2014.04.11.@ 14.04

Bye-bye íróasztal!

Szeretsz spórolni az ebédidővel, hogy minél hamarabb elindulhass bentről? Inkább szánj időt a kajaszünetre, mert nem csak az önbizalmadnak, a karrierednek is lökést adhat! Azt is eláruljuk, hogyan!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Bye-bye íróasztal!

Habzsolásból nassolás

„Mégis ki tudna arra koncentrálni, milyen finomságot eszik, miközben egy fontos e-mailre válaszol, vagy a teendőit rendszerezi, emlékeztetőket olvas át? Ha nem figyelsz az ízekre, illatokra, azt sem veszed észre, hogy már eleget ettél, vagy hogy gyorsan, szinte rágás nélkül lapátolod be az ételt – állítja Kubányi Jolán táplálkozástudományi szakember. – Így mehet az ebédszünet kihagyása a fogyókúrád és a lendületed rovására: ha nem figyelsz oda, hajlamos leszel többet enni, és a gyorsan bekapkodott ebéd a gyomrodat is megterheli. A teltségérzet, puffadás, émelygés, álmosság pedig alaposan elronthatja a délutánodat.”

Karrier-étrend: Ha lehet, ebédelj nyugis környezetben, rohanás nélkül. Figyeld meg a falatok állagát, ízét, illatát, rágd meg őket alaposan, és élvezd a finomságokat. A lassítás megspórolt kalóriákat jelent (nem is keveset), és stresszcsökkentő hatása is van. Még egy fontos dolog: ha odafigyelsz az ebédre, kellő időt fordítasz rá és örömödet leled benne, kisebb eséllyel veszed az irányt már délután három körül a csokiautomata felé, hogy egy kis érzelmi pluszt szerezz.

Fitnesz a menzán

„Amikor a munkádra össz-pontosítasz, nem figyelsz a testtartásodra, és előbb-utóbb görnyedten, ferdén, előretolt fejjel ülsz – figyelmeztet Kárpáti Klaudia gyógytornász. – Ne csodálkozz, ha a nap végére fáj a vállad, a nyakad és a derekad. Persze, mert egyes izmaid megrövidülnek, mások megnyúlnak, és nem tudják ideális helyzetben tartani a testedet. Ha még arra a fél órára sem kelsz fel az asztalodtól, amíg ebédelsz, biztosra veheted, hogy délutánra kimerülsz, befeszülnek az izmaid, és fejfájás is lehet a munkamániádból.”

Karrier-edzés: Sétálj ki legalább a konyháig, és közben mozgasd át a nyakadat, válladat, lazítsd el a karodat. Ha kimész az épületből, lépcsőzz egy kicsit, hogy felpörgesd a vérkeringésed. Sorban állás közben húzd ki magad, közelítsd egymáshoz néhányszor a lapockádat, és feszítsd meg párszor a popsidat.

A cikk folytatását a májusi Cosmo 143. oldalán találod!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több aktualis