2017.08.08.@ 14.08

A jógapóz, amit a legtöbben elrontanak

Egy ászana, ami csak úgy olvasztja a hasi zsírokat, és amitől az egész tested szuper izmos és szálkás lesz? Létezik, ám sokan sajnos nem helyesen végzik el a gyakorlatot, így nem is hatásos. Megmutatjuk a megoldást!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A jógapóz, amit a legtöbben elrontanak

Rendszeresen jársz jógára? Vagy gyakran nézegeted a Youtube-on fellelhető jógás videókat? Akkor tuti, hogy ismerős lesz a csaturanga névre hallgató testtartás, ami tulajdonképpen egy nehezített fekvőtámasznak felel meg. A jógagyakorlatot hajlított könyökkel kell végezni úgy, hogy a tenyereden és a lábujjadon kívül másképp ne érintkezz a talajjal. Elsőre még nézni is fárasztó, nemhogy kitartani!

Bár jógás körökben egyáltalán nem mondható nehéz ászanának, de az igazat megvallva közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre látszik. Az oktatók előszeretettel építik be összekötő elemként, mintegy pihenőként egy gyakorlatsorba, de az sem ritka, hogy több légzésig ki kell tartani, aminek a vége lehet, hogy az, hogy a lelkes jógázók hangos puffanással, liszteszsákként zuhannak le a matracra, ha elfogy az erejük. Hogy te ne járj így, és ne égj be amellett a helyes pasi mellett, akivel együtt jársz jógaórára, eláruljuk a titkot, amitől tökélyre fejlesztheted a csaturangád, és kiélvezheted minden szuper hatását.

Ehhez a kulcs nem más, mint a vállak megfelelő helyzete, amire a legtöbben egyáltalán nem figyelnek, és könnyen sérüléseket szereznek maguknak.

Így hajtsd végre helyesen:

  • Ne engedd, hogy a vállad a könyököd vonala alá essen.
  • A vállaknak mindig pontosan a csukló felett kell lenniük.
  • Lefelé nézz a matracod irányába, mert ha a fejed túlzottan megemeled, könnyen megsérülhet a nyakad!
  • Tartsd közel a lapockáidat, miközben kitartod a pózt.
  • Amilyen erősen csak tudod, szorítsd a könyököd a felsőtesthez, ezzel még stabilabbá válik a tartás.

Ha a fentieket betartod, nagyon hamar észreveszed magadon a csaturanga erősítő hatását, és bátran bevállalhatod a köldökvillantós rucikat is!

Címkék: 126-test-ideal-cosmopolitan ászana elrontás jóga jógapóz sport

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Belőled is lehet jógaoktató!

Belőled is lehet jógaoktató!

Imádsz jógázni? Vagy még csak most kezdted, de máris annyira megkedvelted, hogy akár komolyabban is foglalkoznál vele? Akkor most eláruljuk neked, hogyan lehet belőled menő oktató!