2014.05.15.@ 10.05

Heti HajNailka: Szuperegészséges körmök

Minden héten egy vaditó, új köröm elkészítési módját láthatod a cosmo.hu-n, amit manikűrös szakértőnk, Hajnalka mutat meg neked! Most viszont körömápolási trükköket kap.

Birta Brigi
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Heti HajNailka: Szuperegészséges körmök

„Az otthoni kéz- és körömápolás egy nagyon fontos momentuma a szépségápolásnak.
Szerencsére most már sokan veszik igénybe a szakemberek segítségét, de azt gondolom, ha te magad is odafigyelsz a részletekre, akkor a manikűrösöddel együttműködve csodásan ápolt körmöket varázsolhattok.
Az alábbiakban olvashatsz néhány tippet és táplálkozási tanácsot, hogy a körmeid egészségesek legyenek.
Az első és legfontosabb része ennek a kézmosás! Annyi piszokkal találkozik szegény kezed, hogy igazán megtisztelheted annyival, hogy rendszeresen megmosod.
A szappanokkal vigyázz kicsit, mert ha érzékeny vagy, akkor száríthatják a bőrödet és a körmödet, ami az utóbbi töredezéséhez, rétegekre váláshoz vezethet.
A körmöd kiszáradását különböző ápoló olajokkal visszafordíthatod, egyszerűen csak heti 1-2-szer masszírozd pket a körmödbe.
Hatásosabb, ha előtte egy egy kiadós bőrradírozással kényezteted a kezeidet. A mandulaolaj, vagy az olívaolaj kevés sóval elkeverve valóságos csodaszer, hiszen egyszerre peeling és felüdülés a bőrödnek, táplálja a beszakadásra hajlamos körmöket.

Az egészséges, szép körmökhöz nem elegendő csak a külső ápolás, szüksége van a belső táplálásra, azaz vitaminokra is.
Elsősorban friss, teljes értékű, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag ételeken és italokon alapuló étrendre lenne szükség, de ha kell, akkor egyéb étrend kiegészítőkkel is pótolhatjuk ezek hiányát.
A köröm lassan nő, így jó néhány hónap telik el, mielőtt láthatóvá válik a különbség, tehát mindenképpen légy türelmes.

Ezek a tápanyagok hozzájárulnak a köröm egészségéhez:

A-vitamin: Segít megerősíteni a körmöket, és serkenti a csontnövekedést. Megtalálható a halban, a májban, a tojássárgájában, a tejben, a spenótban, a brokkoliban és a vörös, illetve sárga zöldségekben.

B7-vitamin – biotin – és H-vitamin: a körömsejtek növekedésének támogatásával erősíti a körmöket. 
Forrása a sörélesztő, a brokkoli, a sajt, az olajos magvak, a szója, a napraforgómag, az édesburgonya és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

B2-vitamin – riboflavin: az egészséges bőr, haj és körmök vitaminja.
 A következő zöldségekben találod meg: répa, spárga, spenót, édesburgonya, alma, fokhagyma, gyömbér, papaya, élénk színű gyümölcsök és zöldségek.

B12-vitamin – kobalamin: segíti a szervezet fehérjefelépítési folyamatait és a körömsejt-képződést. 
Megtalálható többek között a sajtban, a tojásban, a tejben és a tengeri algában.

D-vitamin: fokozza a kalcium beépülését, ami megakadályozza a körmök kiszáradását, töredezését.
Tartózkodj a napon, egyél halat, halolajat, májat és tejet.

Kalcium: segíti a fogak, csontok és körmök növekedését, illetve egészségüknek megőrzését. 
Forrásai: tofu és olajos magvak, keserű leveles, zöld növények, brokkoli és tejtermékek, például tej és sajt.

Vas: alapvetően fontos tápanyag, hiánya a körmök elvékonyodásához, meggyengüléséhez vezet. 
A vasbevitelt fokozhatod, ha sok céklát, sötétzöld színű zöldségeket, szárított gyümölcsöt és olajos magvakat eszel.

Cink: nagyban hozzájárul a sejtek növekedéséhez. Az egészséges bőr és köröm fontos tápanyaga. 
Forrásai: sörélesztő, tojássárgája, sütőtök, hikoridió, napraforgómag, búzakorpa és teljes értékű gabona.”

HajNailka

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty