2009.11.19.@ 14.11

Téli zimankó – zuhanyozzunk vagy fürödjünk?

Gyorsan elérkezett idén is a tél, egyre hidegebbek a napok, így egyre nagyobb késztetést érzünk arra is, hogy a zuhanyozás helyett a kádat válasszuk. Sokszor hallunk arról, hogy jobban tesszük, ha tusolunk és nem a kádban fürdünk, azonban van alapja ennek a „jó tanácsnak”? Erre kerestük a választ, méghozzá olyan módon, hogy utánajártunk, melyik módszer milyen hatással van szervezetünkre.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nézzük először a kádat, hogy aki ezt választja, annak mire kell ügyelnie. Minél hidegebb van kint, annál jellemzőbb ránk, hogy sokkal forróbb vizet használjunk a fürdéshez, mint amilyenre valójában szükségünk van. Akár milyen zord is az idő, ügyeljünk arra, hogy a fürdővíz hőmérséklete ne legyen 30 foknál magasabb. A forró víz hatására a bőr kiszárad, veszít feszességéből. Emellett a nagyon forró vízben lassul a vérkeringés, így sokkal fáradtabbnak fogjuk érezni magunkat. Használjunk mindig bőrtípusunknak megfelelő készítményeket, és ha habfürdőt vagy fürdősót használunk, már nem szükséges a szappan. Ugyanis, ha a különböző anyagok keverednek, akkor azok eltömítik a pórusokat, és ez a pattanások és más bőrproblémák kialakulásának „melegágya”. Használjunk viszont luffa szivacsot vagy szappanmentes bőrradírt, amellyel nemcsak a vérkeringést serkenthetjük, hanem eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket is. Amennyiben a kád mellett döntünk, élvezzük ki a helyzetet, ne siessük el a dolgot. Lazítsunk, hallgassunk valamilyen megnyugtató zenét, és pihenjünk, a mindennapos hajtás után ez nagyon is jár nekünk.

Akik még különlegesebbé szeretnék tenni a fürdőzést, azoknak ajánljuk a speciális masszázskádakat, melyek segítik ellazítani az íróasztal mellett elgémberedett izmokat, ezután már csak egy pihentető alvásra van szükség, és készen állunk az új nap kihívásaira.
 
A zuhanyozás esetében is ugyanaz az alapszabály, mint a kádfürdő esetében, méghozzá, hogy ne legyen túl forró a víz. A zuhany ajánlatos azoknak, akik narancsbőr problémákkal küzdenek, mivel alkalmazhatjuk a váltott hőmérsékletű vízzel való tusolást, amely serkenti a vérkeringést és segíti kiürülni a méreganyagokat, tisztulnak a nyirokmirigyek. A zuhany legnagyobb előnye, hogy gyors. Azonban, ha reggel zuhanyozunk, várjuk meg, amíg testünk lehűl és felveszi a normál testhőmérsékletet, felhevült testtel semmiképp ne lépjünk az utcára, mivel akkor könnyen megfázhatunk.
 
A téli időszakban fokozottan figyeljünk oda a bőr hidratálására, mivel a hideg, a szél és a fűtés hatására sokkal több vizet veszít.
 
Ahogy ez látható, egyik módszer sem egészségesebb a másiknál, így bátran használjuk, amelyiket szeretnénk. Figyeljünk oda a víz hőmérsékletére, alkalmazzunk bőrtípusunknak megfelelő kozmetikumokat és akkor meglepetés nem érhet minket.
 
Mivel lecsapott ránk az influenza szezon, a nyirkos idő pedig a baktériumok és vírusok paradicsoma, így a fürdés mellett nagyon fontos szervezetünk rendszeres méregtelenítése. Erre jó megoldást jelentenek a szaunák, ahol az izzadsággal együtt nemcsak a bosszúság, hanem a felhalmozódott méreganyagok nagy része is távozik. Hatására fellélegzik a bőr, tisztulnak a nyirokmirigyek. Különös ajánlott azoknak, akik pattanásokkal vagy mitesszerekkel küzdenek, hiszen a szennyeződések az izzadsággal együtt távoznak a bőrből. Viszont ne felejtsük el alaposan letisztítani bőrünket és mindenképpen használjunk alkoholmentes tonikot, amellyel a hő hatására kitágult pórusokat lezárjuk, így nem kerülnek bele szennyeződések.  Azonban ma már nem szükséges felkeresni egy sportközpontot vagy uszodát, hogy hódolni tudjunk ennek az északról érkező terápiának.
 
A lényeg, hogy a téli időszakban még inkább figyeljünk oda magunkra, ne sajnáljuk azt az időt, amelyet csak magunkra tudunk fordítani, hogy megőrizhessük vitalitásunkat és minden nap tiszta fejjel vághassunk neki az akadályoknak.
 
Forrás: Villeroy & Boch
 
További cikkek:
 
 

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty