2011.12.02.@ 09.12

Ragyogó és életteli bőrre vágysz? Táplálkozz a szépségért!

A harmonikus étrend nem csupán jó közérzetettel ajándékoz meg, de hozzájárul ahhoz is, hogy egészséges bőrrel, erős körmökkel és csillogó hajjal büszkélkedhess.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Őrizd meg bőröd vitalitását!

Ha szeretnéd télen is biztosítani bőröd védelmét, fogyassz minél több karotinoidokban gazdag gyümölcsöt és zöldséget. A bennük lévő értékes vitaminok fontos szerepet játszanak a bőr egészségének fenntartásában, és különösen magas a béta-karotin tartalmuk, ami a bőröregedést késleltető A-vitamin előfutára. A béta-karotin egyfajta antioxidáns, ami véd a szabad gyökök károsító hatása ellen, erősíti az immunrendszert, hozzájárul az egészséges csontképződéshez és az idegrendszer megfelelő működéséhez. A magas karotintartalmú élelmiszerek – például a barack, narancs, citrom, sárgadinnye, sárgarépa, sütőtök, kelkáposzta, spenót – az arcodnak természetes, üde színt kölcsönöznek, és segítenek bőröd rugalmasságának megőrzésében.

Tápláld belülről a hajadat!

Ha a szervezeted nem jut elegendő vitaminhoz és tápanyaghoz, a hajad könnyedén elvékonyodhat, töredezhet, és a körmeid sem tudnak megfelelően növekedni. A B-vitaminok a haj számára nélkülözhetetlenek, hisz serkentik a hajhagyma anyagcsere-folyamatait, és kedvezően befolyásolják a haj állapotát. A tengeri halak, a sertéshús, a zabpehely és a hüvelyesek a B1-vitamin fő forrásai. B2-vitamin főleg a húsokban, a tejtermékekben, a tojásban, a szójában, a teljes kiőrlésű lisztből készült termékekben, illetve olyan zöldségekben található nagyobb mennyiségben, mint például a kelbimbó, a rukkola vagy a padlizsán. Ezek a vitaminok rendkívül érzékenyek a hőre, így értékes hatóanyagaik könnyen elpárologhatnak a főzés során, amit úgy csökkenthetsz, ha fedő alatt párolod vagy a lehető legkevesebb vízben főzöd őket.

Változtass az életmódodon!

A kiegyensúlyozott és változatos étrend ideális súlyt eredményez és biztosítja, hogy azt megtarthasd. Az egészséges táplálkozáshoz remek útmutatót nyújt az élelmiszerpiramis, ami csoportba sorolja az egyes élelmiszereket. A piramis alján szerepel a rizs, a tészta és a gabonafélék, amelyek közül részesítsd előnyben a teljes kiőrlésűeket, hisz ezek gazdag rosttartalmúak, így fokozzák a bélműködést és természetes módon szabályozzák az emésztési folyamatokat. A következő szinten a gyümölcsök és zöldségek állnak, amelyek viszonylag kevés kalóriát tartalmaznak, így naponta 2 adag gyümölcsöt és 3 adag zöldséget bátran elfogyaszthatsz. A tejtermékekből, a húsokból, a halakból, a tojásból és az olajos magvakból napi 2-3 adag ajánlott, ám a legfelső szinten lévő zsírok, cukrok és olajok csoportjából igyekezz minél kevesebbet fogyasztani. A megfelelő folyadékbevitel nagymértékben hozzájárul a kívánt testsúly eléréséhez, ennek érdekében naponta minimum 1,5-2 liter folyadékot kell elfogyasztanod.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Így találd meg a tökéletes hajszínt!

Kilenc tipp a nagyobb szemekért

 

Címkék: bőr haj köröm táplálkozás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty