2014.05.29.@ 16.05

Amit eddig nem mertél megkérdezni a szexről

Neked is van olyan kérdésed, amit eddig kínosnak éreztél feltenni a nőgyógyászodnak? Szakértőnk, Dr. Brubel Réka most ezekre válaszol!

Szabó Vivien
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Amit eddig nem mertél megkérdezni a szexről

Körülbelül egy éve szedek fogamzásgátlót, de többször is előfordult velem, hogy valamiért elfelejtettem bevenni a napi tablettát. Ilyenkor mennyi a valószínűsége, hogy teherbe esek? (Berta, 25)

Kedves Berta! Ha valamilyen ok miatt nem vettél be a tablettát, azt 12 órán belül pótolni lehet. Ha ez az idő is eltelt, akkor egyszerűen csak ki kell hagyni azt a szemet és másnap folytatni. Ilyenkor még nem kell aggódni azon, hogy teherbe eshetsz. Ha viszont hosszan tartó antibiotikumos kezelés, vagy napokig fennálló emésztési zavar jelentkezik, olyankor számítani lehet arra, hogy a gyógyszer hatékonysága csökken, és érdemes kiegészítő módszerként óvszert alkalmazni. Persze ha sűrűn elfelejted bevenni a tablettát, az már gondot jelent, ezért ilyenkor javaslom a hüvelygyűrű, vagy más, hosszú távú, helyi fogamzásgátló eszköz kipróbálását.

Nemrég elkezdtem komolyan sportolni és diétázni, plusz emellett iszom például csalánteát és szedek egy zsírégetőt is (HCA). Ez befolyásolhatja a fogamzásgátló hatékonyságát? (Kriszta, 28)

Kedves Kriszta! Az antibiotikumok és az antidepresszánsok befolyásolják a fogamzásgátlók felszívódását. Ha olyan módszert választasz a diétád támogatásához, ami fokozott bélműködéshez és így hasmenéshez vezet, akkor érdemes valamilyen kiegészítő védekezést alkalmaznotok a pároddal.

Miután együtt vagyunk a pasimmal, sokszor viszketés jelentkezik nálam (az intim területeken) és kicsi pirosságot is látok. Már arra is gondoltam, hogy az óvszer okozza a dolgot. Lehetséges ez? (Andi, 26)

Kedves Andi! Természetesen a gumi óvszer okozhat latex allergiát, és ezt ki lehet vizsgáltatni. Ezen kívül fontos lenne, hogy felkeresd a nőgyógyászodat, hogy megvizsgálja fennáll-e egy esetleges fertőzés (panaszaid alapján gombás fertőzésre gondolok), ami ezeket a tüneteket okozza.

 

Dr. Brubel Réka az I. sz Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika nőgyógyásza

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több bed-time