2015.12.10.@ 11.12

Még sosem volt ilyen jó az ágyban… 

Ha a szexről van szó, teljes a harmónia az ágyban, de ­éjszaka közelharcot vívtok a ­paplanért? Vagy virrasztanod kell a pasid horkolása miatt? Pedig lehettek álompár alvás közben is!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Még sosem volt ilyen jó az ágyban… 

Ragyogsz a szerelemtől! – szokás mondani, legalábbis azoknak, akiknek nincsenek óriási táskák a szemük alatt, csak mert nehezen megy a közös szundizás. Márpedig ez ördögi kör: ha kevesebbet alszol, kevesebb az energiád, és érzékenyebb leszel – erre pedig a melód, a barátságaid, sőt a kapcsolatod is rámehet. A kialvatlanság és a türelmetlen, ingerült viselkedés édestesók – de még mielőtt az altatóért nyúlnál, vagy kipenderítenéd a fiút az ágyadból, meg­súgunk néhány hálószobatitkot!

Farkasokkal hortyogó

„A pasim napközben egy kezesbárány, a szexben egy oroszlán, de alvás közben farkashörgést és medvebrummogást hallat, úgy horkol. Mégis mit tehetnék?” – kérdezte Olgi (25), aki nincs egyedül a problémájával.

Párnacsata-terápia

Kezdetnek vegyetek forró zuhanyt lefekvés előtt – a gőz kitágítja a légutakat. Érdemes leváltanod a tollpárnát is: az apró, láthatatlan pihék irritálhatják a nyálkahártyát, amitől eldugul az orra, és horkol. Próbáld ki a memóriapárnát, annak a keménysége, a mérete és az anyaga is ideális. Szoktasd rá a srácot, hogy lefekvés előtt ne borozzon vagy sörözzön, az alkohol ugyanis „horkoláscsalogató”. Igyon inkább langyos teát, ami hidratál. Ha viszont továbbra is fennáll a probléma, nézessétek meg a nóziját egy fül-orr gégésszel: orrsövényferdüléstől allergián át asztmáig több oka is lehet a hortyogásnak.

Halló, háló?

„Mivel késő estig dolgozom, aztán rohanok haza a pasimmal vacsizni, majd megsétáltatni a kutyát, az egyetlen nyugis fél órám az ágyban fekve, közvetlen alvás előtt van. A gond csak az, hogy miközben én
a macskás videókon kuncogok, a barátom a párnával a fején próbál durmolni” – vallja be Fanni (28).

Neked is természetes, hogy az ágyban, elalvás előtt, még átgörgeted
a Facebook-hírfolyamodat, vagy egy utolsó pillantást vetsz a mailjeidre, esetleg skype-olsz pár percet a Londonban élő barátnőddel? Pedig jobb lenne, ha ilyenkor már csak az ébresztőórádat állítanád be!

Viszonthallásra

Először is sürgősen szerezz be egy fülhallgatót, és tanuld meg végre, hogyan állíthatod a kijelző fényerősségét (hogy miért kell ilyen komplikált módon elrejteni a beállítások közé, örök rejtély marad). Ha pedig képes vagy igazi áldozatot hozni, kössetek egyezséget: a notebook, az iPad és a mobil az ágyon kívül maradnak. Tudományos kutatások igazolják, hogy ha túl sok időt töltesz a hálószobában netezéssel, az agyad megszokja, és elfogadja: ez a meleg fészek nem csupán durmolásra és romantikus összebújásokra alkalmas, és így sokkal
nehezebben fogsz elaludni.

A cikk folytatását keresd a januári-februári Cosmo 70. oldalán!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több aktualis