2011.10.14.@ 09.10

Így legyen egészséges és dús hajkoronád!

Ősszel sokan szembesülünk azzal a reggeli fésülködés után, hogy rengeteg hajszál marad a hajkefénkben. Pánikra semmi ok, bemutatunk neked pár trükköt, amivel egyszerűen megállíthatod a hajhullást, illetve adunk néhány tuti receptet a gyönyörű, dús hajkoronához.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mi bajom lehet?

Miután végeztél a reggeli fürdőszobai rituáléddal, meglepődve tapasztalod, hogy bizony hullik a hajad, sőt, bármikor, amikor napközben is meg szeretnéd igazítani a frizurád a fésűvel, sajnos még több hajszállal szembesülsz a sörték között, na meg persze a ruhádon szerteszét. A természetes, biológiai folyamat része, hogy ősszel megnő a hajhullás mértéke, ám ha 100-nál több hajszálad hullik ki egy nap, nincs mese, bőrgyógyászhoz kell fordulnod. Hogy a vizsgálat után megtalálja a fő okot, tudnod kell, hogy körülbelül mennyi ideje tart a hajhullás, illetve az utóbbi időben átestél-e egy kemény diétán, vagy fokozottan stresszes időszakon. Azonban a hajmosás során akár 250 hajszál is kihullhat, úgyhogy ha napközben egyébként nem haladja meg a 100-as határt a hajhullás, nem kell megijedned. Érdemes odafigyelni az étrended összeállítására is, hiszen ha a bevitt energiamennyiség a napi 1000 kalóriát sem éri el, akkor a koplalás következtében nagy eséllyel elvékonyodnak a hajszálaid, majd kihullanak. Éppen ezért fehérjedús, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étkezést kell beiktatnod a mindennapokba, hogy ismét dús, gyönyörű hajkoronád legyen.

Tápanyag a hajnak

A lenyűgözően szép hajért nem csak a hajformázó termékek minőségére és azok megfelelő használatára kell odafigyelned, hanem arra is, milyen tápanyagokat viszel be a szervezetedbe. Már tudományosan bizonyított tény, hogy a túlzott alkoholfogyasztás és a dohányzás következtében nagyobb az esély a hajhullásra. Viszont az értékes összetevőket tartalmazó ételek segítenek megerősíteni a hajhagymákat, visszaállítják a hajszálak repedezettségét, és biztosítják a megfelelő ütemű hajnövekedést. Lássuk, mik azok az elengedhetetlen tápanyagok, melyeket érdemes napi szinten fogyasztanod:

A-vitamin: A sárgarépában, a paprikában, a sárgadinnyében, a sárgabarackban, a halolajban, illetve különböző tejtermékekben fordul elő. A haj növekedését fokozza, a hajszálaid repedezettségét orvosolja.

B-vitaminok: Megtalálod a halakban, az élesztőben, az olajos magvakban, a hüvelyesekben és a búzacsírában. Főleg a hajhagymák működésére és a fejbőröd egészségének szabályozására hat.

Cink: A hús, a tojás, a sajtok és az osztriga tartalmazza. Rendkívül fontos nyomelem, megszépíti a bőröd, erősíti a körmeid, serkenti a hajsejtek képződését.

C-vitamin: Megtalálod a citrusfélékben, a káposztában, a paprikában. Erősíti a haj sejtjeit, fenntartja a hajszálak egészségét, javítja a haj szerkezetét.

Fehérje: Húsokban, szójában, burgonyában és különböző gabonafélékben található. A haj fő alkotóelemét, a keratint építi fel, úgyhogy talán a legfontosabb erősítőről van szó.

Réz: A hüvelyesek, olajos magvak, az élesztő és a teljes kiőrlésű termékek alapeleme. Hiányában töredezhetnek a hajszálaid, így a megfelelő mennyiség bevételének következtében helyreállítja a haj szerkezetét.

Vas: A vörös húsokban található a legnagyobb mennyisége belőle. Ha nem fogyasztasz elég vas tartalmú ételt, a hajad nagy eséllyel hullani kezd. 

Kapcsolódó cikkek:
 
Címkék: haj szépség tökéletes

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty