2007.11.14.@ 17.11

Helyes táplálkozással a hajhullás ellen

Hajkoronád hűen tükrözi életviteled és lelki állapotod. Ha tested és lelked egészséges, hajad is fénylő és csillogó. Ám ha nincs minden rendben a szervezetedben, az a tincseiden is látszik.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A stresszes életvitel és túlterhelt psziché bizony hajad szépségére is rányomja bélyegét. Különösképpen igaz ez ősszel és télen, mert ezekben az évszakokban az időjárás okozta lehangoltság is nagymértékben hozzájárul a rossz közérzethez.
Naponta ötven-száz elvesztett hajszál még normálisnak számít, ám ennél több vagy a csomókban hulló haj már aggodalomra adhat okot. Persze az sem mindegy, hogy milyen színű a hajad. A szőke szín a leggazdagabb, mintegy 140ezer hajszállal. Ezt követi a barna haj, megközelítőleg százezerrel. A legkevesebb hajszála a vörös hajúaknak van, körülbelül kilencvenezer.

Lúgosíts!

A fejbőr ideális állapotban ásványi anyagokban gazdag. Nagyon fontos, hogy a hajhagymák lúgos környezetben legyenek. Az édességek, cukros üdítők, a dohányzás, vagy a túlzott kávé- és feketetea fogyasztás savas közeget idéznek elő, alapvető tehát, hogy mindenekelőtt ezeket száműzd a mindennapjaidból! Amennyiben dús hajkoronát szeretnél, célszerű kerülnöd a túlzott húsfogyasztást (leginkább a sertéshúst), chipseket, olajban és zsírban sült ételeket, felvágottakat, félkész ételeket és a fehérlisztet. Próbáld beépíteni a lúgos élelmiszereket a táplálkozásodba! Ilyenek például a zöldség- és gyümölcsfélék, zöldteák, gyógyteák, hántolatlan rizs, teljes kiőrlésű gabonák, tejtermékek. A hajhagymák szempontjából elsődleges vitaminforrás a kalcium, a magnézium és a foszfor.

Ne ess azonban kétségbe, ha néhány nap alatt nem nő oroszlánokat megszégyenítő sörényed! A több éves rossz táplálkozás okozta problémákat ugyanis nem lehet egyik pillanatról a másikra kiirtani. A teljes regenerálódáshoz legalább fél év szükséges.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty