2017.08.11.@ 10.08

Kecses tartás, feszes izmok + 3 érv a gerincjóga mellett

Eddig azt gondoltad, hogy a Gerincjóga a nyugdíjasok műfaja? Dehogy! Németh Gergő, a Mandala jógastúdiók alapító-vezetője elárulja, miért érdemes kipróbálnod már holnap!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Kecses tartás, feszes izmok + 3 érv a gerincjóga mellett

Melyik jóga irányzatot szereted a legjobban? 

Két kedvencem van: a Gerincjóga és az astanga. Ez utóbbi egy hihetetlen mély, összetett jógatípus, nagy fegyelmezettséget igényel. Minden reggel gyakorolni kell. A Gerincjóga ennél lazább, ezért kezdőknek is való, megalapozza a mozgás- és testkultúrát, amire később szuperül lehet építeni.

Viszont a Gerincjógáról sokan azt hiszik, hogy csak időseknek ajánlott…

Igen, de ez óriási tévhit! Nekik van külön senior jóga. A Gerincjógát pedig elsősorban a 18-45 éveseknek dolgoztuk ki gyógytornászokkal közösen. Talán nem ez a legizgalmasabb irányzat, de mivel könnyen tanulható, gyorsan látható a fejlődés, így kezdőként is sikerélményt ad. Egyensúlyba hoz, és egy idő után azt veszed észre, hogy a hétköznapokban is szebben mozogsz, jobb a tartásod.

Kezdd a napot Gergő félórás reggeli jógájával! 

Mi az, amiben a jóga különlegesebb, mint a többi mozgásfajta? 

A sportok általában a dinamikus izmokat erősítik, a hétköznapi életben viszont inkább a statikus izmokat használjuk, például állás vagy ülés közben. A jóga pedig a hosszabban kitartott pózokkal pont ezeket dolgoztatja meg.

Heti hány órát ajánlasz?

Minimum hármat, az már hatékony. Kezdetben inkább csak stúdióban javaslom, de néhány hét után elkezdhetsz otthon is gyakorolni. A gerincjógában könnyebb pózok vannak, amikből már ha párat megjegyzel, gyakorolhatod órán kívül is.

Mit vigyen magával valaki az első jóga órájára? 

Ma már a legtöbb stúdió elég jól felszerelt, adnak matracot, illetve egyéb segédeszközöket (pl. párna), amikre éppen szükség lehet. Szóval elég egy kényelmes cucc, leggings vagy rövidnadrág és felső. Ne legyen túl bő a ruhád, különben zavarhat az ászanáknál. Mezítláb jógázunk, ezért sportcipő nem szükséges.

Hol szeretsz legjobban jógázni? 

A jóga alapvetően egy magányos tevékenység, szóval inkább elvonulva, otthon. Kezdőként persze muszáj oktatóval dolgozni, de teljesen más élmény egyedül jógázni.

Mi a kedvenc ászanád, amit minden Cosmo-lánynak ajánlanál?

A macskapóz például igazi jolly joker, mert kezdőknek is megy, teljesen átmozgatja a gerinced, lazítja az izmokat és oldja a stresszt. Persze ha nekiállsz otthon jógázni, ne csak egy ászanát csinálj, de ha mondjuk reggelente csak két perced van, akkor a macskapóztól biztosan jobban indul majd a napod!

A szeptemberi Cosmo jóga mellékletében még több jógás infót és tippet találsz!

nemeth-gergo-joga-cosmopolitan1

(Fotó: Mihály Zoltán)

 

Címkék: gerincjóga interjú jóga jóga pozitív hatásai jóga stúdió jógaóra mandala németh gergő

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Egy ideje már kacérkodsz az ászanákkal, de eddig még nem gyűjtötted össze a bátorságodat, hogy elmenj egy órára? Az egyik legmenőbb magyar jógaoktató, Diószegi Ádám most garantáltan megadja neked a kezdő lökést!

„A vízen csak te vagy és a deszka” – ez a SUP jóga életérzés!

Egyszerre barnulhatsz, pancsolhatsz, és formásodhatsz, sőt, szupermenő Insta-fotókat is készíthetsz! Jól hangzik, ugye? Az egyre trendibb jógatípusról Radvánszki Gábort, gyakorlott SUP jógást faggattuk.

Állati ászanák – jógázz a kutyáddal!

Instán vagy YouTube-on belefutottál már doga, vagyis kutyás jóga videókba, de nem tudod, mi értelme az egésznek, és hogyan tudod rávenni a kis kedvencedet a közös gyakorlásra? Szabó Sylvia és Szappan Petra jógaoktatók elárulják!

8 ok, amiért el kell kezdened jógázni

Ha úgy érzed, nem csak a testedre, hanem a lelkedre is ráférne egy kis edzés, akkor a jóga neked való! Sőt, Elekes Zsolt ayurvédikus hatha jógaoktató szerint akár még a rossz szokásaidtól is végleg elbúcsúzhatsz a segítségével!

„A jóga nagyon kemény edzés is lehet”

Ha eddig úgy voltál vele, hogy inkább a CrossFitet vagy TRX-et választod a jóga helyett, akkor próbáld ki egyszer Szabó Tamás óráit, és biztosan meg fogsz lepődni, az izomláz ugyanis garantált utána!

Meditálj és jobb leszel a melóban!

Pár perc kell csak, amikor magadra figyelsz – arra, mi történik éppen most veled, és máris csak úgy záporoznak a kreatív ötletek, jól jössz ki a konfliktusokból, és te leszel a melóhely motorja. Próbálj ki egy Office Mindfulness minimeditációt az íróasztalodnál ülve!

A jógapóz, amit a legtöbben elrontanak

Egy ászana, ami csak úgy olvasztja a hasi zsírokat, és amitől az egész tested szuper izmos és szálkás lesz? Létezik, ám sokan sajnos nem helyesen végzik el a gyakorlatot, így nem is hatásos. Megmutatjuk a megoldást!

A 3+1 legcsajosabb ászana

Húzós napod volt? Vagy éppen nehéz napjaid vannak? Ezek a jógapózok segítenek lelazulni!