2008.09.11.@ 11.09

Formás keblek – plasztika nélkül

A legtöbb nő huszonévesen nem sok gondot fordít a mellek ápolására, pedig a mondás itt is megállja helyét: könnyebb megelőzni, mint helyrehozni. Harminc után jelentősen csökken az ösztrogén hormon termelése, ami a kötőszövetek megereszkedéséhez vezethet. Azonban napi egy-két perc elegendő ahhoz, hogy az öregedési folyamatokat lelassítsuk! Egyszerű, bárki által elvégezhető gyakorlatokról van szó, amikkel akár éveket „spórolhatunk”. Íme, néhány trükk és jó tanács!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mindenhez kell egy jó alap

Vagyis egy jó melltartó. A legtöbben ezen ruhadarab kiválasztásakor elsősorban esztétikai szempontokat alapján választanak, és sajnos szomorú tény, hogy sokan nincsenek tisztában a megfelelő méret kiválasztásának szabályaival sem. Mérjük meg a mellek kerületét a mellcsúcsnál, illetve a mell alatt! A mell alatti méret adja a melltartó méretét, a két érték közötti különbség pedig a kosárméretet: 13 cm különbség esetén az A; 15 cm esetén a B; 17 cm esetén a C (és így tovább fölfelé) jelzésű kosárméret a megfelelő. Azonban mielőtt megvennénk a kiválasztott csipkecsodát, minden esetben próbáljuk fel, hiszen a méretezés a márkajelzéstől is függ! Figyeljünk arra, hogy mellünk egyik oldalon se „buggyanjon” ki, a vállpántok pedig pontosan kell, hogy illeszkedjenek a vállra, ne legyenek se túl szűkek, se túl lazák.

Mellmasszázs

Tévhit, hogy testünk ezen részén nem szabad masszázst alkalmazni, csak néhány apró dologra kell odafigyelnünk, többek közt a masszázs nem lehet túl erős, illetve a mellbimbó környékét minden esetben hagyjuk ki! Még látványosabb eredményeket érhetünk el, ha valamilyen feszesítő testápolót használunk, vannak kifejezetten a mellkörnyék ápolására kifejlesztett kozmetikumok. A testápoló helyett használhatunk bőrradírt is: ezzel serkentjük a vérkeringést, és eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket is, így a bőr könnyebben újul meg. A reggeli tusolás közben is beiktathatunk egy körkörös mozdulatokból álló zuhanymasszázst, annál eredményesebb lesz, minél hidegebb vízzel tudjuk végezni!

Testtartás

A helytelen, görnyedt testtartás nem elég, hogy nagyon rossz hatással van gerincünkre, de nem is nyújt valami szép látványt, és mellünk is könnyebben veszít tartásából, ha állandóan „rejtegetjük”. Újabb indok, hogy kiemelten figyeljünk: szóval hasat be, állat fel, melleket ki! Ha hetente lehúzol pár hosszt a közeli uszodában, egyszerre két legyet üthetsz egy csapásra: az úszással remekül lehet erősíteni a hátizmokat, amik a helyes testtartásért felelősek; és a mell alatti izmokat is megdolgoztatod, amik pedig alátámasztják, ezáltal feszesebbé teszik a melleket!

És a többiek…

Dohányzás, túlzásba vitt napozás, helytelen táplálkozás, alacsony folyadékbevitel… Lassan szinte mind közhellyé válik, talán ezért siklunk át sokszor oly könnyen a fent említett témákon. Pedig az érzékeny mellkörnyék még inkább megsínyli, ha a fenti „főbűnök” bármelyikébe is esünk bele; a nikotin, a kevés (napi 1,5 liter alatti) folyadékfogyasztás, a túl zsíros ételek, és a túlzásba vitt szolárium mind-mind öregítik a bőrt, ami a szövetek megereszkedéséhez vezető egyenes utat jelenti. Ami pedig sajnos nem jelenthet mást, minthogy vagy idő előtt hozzá kell szoknunk a lógó mellek látványához, vagy csak műtéti beavatkozással javíthatunk a helyzeten. Ha azonban időben elkezdjük a kényes területek kezelését, mindezt könnyen megspórolhatjuk magunknak!

Szöveg: Gyarmati Juci

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty