2010.05.14.@ 11.05

Szépülj attól, amit megeszel!

Még mindig igaz a mondás: az vagy, amit megeszel. Nagyon könnyen tönkremehet a bőrünk, ha nem táplálkozunk megfelelően. Itt van néhány étel, amitől szebb lehetsz!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Zab

Ásványi anyagban, vitaminban, és rostban bővelkedik, így kijelenthetjük róla, hogy több mint táplálék. Amellett, hogy méregtelenít, segít a cukorszint helyreállításában is, de akár 10-20 százalékkal is csökkentheti a koleszterinszinted. Rengeteg vitamint tartalmaz, többek között a B2-, B6-, és B3 vitaminokat, magnéziumot és kalciumot. Csökkenti a vastagbélrák kialakulását, gyorsítja a felszívódást, és jótékony hatást gyakorol a bélrendszerre. Fogyasszuk tejjel, mézzel, pehelyként, mazsolával, megpirítva pedig kellemes, mogyoró aromája lesz.
 
Kaukázusi kefir
 
Nagyon sokan szeretik kortyolgatni ezt a finom tejterméket. A hagyományos kefirrel ellentétben az élesztőgombái kellemes, kissé szénsavas ízt kölcsönöznek neki. Felfrissíti az anyagcserédet, regenerálja az immunrendszered, és erős gyulladáscsökkentő hatással is bír. Antioxidánsokat is tartalmaz: méregtelenít, szépíti a bőröd, fokozza a szexuális aktivitást, csökkenti a koleszterinszintet, megelőzi a rák kialakulását. Egy szelet rozspirítós tökéletes párja lehet, de öntheted salátára, és hagyományos kefir helyett is bátran használhatod.
 
Eper
 
Állítólag roppant egészséges ez az apró piros gyümölcs. Gyógyít, fiatalít és szépít, egyik legjobb tulajdonsága pedig, hogy nem hizlal. C-vitaminban gazdag, vastartalmának köszönhetően pedig vérképző hatása is van. Vízhajtó káliumot is tartalmaz, így a méregtelenítő folyamatokat is elősegíti. Ha tehetjük, nyersen együk, popcorn helyett ezt fogyasszuk a tévénézés mellett. Ne cukrozzuk meg, mert akkor oda a jótékony hatás, ha édesen szeretjük, inkább csepegtessünk rá egy kevés mézet.
 
Spárga
 
A legideálisabb növény a fogyókúrához. Rákmegelőző és gyógyító szerepet tulajdonítanak neki, E-vitaminban és folsavban gazdag. Sok értékes aminosavat, köztük aszparaginsavat is tartalmaz, kalóriatartalma azonban rendkívül alacsony. A zöld változata klorofilban gazdag. Vízhajtó és vesekő eltávolító hatása ismert. Találhatjuk sajtmártással, salátában, tésztákhoz keverve, és különböző szárnyasokhoz köretként is felhasználható.
 
Cukkini
Az elmúlt években rendkívüli népszerűségnek örvend Magyarországon. Rokonaihoz (uborka, dinnye, tök) képest kisebb, viszont sok ásványi anyagot tartalmaz. Héjában található béta-karotin, tartalmaz folsavat, kalciumot és C-vitamint is, amelyek mind nélkülözhetetlenek a szervezetünk számára. Diétázóknak is alkalmas, ugyanis kevés az energiatartalma, és a zsírtartalma is elhanyagolható. Fogyaszthatjuk egytálételként, túróval, köretként, rántva, salátaként, de pástétomot is készíthetünk belőle.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Mindent a szépségért: vámpírterápia erős idegzetűeknek!

Szeretnél egy saját farmot? KLIKK IDE, és légy egy virágzó gazdaság mesterfarmere!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty