2010.03.19.@ 09.03

Tekerd meg! Minden, amit a spinningről tudni kell

Ha viszonylag rövid idő alatt formás, kemény popsit és lábakat akarsz, de nem szeretsz futni vagy a kerékpárodat cipelni, valamint fizikai és mentális kikapcsolódásra is vágynál, miközben dübörög alattad a zene, akkor ezt a zsírégetésre legalkalmasabb testmozgást neked találták ki. Gyerünk az edzőterembe!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent pontosan a spinning?

Szabványosított, csoportos teremkerékpározási tréninget, ahol egy edző instruálásával folyik az óra. Egy amerikai triatlonos fejlesztette ki néhány éve a kerékpártréning és az aerobik ötvözéséből. A spinning kerékpárok különleges kormánykiképzésűek, amelyek első kerekét lendkerékre váltották, így segít az edzés során lendületben maradni. Ma ezt tekintik a szakemberek az egyik legkiválóbb kardioprogramnak.

A filozófiája

A spinning hitvallása roppant egyszerű, a különbözőség és egység egyvelege. Szépsége abban rejlik, hogy eltérő korú, nemű és testi állapotú emberek együtt tekernek, noha mindegyiknek más a célja, ám mégis azonos edzésmódszert alkalmazva igyekeznek megvalósítani azt. A fizikai edzés mellett a pszichére is jó hatással van. Segít megismerni másokat, erősíti az akaraterőt, szolgálja a test megismerését, fejlesztését, erősíti a csapatszellemet.

Kezdő lépések

Feltétlenül vigyél magaddal az első edzésre egy keménytalpú cipőt, különben a sok tekerés után nagyon fog fájni a talpad, ezen kívül törölközőt, ásványvizet és egy kényelmes kerékpáros nadrágot. Ha először veszel részt ilyen órán, ne legyél bátortalan, és nyugodtan kérd a tréner segítségét ahhoz, hogy minden megfelelően működjön a sikeres edzés érdekében.

Az óra rendje

A program különféle intenzitású szakaszból épül fel. A bemelegítés pár perces, kis ellenállású és közepes fordulatszámú pedálozással kezdődik, majd nagy sebességű sprintek, közepes sebességű síkmenetek, lejtőmenetek és lassú fordulatszámú hegymenetek kombinálásával folytatódik. A fordulatszám szabályozása az ellenállás nagyságának váltogatásával az oktató segítségével és irányításával zajlik.

Figyelj a kerékpár megfelelő beállítására, hogy az ízületeid épségét megóvd. Először a nyeregmagasságot lődd be, ha elhelyezkedtél a kerékpár mellett, akkor a csípőcsontod vonalában kell lenni a nyeregnek. Tekerés közben sem ülve, sem állva nem nyúlhat ki a teljesen a térded, 5-10 fokos szögig mindig hajlítva kell maradnia. Ezután állítsd be vízszintesen a pedált, az egyik lábad elöl, a másik hátul legyen, úgy, hogy az elöl lévő térded a pedál középvonalába essen. Ez annyit jelent, hogy tekerés közben függőleges a sípcsontod, és soha nem előzheti meg a térded a bokádat.

Háromféle kézpozíció létezik: az első a kormány közepénél van. Ilyenkor mindig engedd le a vállad, és lazítsd el a karod, hiszen ha nem támasztod ki magad a kormányon, csak akkor tudnak dolgozni a törzsizmok. A második testtartás a feléd eső egyenes rész a kormányon. Biztonsági szempontból a hüvelykujjadat támaszd meg a félköríven belül, így ha kiemelkedsz a nyeregből, és izzad a tenyered, akkor sem csúszik le a kezed. A harmadik pozíció a kormány vége. Ezt csak állva használd abban az esetben, amikor egy képzeletbeli hegyoldalon haladsz felfelé. Ülve soha ne fogd hármas kézpozícióban a kormányt, mert a helytelen tartástól megfájdulhat a nyakad, derekad. Fontos, hogy mindenki a saját edzettségének megfelelően állítsa be a tekerés nehézségi fokát.

Pozitív élettani hatások

A kerékpározás kitűnően átmozgatja az egész testet, ezáltal kellemes közérzetet nyújt. Állóképességet fejleszt, és hatékonyan működteti a szívet, az anyagcserét és a komplett keringést. Optimalizálja az energianyerő folyamatokat, így segíti elő a gyors fogyást. A tévhitekkel ellentétben nem kell aggódnod, mert nem fog óriásira nőni sem a combod, sem a vádlid, hisz sok, intenzív sebességű tekeréssel nem tömeget növelsz, hanem erősítesz és szálkásítasz.

Ínyenceknek

Ha már gyakorlott bicajos vagy, és vágynál egy kis vérfrissítő edzésre, cseréld le a termet folyékony közegre. Az aqua spinning nagy intenzitású, vízben történő kerékpáros edzés. A bicikli rozsdamentes acélból készül, a kerékpározás pedig 100-170 cm mélyen történik. A normál kerékpártól csupán annyiban tér el, hogy nincsen rajta ellenállást szabályozó elem, hiszen épp azért folyik az edzés kimondottan a vízben, hogy azt neked magadnak kelljen kifejtened.
Az aerob és anerob mozgást váltogató tréning emeli az állóképességet, erősíti a lábakat, a feneket, a karokat, és növeli a tüdő kapacitását, de a csontrendszerre és az izomzatra is jótékony hatást gyakorol.

Általában egy spinning óra 45 percig tart, ami rövidnek tűnik, de hidd el, ha leszállsz a gépről, patakokban fog ömleni rólad az izzadtság, és akár 800 kalóriát is elégethetsz vele.

Ha társakkal edzel, meglátod, hogy kiválóan működik a csoportkohézió, sokszor egy csapatban sokkal motiváltabb és kitartóbb az ember, mint egyedül. Próbáld ki te is a spinninget, de ne hébe-hóba, járj rendszeresen!

Bővebb infó a spinningről:

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ismerkedj meg a jógák királynőjével!

9 tipp, hogyan hozd ki a legtöbbet az edzésből!

Új biokozmetikumok a fókuszban a The Body Shop-nál

Címkék: amit kell meg! minden spinningről tekerd tudni

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez a 4 éves kislány keményebben edz, mint te

Ez a 4 éves kislány keményebben edz, mint te

A kiscsaj a fél életét az edzőteremben tölti. Olyan gyakorlatokat is simán elvégez, ami még a felnőtt sportolóknak is komoly kihívás. Nem semmi!

Plasztikai műtétjük miatt nem repülhetett 3 lány

Képzeld, 3 lány külföldön végeztetett magán plasztikai műtétet, de amikor vissza akartak utazni, nem akarták felengedni őket a repülőre.

5 egyszerű trükkel fogyott 32 kilót az Insta-sztár

Két év alatt érte el az álomalakot, most pedig másoknak segít, hogy elérjék azt, amit szeretnének.

Így néz ki 9 hónapos terhesen a kockahasú kismama

Sarah Stage már terhessége kilencedik hónapjában jár, a hasa mégis kockás. Ha nem látnánk, el sem hinnénk!

Ezért viseld a cipődet mindig zoknival!

Kevés szexisebb látvány van, mint egy gyönyörű lábbeli egy csupasz női lábon. De ha ezt a cikket elolvasod, tuti, hogy kétszer meggondolod, hogy zoknival vagy anélkül veszed fel!

Elképesztő, mennyi kalóriát nassolsz a melóhelyeden

Fogadjunk, hogy a te dolgozóasztalodnak is van egy fiókja, ami csupa finomságokat rejt? És hányszor töltöd újra? Hányszor csipegetsz belőle napközben? Előre szólunk: le fogsz döbbenni!

Meztelenül jógázó lányok lepték el az Instát

Az őrületet egy jógás csajszi indította el, mostanra pedig rengetegen csatlakoztak a #NYGyoga kihíváshoz.

Eljegyzési fotói miatt rúgták ki ezt a lányt

A plus size csajszi nem is sejtette, hogy a monokinis jegyesfotói miatt bajba sodorja magát, és leendő kisbabáját.

Találd meg melyik szín illik hozzád a leginkább és nyerj Garnier ajándékcsomagot! (x)

Mi más tehetné szebbé a borongós őszi napokat, mint egy játék, ahol egy évre elegendő Garnier arctisztító terméket nyerhetsz? Légy részese a versenynek, találd meg bőröd valódi színét, és fedezd fel, hogyan adhatod meg számára a tökéletes ápolást!

Veszélyben vannak Kylie Jenner ajkai?

Most, hogy a 20 éves sztárcsajszi kisbabát vár, a plasztikai sebésze nem hajlandó elvégezni rajta a szokásos ajakfeltöltését!

Ez történik, ha kihagyod a reggeli kávédat

Te is az a típus vagy, aki az egy csésze feketéje nélkül az ágyból sem bír kikelni? Még ennél is durvább tünetei lehetnek annak, ha nem iszod meg a koffeinadagodat!

Így néz ki 10 nappal a szülés után a fitnesz anyuka

Páran biztos nagyon irigyek erre a csajszira, aki még csak most szülte meg a kisbabáját, de újra olyan formában van, hogy bármelyik strandon az összes szem rá szegeződne. Csekkold le te is az anyuka új formáját!

Ezért mosd ki a sportnacidat minden edzés után

Nem is gondolnád, mennyire fontos, hogy ne használd kétszer ugyanazt a nadrágot. Csekkold, miért!