2017.08.09.@ 09.08

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Pár perc kell csak, amikor magadra figyelsz – arra, mi történik éppen most veled, és máris csak úgy záporoznak a kreatív ötletek, jól jössz ki a konfliktusokból, és te leszel a melóhely motorja. Próbálj ki egy Office Mindfulness minimeditációt az íróasztalodnál ülve!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Észrevetted már, hogy az életed nagy részét robotpilóta-üzemmódban töltöd? Oda se figyelsz, miközben reggel a fürdőben készülődsz, automatikusan ráállsz a megszokott útvonaladra, és a melóban is egy csomó dolgot csuklóból elintézel. Ezzel addig nincs gond, amíg mellette spontán és kreatív is tudsz lenni. De ha úgy érzed, a munkádban több az unalmas, megszokott elem, mint az inspiráció, itt az idő tenni valamit! „Az éberségmeditáció vagy Mindfulness segíthet, hogy ne csak túléld a mindennapjaidat, hanem akár szerelmes legyél az életedbe– mondja Tóth Réka Ibolya jógaoktató, Mindfulness szakértő. – Amikor nem a jövőn ábrándozol vagy a múlton kattogsz, hanem tudatosan a jelen pillanatra koncentrálsz, az maga a meditáció állapota. Ez a módszer megtanít arra, hogy a figyelmedet a jelenre irányítsd, mégpedig azzal, hogy megfigyeled a gondolataidat, érzelmeidet, testérzeteidet. Ez az életed minden területén jól jön, de a karrieredben különösen sokat segít! Az Office Mindfulness módszerben olyan technikákat gyűjtöttem össze, amelyekkel kreatívabb és sikeresebb lehetsz a munkádban. Ilyen például ez a rövid meditáció, amit a munkahelyeden bárhol, bármikor elvégezhetsz, nagyon sokat segít, hogy hatékony, feszkómentes és vidám legyen a napod. Még a szemedet sem kell becsuknod, csak egy kicsit összpontosítani.” Mondjuk, mire.

– Hogyan érzed most magad? Fókuszálj a gondolataidra, érzéseidre, testi érzeteidre. Bármivel találkozol, ne akard megváltoztatni, csak figyeld. Csakis akkor tudsz előrehaladni, ha tudod, honnan indulsz.

– Hol érzed leginkább a légzésedet? Irányítsd a figyelmedet oda – a hasra, mellkasra, orrlyukakra vagy a felső ajakra. Figyeld, milyen hosszú a légzésed, mikor vált át a belégzés kilégzésre.

Hol vagy most? Tágítsd a figyelmedet, koncentrálj az egész testedre. Hallgasd a hangokat magad körül, figyeld meg az irodában elfoglalt helyedet.

Még lazább lehetsz az irodában, ha kipróbálod Tóth Réka Ibolya relaxációs tréner Office jóga gyakorlatsorát, amit a szeptemberi Cosmopolitan 20 oldalas jógamellékletében találsz!

Címkék: jóga Mindfulness Office Mindfulness

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Belőled is lehet jógaoktató!

Belőled is lehet jógaoktató!

Imádsz jógázni? Vagy még csak most kezdted, de máris annyira megkedvelted, hogy akár komolyabban is foglalkoznál vele? Akkor most eláruljuk neked, hogyan lehet belőled menő oktató!