2017.08.09.@ 09.08

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Pár perc kell csak, amikor magadra figyelsz – arra, mi történik éppen most veled, és máris csak úgy záporoznak a kreatív ötletek, jól jössz ki a konfliktusokból, és te leszel a melóhely motorja. Próbálj ki egy Office Mindfulness minimeditációt az íróasztalodnál ülve!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Észrevetted már, hogy az életed nagy részét robotpilóta-üzemmódban töltöd? Oda se figyelsz, miközben reggel a fürdőben készülődsz, automatikusan ráállsz a megszokott útvonaladra, és a melóban is egy csomó dolgot csuklóból elintézel. Ezzel addig nincs gond, amíg mellette spontán és kreatív is tudsz lenni. De ha úgy érzed, a munkádban több az unalmas, megszokott elem, mint az inspiráció, itt az idő tenni valamit! „Az éberségmeditáció vagy Mindfulness segíthet, hogy ne csak túléld a mindennapjaidat, hanem akár szerelmes legyél az életedbe– mondja Tóth Réka Ibolya jógaoktató, Mindfulness szakértő. – Amikor nem a jövőn ábrándozol vagy a múlton kattogsz, hanem tudatosan a jelen pillanatra koncentrálsz, az maga a meditáció állapota. Ez a módszer megtanít arra, hogy a figyelmedet a jelenre irányítsd, mégpedig azzal, hogy megfigyeled a gondolataidat, érzelmeidet, testérzeteidet. Ez az életed minden területén jól jön, de a karrieredben különösen sokat segít! Az Office Mindfulness módszerben olyan technikákat gyűjtöttem össze, amelyekkel kreatívabb és sikeresebb lehetsz a munkádban. Ilyen például ez a rövid meditáció, amit a munkahelyeden bárhol, bármikor elvégezhetsz, nagyon sokat segít, hogy hatékony, feszkómentes és vidám legyen a napod. Még a szemedet sem kell becsuknod, csak egy kicsit összpontosítani.” Mondjuk, mire.

– Hogyan érzed most magad? Fókuszálj a gondolataidra, érzéseidre, testi érzeteidre. Bármivel találkozol, ne akard megváltoztatni, csak figyeld. Csakis akkor tudsz előrehaladni, ha tudod, honnan indulsz.

– Hol érzed leginkább a légzésedet? Irányítsd a figyelmedet oda – a hasra, mellkasra, orrlyukakra vagy a felső ajakra. Figyeld, milyen hosszú a légzésed, mikor vált át a belégzés kilégzésre.

Hol vagy most? Tágítsd a figyelmedet, koncentrálj az egész testedre. Hallgasd a hangokat magad körül, figyeld meg az irodában elfoglalt helyedet.

Még lazább lehetsz az irodában, ha kipróbálod Tóth Réka Ibolya relaxációs tréner Office jóga gyakorlatsorát, amit a szeptemberi Cosmopolitan 20 oldalas jógamellékletében találsz!

Címkék: jóga Mindfulness Office Mindfulness

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga