2010.08.09.@ 11.08

Könnyű munkahelyi fitnesztippek

A legfontosabb elszánni magad arra, hogy megváltoztatod a régi rossz szokásokat. Ezúttal egy brit pilates edző tanácsait osztjuk meg, hogyan őrizd meg a fittséged az irodában is. Ezekkel a könnyű tippekkel rövid idő alatt a topformádat hozhatod!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Indítsd jól a napod!

Ne úgy rohanj el otthonról, hogy futólag bekapsz egy fél pirítóst. Kifizetődőbb, ha olyan reggelit választasz, amely lassan felszívódó energiát biztosít, egy tálka zabkása vagy müzli biztosan belefér indulás előtt!
 
Munkába menet
 
Az apróbb változtatások hosszú távú eredményekre vezetnek. Reálisan szemléld és gondold ki a terveidet, így könnyebben tudod magad azokhoz tartani. Jó kezdet az is, ha munkába menet egy kis mozgást is beiktatsz, törekedj rá, hogy a munkahelyre vezető út legalább egy részét gyalog tedd meg. Ha ez azt jelenti, hogy sétálsz a mozgólépcsőn felfelé, vagy egy-két busz-, esetleg metrómegállóval korábban szállsz le, akkor tedd azt!
 
Az asztalodnál
 
Ha mindig a nyakad és a füled közé szorítod a telefont, vagy ha mindig ugyanazon a vállon hordod a táskádat, az előnytelen hatással lehet a tartásodra, ugyanakkor váll- és ízületi problémákat, illetve fejfájást eredményezhet. A telefonodat, ha teheted, inkább hangosítsd ki, a táskádat pedig időről időre hordd a másik válladon.
 
Hidratálás
 
Tarts egy liter ásványvizet az asztalodnál! Kisebb mennyiség elfogyasztására nagyobb hajlandóságot fogsz mutatni, legalábbis biztos, hogy gyakrabban fogsz a palack után nyúlni, mintha egy kétliteres kiszerelésről lenne szó. Amint arra leszel figyelmes, hogy kezd kiürülni, tarts egy kis szünetet és töltsd újra. Célozd be az üveg napi kétszeri utántöltését, így érezni fogod azt is, hogy növekszik az energiaszinted.
 
Ebéd
 
Fontos, hogy szabályos időközönként egyél, tehát időzítsd úgy az ebédszünetet, hogy az lehetőleg két órával a tízóraid után legyen. Ezzel megelőzheted, hogy a vércukorszinted túl alacsony szintre álljon be, ha ez esetleg bekövetkezne, könnyen lehet, hogy a cukrozott ételek után kezdesz majd ácsingózni. Szakíts arra időt, hogy minden falatot élvezettel fogyassz el, és ha lehet, ne az íróasztalodnál étkezz. Részesíts előnyben alacsony zsírtartalmú, proteinben gazdag étkeket, a csirke és a hal abszolút ideális. Ha vegetáriánus vagy, akkor a humusz nagyszerű választásnak bizonyul.
 
Könnyű délutáni nyújtás
 
Az egész napos ücsörgés, és a folyamatos monitorbámulás miatt hosszú ideig ugyanazt a testhelyzetet kell felvenned. Idővel ez hozzájárulhat a helyes testtartásért felelős izmok alulműködéséhez, ez kényelmetlen lehet, és akár az izmok károsodásához vezethet. Ülj egyenesen! Helyezd a kezeidet a fejed mögé, legyenek nyitva a tenyerek, a könyököket pedig tárd szélesre. Majd ezt követően csinálj „dupla állat”, azaz a kezeket összekulcsolva tedd az állad alá, tartsd szilárdan, aztán nyomd felfelé. Így még az asztalnál ülve is nyújthatod a megfeszített izmokat, és a nyakban lévő izomzatot is felélénkíted.
 
Bölcsen oszd be az időd és a pénzed is!
 
Valóban jól esik munka után a csajokkal koktélozni egyet, de az ilyen alkalmakat igyekezz minimálisra csökkenteni. Ehelyett inkább invesztáld a bárban elköltendő pénzt és időt önmagadba, a fittségedbe. Találj egy fitnesz alapú tevékenységet, amelyet élvezel. Ez lehet valami könnyed, nem túl megterhelő mozgásforma, de ugyanakkor érezned kell, hogy erősödsz tőle, és olyat válassz, ami azért jól átmozgatja a tested. Ez elősegíti azt is, hogy éjszaka jól aludj és másnap újult erővel veselkedj neki a következő edzésnek.
 
Állj többet, ülj kevesebbet!
 
Hiszed vagy sem, az, hogy felállsz a székből, izmok egész sorozatát mozgatja meg, csak az számít, hogy egyenesen állj fel és kihúzd magad, tehát legyen helyes a testtartásod. Célozd meg azt, hogy minél kevesebbet dolgozz ülve, inkább sétálj fel és alá, menj és látogasd meg a kollégákat, ahelyett hogy telefonálnál, vagy e-maileznél, és lehetőség szerint a rövidebb találkozókon, megbeszéléseken is álldogálj.
 
Ha magas sarkúban mész az irodába, hazafelé húzz edzőcipőt!
 
A különböző típusú cipők különböző funkciókat hivatottak ellátni. Az edzőcipőket direkt úgy tervezték, hogy megtámasszák, alápárnázzák a lábfejet, és fenntartsák annak természetes állapotát, a magas sarkaknak köszönhetően pedig a lábad csodásnak tűnik. Érthető, hogy mindkettő egyformán jelentős szerepnek örvend, épp ezért lényeges, hogy akár a nap folyamán is váltogasd a lábbeliket, természetesen a megfelelő stílussal passzintva.
 
Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Harcolj vízzel a cellulitisz ellen!

 

Hihetetlen átalakulás 3 hónap alatt? Mutatjuk a titkot! (X)

12 hét az életedből. Nem tűnik soknak, ugye? Nekünk azonban ennyi is elég ahhoz, hogy megváltoztassuk az életed. Hogy most tényleg le tudj fogyni, úgy, hogy közben formálódsz. Hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza, és hogy ez a három hónap sem neked, sem pedig a testednek ne legyen szenvedés.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért ne menj SOHA másnaposan edzeni!

Ezért ne menj SOHA másnaposan edzeni!

Ha azt hitted, hogy az előző éjszakai bűnözést jóvá teheted egy egész napos tornával, akkor sajnos rossz hírünk van!

Ezért vagy álmos 8 óra alvás után is

Ismerős az érzés, amikor egy kiadós alvás után kitántorogsz a fürdőszobába és alig bírod nyitva tartani a szemedet? Hiába szundikáltál sokat, mégsem vagy kipihent, most pedig azt is megtudhatod, mi az oka ennek!

Élő Ken teljesen átalakult

Te sem tudod elképzelni élő Ken-t szőke haj nélkül? Pedig most egy teljesen más színre váltott, aminek nagyon megható oka van!

4 fura menstruációs tünet, amit nem ismertél

Puffadsz, görcsölsz és elsírod magad minden apróságon? Hidd el, ennél sokkal furább tüneteket is tapasztalhatsz magadon a piros betűs napok előtt!

Egy hónapig nem evett cukrot, ez történt vele

Egy cukorfüggő lány kipróbálta, milyen lenne az élet a kedvence nélkül. Először egy hónapra tervezett, aztán olyan dolog történt, amire először nem számított.

5 napig csak gyors kaját evett, ez történt

Január elseje óta még a közelébe sem mész a gyorséttermneknek? Ez a lány pont fordítva gondolkodott és hamarosan furcsa dolgot tapasztalt magán.

Ez történik a testeddel, ha minden nap tejet iszol

Te is minden nap beugrasz a kedvenc kávézódba egy nagy adag tejeskávéért? Ha gyakran iszol tejet, olvass tovább, eláruljuk, mit okoz a testedben a fincsi fehér ital.

Ez történik akkor, ha elrontják az ajakfeltöltésed

A brit Cosmo egyik újságírója nagyobb ajkakat szeretett volna, de a végeredmény katasztrófa lett.

Kiderült, mi kell a tökéletes diétához

Három egyszerű trükk és olvadnak le rólad majd a kilók? Igen! Legalábbis a legújabb kutatás szerint!

Egy hétig hajnali ötkor kelt, ez történt

Te is sokszor elhatároztad, hogy egy órával korábban kelsz? Hiszen így több mindent eltudnál intézni meló előtt, és az egész délutánod szabad lehetne! Egy újságíró most kipróbálta, milyen a hajnali ébredés, de egyáltalán nem az történt, mint amire elsőre gondolnál!

Ez a testrészed öregszik a leggyorsabban

Oké, még fiatal vagy, és legfeljebb egy-két apró nevetőránc van a pofidon, de nem árt előre felkészülnöd a változásokra. Most eláruljuk, melyik testrészed az, amelyiknek leginkább szüksége van a kényeztetésre...

Az idei év 7+1 legsokkolóbb plasztikája

Nyilván élő Ken is szerepel a válogatásban, de képzeld, idén nem ő esett át a legdurvább beavatkozásokon!

Egyre több pasi vállalja be az ajakfeltöltést

Kylie Jenner után már valószínűleg rezzenéstelen arccal fogadod, amikor egy csajszi feltölteti az ajkait, de gondoltad volna, hogy ez a beauty kezelés a pasik körében is hódít?