2017.08.14.@ 11.08

„A jóga nagyon kemény edzés is lehet”

Ha eddig úgy voltál vele, hogy inkább a CrossFitet vagy TRX-et választod a jóga helyett, akkor próbáld ki egyszer Szabó Tamás óráit, és biztosan meg fogsz lepődni, az izomláz ugyanis garantált utána!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

szabo-tamas-joga-cosmopolitan1

(Fotó: Mihály Zoltán)

Milyen jóga irányzatot oktatsz?

A flow jógával indítottam, és meg is maradtam ennél. Mivel más sportok mellett kiegészítésként kezdtem el foglalkozni a jógával, megtartottam ezt a sportos szemléletet.

Kinek ajánlanád ezt a jógatípust? 

Annak, aki szeretne egy jó erőnléti állapotot elérni, javítaná a mozgáskoordinációját, és nem ijed meg egy kis kihívástól sem.

Mire számítson az, aki még sosem jógázott, és éppen a te óráddal kezd? 

Hogy teljesen meg fog változni az a kép, ami korábban a jógáról élt benne! Én nem a spiritualitásra  helyezem a hangsúlyt, hanem a mozgásra. Az izomláz és izzadás inkább hozzátartozik az óráimhoz, mint a relax.

Milyen testrészeket dolgoztok meg legjobban az órákon? 

Leginkább a törzsizomzatot, de azért lényegében tetőtől talpig átmozgatjuk a testet, mert igyekszem olyan ászanákat válogatni, amik egyszerre minél több izomcsoportot vesznek igénybe. Fontos még, hogy ezek általánosságban nem olyan gyakorlatok, amikhez őrült hajlékonyságra van szükség, és így nem is sérülésveszélyesek.

Próbáld ki te is otthon a jógázást, és csináld végig Tamás félórás ászana sorozatát!

Heti hány jógázást javasolsz? 

Ha valaki fejlődni szeretne, akkor szerintem érdemes mindennap gyakorolni. Persze nem kell mindig stúdióban, elég mondjuk hetente kétszer elmenni egy 90 perces órára, a többi napon pedig otthon is lehet jógázni akár 20-30 percet, ha éppen csak annyi fér bele.

Mennyi idő után lehet érezni a testi-lelki változást? 

Szerintem a lelki oldalát nem is feltétlen te veszed észre először magadon, hanem a környezeted. Például nekem is a barátaim kezdték el mondogatni, hogy sokkal nyugodtabb lettem. A testi fejlődés  pedig szerintem meglepően gyors, például a hátrahajlások, csavarások akár már pár óra után sokkal jobban sikerülhetnek. Az előrehajlás és csípőnyitás viszont lassabb történet, nem is kell siettetni.

Hol jógázol a legszívesebben? 

Ritkán jutok el más oktatók óráira, szóval marad az otthoni jógázás, akár YouTube-videók segítségével. Például, ha keményebb edzésre vágyom, akkor Leigha Butler jógi egyik videóját választom. De a Five Parks Yoga csatornáján is nagyon jól felépített gyakorlatsorok találhatóak. Ha pedig valami könnyedebbet szeretnék, akkor Lesley Fightmaster vagy a Yogabody videói között keresgélek.

Még több tippért lapozd fel a szeptemberi Cosmo jógamellékletét! 

szabo-tamas-joga-cosmopolitan2

(Fotó: Mihály Zoltán)

 

 

Címkék: ászana edzés flow jóga jóga jóga óra jógastúdió szabó tamás videó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga

Belőled is lehet jógaoktató!

Belőled is lehet jógaoktató!

Imádsz jógázni? Vagy még csak most kezdted, de máris annyira megkedvelted, hogy akár komolyabban is foglalkoznál vele? Akkor most eláruljuk neked, hogyan lehet belőled menő oktató!

A világ legszebb helyei, ahol te is szívesen jógáznál

Ha eddig nem próbáltad a jógát, ezeket a lélegzetelállító képeket látva tuti, hogy neked is megjön hozzá a kedved!