2010.03.11.@ 11.03

2010-es tavaszi-nyári USE kollekció a kifutókról

Pár nappal ezelőtt mutatta be 2010-es tavasz – nyár kollekcióját a USE – unused divattervező csapat a Párisi Nagyáruházban.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

„A 2010-es tavasz-nyári kollekció egy újabb mérföldkő a USE unused tervezőinek erős és meghatározó stílusában. Futurista, nőies vonalak, könnyed, élő színek, mint az ezüstfényű rózsaszín, a szürke, a világoskék, az ezüst, az arany, illetve geometrikus, mértani pontosságú formák jellemzik a kollekció darabjait. A kreatív ötlet a 80-as évek power fashion hullámához nyúl vissza, amely a korábbi idők szelíd múzsáját a modern nő energikus, szexi, elektros stílusába bújtatta. A tervezők a korszak két forradalmi ruhadarabját gondolták újra: a sportruházatot, mint a modern élet elmaradhatatlan részét és legújabb divatkategóriát, valamint az alsóneműt, mint a nőies look újkeletű kiegészítő stíluselemét.

Az első kategória a technológiában és innovációban jelenik meg, míg a második, a 80-as évek blézerei alól szexin előtűnő alsónemű inspirációs forrásul szolgált a tavaszi-nyári kollekció meghatározó elemének: a corset-nek és variációinak. Annak ellenére, hogy a múltból merít, a USE unused kollekciója inkább futurista: az akkut geometrikus formák ellentétbe állítva az anyagok, sziluettek és fazonok szinte dekadens mozgásával. A mai modern nőnek új, jelenkori kihívásokkal kell szembe néznie, hasonlóan a 80-as évekhez, amikor a már független nő további szerepekhez és felelősséghez jutott, végérvényesen megszerezve a korábban férfi privilégiumnak számító önkifejezést a munkában. A USE ezt a modern nőt kíséri útján, védve annak törékeny nőiességét és óvva lépteit egy komplexebb szerepkör, egy újfajta gondolkodásmód és modern szellemiség felé.”
 
Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András 2004-ben végzett az Iparművészeti Egyetemen, azóta dolgoznak közösen. Az Egyetem alatt részt vettek egy finn munkaruha pályázaton, akkor állt össze először ez a hármas, és azóta is jól működik. A pályázat jeligés volt, és az igen kifejező USE név is ekkor született.

Olvasd el interjúnkat a USE egyik tagjával, Füzes Eszterrel:

 
A hordható ruháknak tud olyan presztízse lenni a divatszakmában, mint az haute-couture -nek?

Az haute couture mindig nagyobb presztízsértéket képvisel, de azt a luxust, ami ezzel jár, már csak kevés divatház engedheti meg magának. Míg az 1900-as évek elején az egyedi, kézi készítésű ruhadarabokat részesítették előnyben, a mai felgyorsult világban, ahol évente hat kollekcióval kell előrukkolni, a pret-a-porter sokkal jobban illeszkedik a piac kívánalmaihoz. A USE a többi brand-del egyidőben hozza ki új kollekcióját, nemzetközi szinten showroomokban képviseltetjük magunkat. Jövő héten már a 2010/11-es őszi-téli kollekcióval utazunk Japánba. Magyarországon egyelőre még nincs saját üzletünk, itt a showroomban lehet hozzájutni a kollekció darabjaihoz.
 
Hogyan dolgoztok hármasban?

Mindhárman tervezünk, de mindenkinek megvan a maga részfeladata is. Maximálisan összecsiszolódtunk az elmúlt évek során, hasonlóan gondolkozunk, így egységes az arculat.
 
Mi az, ami egy-egy kollekció tervezésénél inspirál?

Az abszolút értelemben vett környezet inspirál; egy szép pohár, az utcán egy hölgy a századfordulós kabátjában vagy egy séta az Ecseri piacon. Bármi inspirálóan hat, elég, ha nyitott szemmel járunk. New Yorkban például elég csak lemenni az utcára. Az emberek ott maguk teremtik a stílust.
 
Mennyire befolyásolnak titeket a nemzetközi trendek, tervezők?

Sok tervező inspirál bennünket, és rendszeresen tájékozódunk, hogy mi történik a világban. Szerintem már régóta nincs egyetlen vezető trend, inkább párhuzamosan vannak jelen a trendek szezonról szezonra. Hogy mikor milyen irányban változik a divat, azt pedig, aki ebben a szakmában dolgozik, valahogy érzi… Minden valaminek a következménye. Mivel a divat egy nagyon gyorsan megújulni képes ágazat, így mindennél előbb tud reflektálni a társadalmi változásokra, a környezetére, egyáltalán a világra. A különböző trendek mindezek következményei.
 
Kik a vásárlóitok? Kinek szánjátok a kollekciót?

Inkább nőtípust mondanék: stílusos, városi nő, karakán, önálló személyiséggel.
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty