2010.03.16.@ 09.03

Ismerkedj meg a jógák királynőjével!

Lassan beköszönt a tavasz, enyhül az időjárás, ébreszd hát fel téli álmából szunnyadó testedet, olajozd be enervált lelkedet! A jóga az a tevékenység lehet, mely segítségével harmonikus testi-szellemi kondícióba kerülhetsz, és mindezt gyorsan, könnyedén, hatásosan elérheted!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A kundalini jóga útja

A kundalini jóga a jógák anyja. Az élet jógájának is hívják, hiszen az integrált jógaiskolák korát évszázadokkal megelőzve tűzte ki céljául a különböző típusok egységes rendszerbe foglalását. Már az időszámításunk előtti ötödik században említést tesznek róla hindu szent iratok, titkos tudománya évezredeken át szállt mesterről tanítványra. Ez a legösszetettebb meditáció, annak az elmélete, hogy a fajfenntartáson és túlélésen át a veled született energiát és erőt hogyan használhatod a legjobban, hogy a javadat szolgálja.

Mi is ez tulajdonképpen?

A „Kundalini’ szó jelentése „kedvesem feltekert hajtincse”. Ez a metafora arra a mindenkiben szunnyadó, rejtett, ám hatalmas energiatartalékokra utal, ami önmegvalósításra tesz képessé. Egyúttal spirituális energia, mely a megvilágosodott elmében a gerinc aljától a fejtetőn át tör utat. Az erő (shakti) a gerinc alsó részében van, mely az egyetemes életenergia (prána) segítségével az egyéni, illetve az egyetemes tudatosság szintjén egybefonódik. Tulajdonképpen ez a jóga lényege.

A tested egyértelműen mutatja, hogy csakráid milyen állapotban vannak, ez alapján készít a jógamester egy diagnózist, mely kiterjed egész lényedre. Ezek után javaslatokat fog tenni olyan gyakorlatok elvégzéséhez, melyekre épp akkor és ott szükséged lehet, így a mozgás hatására közvetlenül az az energiablokkod tisztul ki, mely aktuális problémát okozott neked.

A kundalini jóga során a gyakorló minden figyelmét a kundalini energia felébresztésére összpontosítja, klasszikus testhelyzetekkel, énekléssel, légzőgyakorlatokkal és meditációval, a lényeg azonban nem ezeken, hanem az egység érzésének elérésén fekszik.

Hogyan történik mindez a valóságban?

A kundalini jóga erőt koncentrál testedbe, a mozgás hatása a kundalini energia megtartása. A légzőtechnika nagymértékben támaszkodik a Pránajáma (légzőgyakorlás) tudományára, minden gyakorlat saját légzéssel párosul.

Az óra ráhangolódással, a bevezető mantrákkal kezdődik. Ezt követi a gerinc átmozgatását célzó gyakorlatsor, valamint bemelegítő nyújtások, hogy felkészülhess az alkalomra választott kriják (jógagyakorlat) gyakorlására, mely különböző testi, illetve érzelmi területekre irányulhat. A foglalkozásokat meditáció és mantra zengetése zárja.

Ezen gyakorlatok túlmutatnak a fizikai test átmozgatásán, az intenzív légzéstechnikák egy nagyon finom tudatállapot-változást idéznek elő benned. A figyelem önmagadra irányul.

A jóga nagyszerű lehetőségét a következő szituáció tükrözi. A napi stresszben és hajtásban könnyen előfordulhat a szívcsakrád túlműködése, ilyenkor a természetes hasi légzés helyett a mellkasod kapkodja a levegőket. Jellemző az érzelmi stressz, és bevonzod azokat a helyzeteket, amikor energiaforrásaidból másokat is üzemeltetsz. Ahogy a jóga és meditálás segítségével a szívcsakrád egyensúlyba kerül, mindezek a tünetek eltűnnek, érzelmileg stabillá válsz, kapcsolatba kerülsz önmagaddal, és nem mások terhei nehezednek a válladra.

Felkészülési tanácsok kezdőknek

A kundalini a spirituálisabb jógák egyike, a gyakorlatok nem csupán a test megmozgatását jelentik. Tartsd mindig szem előtt az arany középutat. Ne légy lusta, de megszállott sem! Az egyensúlyi állapotra törekedj, a relaxációs időt fokozatosan növeld, mert az igazi „jóga” mindig ez idő alatt történik meg. Nagyon fontos a megfelelő bemelegítés, különösen a gerincé, mivel a benne lévő folyadék a Kundalini Shakti áramlását segíti.

Jógaruhád készüljön természetes anyagból, legyen szellős, kényelmes. Javasolt a váll és gerinc elfedése, ennek oka az energia útjának támogatása, melynek három fő vonulata a gerinc mentén halad, emiatt jobb ezt a testtájat melegen tartani. A jógamatracod is legyen jó minőségű, kényelmes, de használhatsz takarót vagy kendőt, ha pedig nem vagy didergős típus, légy mezítláb, hisz az energia így áramlik a leginkább.

Igyekezz nem tele hassal indulni, mivel sok testzárat fogsz gyakorolni, illetve a hasi légzések, a dinamikus gyakorlatok során eléggé nehézkesen mozognál. A főétkezést a jóga előtti 2-3 órára ütemezd! A jóga általában az ún. szattvikus étkezést javasolja, ezek olyan „élő” ételeket jelentenek, melyek tisztaságot és nyugalmat keltenek, mint például a friss, nyers zöldségek, magvak, gyümölcsök, méz.

Ideális időszak a reggel, ez a napnak olyan szakasza, amikor a Földben lévő spirituális energiák a legmagasabb rezgésszámúak, a levegő friss, prána-koncentrációja magas, az elméd abszolút befogadó és tehermentes, ami ideális állapot a meditáció elkezdéséhez. Ha kezdő vagy, akkor sincs félnivalód, hisz a jógafeladatok mindenki számára elvégezhetőek.

A kundalini jóga hatásában radikális, a gyakorlás alatt intenzív tisztulás folyik az egész szervezetben, miközben saját magad megtapasztalása a lényeg. Hallgass tested kívánalmaira, ne beszélj közben, figyeld bölcsességed, belső hangod dallamát, miközben minden pillanatát élvezed, és egyesíted erőidet!

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Hallgass a megérzéseidre!

Barátságban vagy a karmáddal?

Jógázz a reggeli készülődés közben!

Címkék: ismerkedj! jógák királynőjével!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez a 4 éves kislány keményebben edz, mint te

Ez a 4 éves kislány keményebben edz, mint te

A kiscsaj a fél életét az edzőteremben tölti. Olyan gyakorlatokat is simán elvégez, ami még a felnőtt sportolóknak is komoly kihívás. Nem semmi!

Plasztikai műtétjük miatt nem repülhetett 3 lány

Képzeld, 3 lány külföldön végeztetett magán plasztikai műtétet, de amikor vissza akartak utazni, nem akarták felengedni őket a repülőre.

5 egyszerű trükkel fogyott 32 kilót az Insta-sztár

Két év alatt érte el az álomalakot, most pedig másoknak segít, hogy elérjék azt, amit szeretnének.

Így néz ki 9 hónapos terhesen a kockahasú kismama

Sarah Stage már terhessége kilencedik hónapjában jár, a hasa mégis kockás. Ha nem látnánk, el sem hinnénk!

Ezért viseld a cipődet mindig zoknival!

Kevés szexisebb látvány van, mint egy gyönyörű lábbeli egy csupasz női lábon. De ha ezt a cikket elolvasod, tuti, hogy kétszer meggondolod, hogy zoknival vagy anélkül veszed fel!

Elképesztő, mennyi kalóriát nassolsz a melóhelyeden

Fogadjunk, hogy a te dolgozóasztalodnak is van egy fiókja, ami csupa finomságokat rejt? És hányszor töltöd újra? Hányszor csipegetsz belőle napközben? Előre szólunk: le fogsz döbbenni!

Meztelenül jógázó lányok lepték el az Instát

Az őrületet egy jógás csajszi indította el, mostanra pedig rengetegen csatlakoztak a #NYGyoga kihíváshoz.

Eljegyzési fotói miatt rúgták ki ezt a lányt

A plus size csajszi nem is sejtette, hogy a monokinis jegyesfotói miatt bajba sodorja magát, és leendő kisbabáját.

Találd meg melyik szín illik hozzád a leginkább és nyerj Garnier ajándékcsomagot! (x)

Mi más tehetné szebbé a borongós őszi napokat, mint egy játék, ahol egy évre elegendő Garnier arctisztító terméket nyerhetsz? Légy részese a versenynek, találd meg bőröd valódi színét, és fedezd fel, hogyan adhatod meg számára a tökéletes ápolást!

Veszélyben vannak Kylie Jenner ajkai?

Most, hogy a 20 éves sztárcsajszi kisbabát vár, a plasztikai sebésze nem hajlandó elvégezni rajta a szokásos ajakfeltöltését!

Ez történik, ha kihagyod a reggeli kávédat

Te is az a típus vagy, aki az egy csésze feketéje nélkül az ágyból sem bír kikelni? Még ennél is durvább tünetei lehetnek annak, ha nem iszod meg a koffeinadagodat!

Így néz ki 10 nappal a szülés után a fitnesz anyuka

Páran biztos nagyon irigyek erre a csajszira, aki még csak most szülte meg a kisbabáját, de újra olyan formában van, hogy bármelyik strandon az összes szem rá szegeződne. Csekkold le te is az anyuka új formáját!

Ezért mosd ki a sportnacidat minden edzés után

Nem is gondolnád, mennyire fontos, hogy ne használd kétszer ugyanazt a nadrágot. Csekkold, miért!