2011.01.24.@ 16.01

Síelj jobban pilates-szel!

Jó lenne gleccser mellett lakni, de a legtöbben évente egyszer jutunk el a hó és hegyek világába. A sí különleges mozgás, ami messze áll a szokásos napi ülés és betonon járás terhelésétől, így nem árt erre megfelelően előkészíteni a testünket. A sérülések és a hegyimentők elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat, így hosszabban és jobban tudunk siklani.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A sí különleges mozgás, készítsük fel testünket!

Pilates gépes gyakorlatokkal a sérülések elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat és hosszabban, jobban és élvezetesebben tudunk siklani. Hétköznapokon csípőnk üléskor hajlított helyzetben merevedik, és járáskor is csak előre hátra, egy síkben mozgatjuk. Az oldalirányú mozgások (terpesz és zárás) a léc széleinek terheléséhez, míg a rotáció a forduláshoz elengedhetetlen. Ha nem készítjük fel csípőnket a térdeinkre zúdul a terhelés, ezért olyan gyakoriak a térdsérülések.

A hagyományos mozgások is nagyon fontosak az erőnlét szempontjából, de a speciális fékező, lassító gyakorlatokkal a mozgás folyamatosságának, könnyedségének fejlesztésében a pilates verhetetlen. Így kevesebbet esünk, és jobban alkalmazkodhatunk a pálya kihívásaihoz.

Teszteld a csípődet!

Próbálj egy-egy sima talajra helyezett papírlapokra állva kipróbálni milyen nehezen tudod csípőnkből terpeszteni-zárni lábadat és csípőből fordulni, vagy csak éppen elindítani ezeket a mozgásokat!

A pilates remek felkészítő a síeléskor ránk váró terhelésre és ebben kiemelt szerepe van a reformer gépnek és néhány kiegészítőnek. A hatékony síelés szabad csípő mozgásokat és a jól stabilizáló izomzatot kíván. A lábfej-boka mozgásokat és tompító szerepét a bakancs nagyrészt kikapcsolja, így a csípő térd-gerinc rugalmasságára szorul testünk. Mivel a csípőink kellő felkészítés nélkül nem tudják átvenni ezt a feladatot, nagymértékben a térdekre hárul a feladat, ami csak azonban csak egy síkban (előre és hátra) mozog. Más irányokba ugyan tart egy darabig, de hamar szakadhatnak a szalagok, porcok, ezért olyan gyakori a térdsérülés.

A pilates gyakorlatok során a törzsizomzat és stabilizáló reflexeink fejlesztésével egyensúlyunk javul, ami abban segít, hogy kevesebbet essünk. A gyakorlatok során úgy erősíthetjük izmainkat, hogy ízületeink mozgásterjedelme nő, így jobban alkalmazkodhatunk a pálya egyenetlenségeihez.

Reformer pilates gépen, szakképzett és felkészült oktatóink felügyeletével ezek a csípőmozgások és törzs stabilizálása hatékonyan, akár heti 1x-2x alkalommal is elvégezhető.

Nem szükséges mindig izmokkal megfeszítve tartani magunkat, a pilates segít megtalálni a legjobb tartást, melyben a legnagyobb terhelést az izomzatunkról a jóval teherbíróbb csontjainkra vezetjük. Fordulásoknál nem csak a térdet -csípőt erőltetjük, hanem a törzsön végigvezetve felhasználjuk a törzs lendületét is. Nem pusztán a sérülések elkerülése a cél, hanem hatékonyabb, hosszabb élvezet kifáradás nélkül. Pilates gyakorlatokkal a elérthetjük a „flow”-t, ami nem akadozó mozdulatok sorozata, hanem folytonos, könnyed mozgás. Még nem késő! Keress fel a felkészüléshez egy pilates oktatót!

További információ és otthon végezhető bemelegítő gyakorlatok: www.pilates.hu

 

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Élő Barbie akart lenni, majdnem belehalt

Élő Barbie akart lenni, majdnem belehalt

A csajszi még csak 21 éves, de már totálisan a plasztikázás rabja. Legutóbbi mellműtétjébe majdnem belehalt, de már a popsifeltöltését tervezgeti...

6 dolog, amit a sztárcsajok a vaginájukról mondtak

Igen, jól olvastad, van néhány világsztár, aki akkor sem jön zavarba, ha a legintimebb testrészéről kell beszélnie!

6 dolog, amit gyerekkorodban a tamponról gondoltál

Mielőtt el kezdted volna használni, valamilyen misztikus tárgynak hitted? Akkor biztosan ismerős lesz neked pár történet az összeállításunkból!

Ez történik a testeddel, amikor hideg van

Elérkeztek azok a napok, amikor eszkimónak öltözve, kipirosodott arccal várod, hogy újra tavasz legyen. Eláruljuk, mi történik a testeddel a hidegben, miközben te lélekben egy pálmafa alatt napozol...

Kiderült: a pocakos pasik jobbak az ágyban

Kutatók bizonyították be, hogy az apatestű férfiaknak van egy nagy előnyük a vékony, vagy kockahasú pasikkal szemben: sokkal jobban teljesítenek az ágyban.

Azt hitték az esküvője miatt izgul, kiderült, rákos

Egy héttel a Nagy nap előtt rosszul érezte magát egy nő, ezért orvoshoz fordult, ahol azt mondták, biztos csak pánikol az esküvője előtt. Miután összeházasodott a szerelmével, kiderült, agydaganata van!

Ezért ne használj SOHA lejárt tampont!

Igen, a tamponnak is van lejárati ideje. Fogadjunk, hogy ebbe te sem gondoltál bele, pedig ijesztő dolgok történhetnek, ha nem figyelsz!

Azért nem fogysz, mert alszik a feneked?

Korán reggel ébredsz, hogy még egy edzés is beleférjen meló előtt, mégsem látszik az eredmény? Ideje a popsidat is felrázni a téli álmából.

12 tény a menstruációról, amit minden lánynak tudnia kell

Oké, azt talán eddig is tudtad, hogy minden hónapban beütemezve várhatod a falásrohamokat és a túlérzékenységet, de ezek az infók tuti, hogy még neked is újak lesznek a piros betűs napokról!

A vámpír-cici a legújabb plasztikatrend

Tudjuk, eléggé ijesztően hangzik a mostani újítás, de ne gondolj semmilyen furcsa formára, hiszen ez csak a fantázia neve egy új eljárásnak.

Ezt teszi a stressz a testeddel

Eddig csak legyintettél, ha anyukád rád szólt, hogy ne stresszelj annyit? Jobb lesz megfogadni a tanácsát, mert súlyos következményei is lehetnek a szorongós mindennapoknak!

Ken babává műttetné magát egy magyar fiú

Úgy tűnik, hogy nem csak Hollywoodban vannak olyan srácok, akiknek minden vágyuk, hogy egy férfi Barbie babára hasonlítsanak.

Ez történik a testeddel, ha rosszul alszol

A kutatók szerint akár életveszélyes következményeket is előidézhetsz a szervezetedben, ha nem alszol eleget. Olvasd el, mi történik, ha lecsípsz néhány órát a szundizásból!