2016.02.10.@ 11.02

Kardio Vs. súlyzós edzés – Melyikre van szükséged?

Bármilyen divatos is a futás vagy például a crossfit edzés, nem biztos, hogy hozzád is ezek a mozgásformák passzolnak! Először találd ki, mit vársz a sporttól, és eszerint válaszd ki a tökéletes edzéstípust!

Boros Kinga
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Kardio Vs. súlyzós edzés – Melyikre van szükséged?

Felkúszott rád pár kiló? Vagy túl nagy a feszkó a munkahelyeden? Esetleg folyton betegeskedsz? Még szerencse, hogy ezekre mind-mind találsz megoldást az edzőteremben! Amint tisztáztad magadban, mit szeretnél elérni a tornával, szakértőnk, Mile Szilvia fitneszvilágkupa-győztes, személyi edző elmondja, milyen tréningbe vágj bele!

A célod: Stresszlevezetés

Ez való neked: futás, úszás, fegyencedzés, box-aerobik, jóga, TRX

Kutatások azt igazolják, hogy gyakorlatilag bármelyik edzésformát is választod, a stressz-szinted garantáltan csökken! A testmozgás endorfin hormont szabadít fel, amitől boldog leszel – ez máris nyert ügy, igaz? Ráadásul nagyot lendít a minőségi alváson is, ami annyit jelent, hogy segít az agyadnak regenerálódni egy kimerítő, idegölő munkanap után. Persze azon is sok múlik, hogy mennyire élvezed azt a sportot, amit választottál. „Ha neked való órára mész, motiváltabb leszel abban, hogy keményen dolgozz, és a kitartásod miatt legközelebb sem lógod el a tornát” – emeli ki személyi edző szakértőnk.

Mire figyelj?

Nem vagy teljesen biztos abban, hogy melyik sport illik hozzád? Figyeld meg magad edzés után néhány órával és másnap reggel! Nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érzed magad, vagy inkább feszültnek, levertnek, és semmihez sincs kedved? A te eseted az a sport lesz, amikor 10-ből nem 8-10 alkalommal kapsz idegbajt a munkahelyi őrület miatt, hanem max 2-4 alkalommal – és az idő múlásával ez az arány egyre jobb lesz!

A célod: Leadni pár kilót

Ez való neked: ellipszistrénerezés, lépcsőzés, súlyzós edzés teremben

„A legtöbb lány vékonyabb, feszesebb testet szeretne, amihez nem feltétlenül kell kevesebbet mutatnia a mérlegnek” – mondja a személyi edző. Te is a tónusosabb kinézetre gyúrsz? A lényeg, hogy úgy kell leégetned a zsírt, hogy közben még izmot is építesz – ehhez pedig nemcsak kardio-, de súlyzós edzésre is szükséged lesz!

Már attól mosolygósabban indulna a napod, ha leugrana rólad 1-2 kiló? Mile Szilvia kardio- edzést javasol: „Olyan alacsony és közepesen alacsony intenzitású sportot keress, ami hosszabb időre magasan tartja a szívverésedet, például a futás vagy az úszás.” Az aerob mozgás fejleszti az anyagcserédet, ami egyenesen a zsírraktáraidat célozza meg, és a zsírégető képességedet is erősíti. Ezzel nyert ügyed lesz! Igazán sok kalóriát pedig nem feltétlenül kardiotréning alatt tudsz elégetni, ugyanis a súlyzós edzés még 24 órán keresztül is pörgeti az anyagcserédet (durván beindulnak a zsírégető enzimek), vagyis összességé­ben hatékonyabb lesz!

Mire figyelj? A legjobb, ha az első időszakban személyi edző segítségét kéred, aki a neked megfelelő étrendet is össze tudja majd állítani – ugyanis így érhetsz el valódi eredményt!

További szuper tippekért lapozz a márciusi Cosmo 128. oldalára!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több aktualis