2017.08.08.@ 14.08

A jógapóz, amit a legtöbben elrontanak

Egy ászana, ami csak úgy olvasztja a hasi zsírokat, és amitől az egész tested szuper izmos és szálkás lesz? Létezik, ám sokan sajnos nem helyesen végzik el a gyakorlatot, így nem is hatásos. Megmutatjuk a megoldást!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A jógapóz, amit a legtöbben elrontanak

Rendszeresen jársz jógára? Vagy gyakran nézegeted a Youtube-on fellelhető jógás videókat? Akkor tuti, hogy ismerős lesz a csaturanga névre hallgató testtartás, ami tulajdonképpen egy nehezített fekvőtámasznak felel meg. A jógagyakorlatot hajlított könyökkel kell végezni úgy, hogy a tenyereden és a lábujjadon kívül másképp ne érintkezz a talajjal. Elsőre még nézni is fárasztó, nemhogy kitartani!

Bár jógás körökben egyáltalán nem mondható nehéz ászanának, de az igazat megvallva közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre látszik. Az oktatók előszeretettel építik be összekötő elemként, mintegy pihenőként egy gyakorlatsorba, de az sem ritka, hogy több légzésig ki kell tartani, aminek a vége lehet, hogy az, hogy a lelkes jógázók hangos puffanással, liszteszsákként zuhannak le a matracra, ha elfogy az erejük. Hogy te ne járj így, és ne égj be amellett a helyes pasi mellett, akivel együtt jársz jógaórára, eláruljuk a titkot, amitől tökélyre fejlesztheted a csaturangád, és kiélvezheted minden szuper hatását.

Ehhez a kulcs nem más, mint a vállak megfelelő helyzete, amire a legtöbben egyáltalán nem figyelnek, és könnyen sérüléseket szereznek maguknak.

Így hajtsd végre helyesen:

  • Ne engedd, hogy a vállad a könyököd vonala alá essen.
  • A vállaknak mindig pontosan a csukló felett kell lenniük.
  • Lefelé nézz a matracod irányába, mert ha a fejed túlzottan megemeled, könnyen megsérülhet a nyakad!
  • Tartsd közel a lapockáidat, miközben kitartod a pózt.
  • Amilyen erősen csak tudod, szorítsd a könyököd a felsőtesthez, ezzel még stabilabbá válik a tartás.

Ha a fentieket betartod, nagyon hamar észreveszed magadon a csaturanga erősítő hatását, és bátran bevállalhatod a köldökvillantós rucikat is!

Címkék: 126-test-ideal-cosmopolitan ászana elrontás jóga jógapóz sport

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Egy ideje már kacérkodsz az ászanákkal, de eddig még nem gyűjtötted össze a bátorságodat, hogy elmenj egy órára? Az egyik legmenőbb magyar jógaoktató, Diószegi Ádám most garantáltan megadja neked a kezdő lökést!

„A vízen csak te vagy és a deszka” – ez a SUP jóga életérzés!

Egyszerre barnulhatsz, pancsolhatsz, és formásodhatsz, sőt, szupermenő Insta-fotókat is készíthetsz! Jól hangzik, ugye? Az egyre trendibb jógatípusról Radvánszki Gábort, gyakorlott SUP jógást faggattuk.

Állati ászanák – jógázz a kutyáddal!

Instán vagy YouTube-on belefutottál már doga, vagyis kutyás jóga videókba, de nem tudod, mi értelme az egésznek, és hogyan tudod rávenni a kis kedvencedet a közös gyakorlásra? Szabó Sylvia és Szappan Petra jógaoktatók elárulják!

8 ok, amiért el kell kezdened jógázni

Ha úgy érzed, nem csak a testedre, hanem a lelkedre is ráférne egy kis edzés, akkor a jóga neked való! Sőt, Elekes Zsolt ayurvédikus hatha jógaoktató szerint akár még a rossz szokásaidtól is végleg elbúcsúzhatsz a segítségével!

„A jóga nagyon kemény edzés is lehet”

Ha eddig úgy voltál vele, hogy inkább a CrossFitet vagy TRX-et választod a jóga helyett, akkor próbáld ki egyszer Szabó Tamás óráit, és biztosan meg fogsz lepődni, az izomláz ugyanis garantált utána!

Kecses tartás, feszes izmok + 3 érv a gerincjóga mellett

Eddig azt gondoltad, hogy a Gerincjóga a nyugdíjasok műfaja? Dehogy! Németh Gergő, a Mandala jógastúdiók alapító-vezetője elárulja, miért érdemes kipróbálnod már holnap!

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Pár perc kell csak, amikor magadra figyelsz – arra, mi történik éppen most veled, és máris csak úgy záporoznak a kreatív ötletek, jól jössz ki a konfliktusokból, és te leszel a melóhely motorja. Próbálj ki egy Office Mindfulness minimeditációt az íróasztalodnál ülve!

A 3+1 legcsajosabb ászana

Húzós napod volt? Vagy éppen nehéz napjaid vannak? Ezek a jógapózok segítenek lelazulni!