2017.08.11.@ 10.08

Kecses tartás, feszes izmok + 3 érv a gerincjóga mellett

Eddig azt gondoltad, hogy a Gerincjóga a nyugdíjasok műfaja? Dehogy! Németh Gergő, a Mandala jógastúdiók alapító-vezetője elárulja, miért érdemes kipróbálnod már holnap!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Kecses tartás, feszes izmok + 3 érv a gerincjóga mellett

Melyik jóga irányzatot szereted a legjobban? 

Két kedvencem van: a Gerincjóga és az astanga. Ez utóbbi egy hihetetlen mély, összetett jógatípus, nagy fegyelmezettséget igényel. Minden reggel gyakorolni kell. A Gerincjóga ennél lazább, ezért kezdőknek is való, megalapozza a mozgás- és testkultúrát, amire később szuperül lehet építeni.

Viszont a Gerincjógáról sokan azt hiszik, hogy csak időseknek ajánlott…

Igen, de ez óriási tévhit! Nekik van külön senior jóga. A Gerincjógát pedig elsősorban a 18-45 éveseknek dolgoztuk ki gyógytornászokkal közösen. Talán nem ez a legizgalmasabb irányzat, de mivel könnyen tanulható, gyorsan látható a fejlődés, így kezdőként is sikerélményt ad. Egyensúlyba hoz, és egy idő után azt veszed észre, hogy a hétköznapokban is szebben mozogsz, jobb a tartásod.

Kezdd a napot Gergő félórás reggeli jógájával! 

Mi az, amiben a jóga különlegesebb, mint a többi mozgásfajta? 

A sportok általában a dinamikus izmokat erősítik, a hétköznapi életben viszont inkább a statikus izmokat használjuk, például állás vagy ülés közben. A jóga pedig a hosszabban kitartott pózokkal pont ezeket dolgoztatja meg.

Heti hány órát ajánlasz?

Minimum hármat, az már hatékony. Kezdetben inkább csak stúdióban javaslom, de néhány hét után elkezdhetsz otthon is gyakorolni. A gerincjógában könnyebb pózok vannak, amikből már ha párat megjegyzel, gyakorolhatod órán kívül is.

Mit vigyen magával valaki az első jóga órájára? 

Ma már a legtöbb stúdió elég jól felszerelt, adnak matracot, illetve egyéb segédeszközöket (pl. párna), amikre éppen szükség lehet. Szóval elég egy kényelmes cucc, leggings vagy rövidnadrág és felső. Ne legyen túl bő a ruhád, különben zavarhat az ászanáknál. Mezítláb jógázunk, ezért sportcipő nem szükséges.

Hol szeretsz legjobban jógázni? 

A jóga alapvetően egy magányos tevékenység, szóval inkább elvonulva, otthon. Kezdőként persze muszáj oktatóval dolgozni, de teljesen más élmény egyedül jógázni.

Mi a kedvenc ászanád, amit minden Cosmo-lánynak ajánlanál?

A macskapóz például igazi jolly joker, mert kezdőknek is megy, teljesen átmozgatja a gerinced, lazítja az izmokat és oldja a stresszt. Persze ha nekiállsz otthon jógázni, ne csak egy ászanát csinálj, de ha mondjuk reggelente csak két perced van, akkor a macskapóztól biztosan jobban indul majd a napod!

A szeptemberi Cosmo jóga mellékletében még több jógás infót és tippet találsz!

nemeth-gergo-joga-cosmopolitan1

(Fotó: Mihály Zoltán)

 

Címkék: gerincjóga interjú jóga jóga pozitív hatásai jóga stúdió jógaóra mandala németh gergő

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Belőled is lehet jógaoktató!

Belőled is lehet jógaoktató!

Imádsz jógázni? Vagy még csak most kezdted, de máris annyira megkedvelted, hogy akár komolyabban is foglalkoznál vele? Akkor most eláruljuk neked, hogyan lehet belőled menő oktató!