2017.08.17.@ 10.08

„A vízen csak te vagy és a deszka” – ez a SUP jóga életérzés!

Egyszerre barnulhatsz, pancsolhatsz, és formásodhatsz, sőt, szupermenő Insta-fotókat is készíthetsz! Jól hangzik, ugye? Az egyre trendibb jógatípusról Radvánszki Gábort, gyakorlott SUP jógást faggattuk.

Sarkadi Nikolett
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

„A vízen csak te vagy és a deszka” – ez a SUP jóga életérzés!

Miben más a SUP jóga, mint a szárazföldi jóga?

A SUP a stand up paddleboard, vagyis az állva evezős szörf rövidítése, tehát nem a talajon, hanem a vízen, egy SUP deszkán jógázol. Ha ezen edzel, akkor gyakorlatilag minden jógapóz egy egyensúly gyakorlat is egyben, ezért sokkal jobban kell koncentrálnod, és egyszerűen nincs időd arra, hogy a hétköznapi problémáidon kattogj. Bár a szárazföldi jógának is az a célja, hogy lecsendesítse az elmét, ott ez egy sokkal lassabb és nehezebb folyamat, mint a vízen. SUP jógázás közben ugyanis olyan érzésed van, mintha minden kapcsolatot megszakítanál a külvilággal, hiszen a vízen csak te vagy, és a deszka.

Miért ajánlod a Cosmo-lányoknak?

Mert elképesztően szórakoztató! Amellett, hogy nagyon jó csapat szokott összekovácsolódni, lehet barnulni, pancsolni, erősödni és formásodni is, ráadásul nagyon látványos fotókat is készíthetsz az Instagramra!

Melyik póz mutat legjobban az Instán?

A harcos, a fejenállás és a teljes híd – és ne aggódj, ezeket könnyebb megcsinálni, mint gondolnád! A hullámzásnak köszönhetően ugyanis olyan ászanába is bele tudsz „ringatózni”, amilyenbe a szárazföldön nem. Épp ezért a vízen akár még egy spárga is sikerülhet!

Mely testrészeket erősíti leginkább?

Comb-, fenék- és hasizom. De a SUP jóga igazából az egész testedet formálja, ugyanis a mikro mozgások hatására – amiket az egyensúly fenntartása miatt végzel – a mélyebb izmaidat is megdolgoztatod, mint például egy pilates órán.

sup-joga-interju-cosmopolitan2

(Fotó: Mihály Zoltán)

Mit tanácsolsz annak, akik először vesz részt egy SUP jóga órán?

Érkezzen hamarabb, hogy egy kicsit megismerkedj a SUP deszkával, melegítsen be a szárazföldön, és mozgassa át a végtagjait! A napszemüvegét pedig ne hagyja magán, mert tuti, hogy egy-egy gyakorlat közben belepottyan a vízbe.

Mennyire ciki, ha kezdőként beleesik valaki a vízbe?

Egyáltalán nem az, ez része a SUP jógának! Én a legutóbbi órámon 5-6-szor belezúgtam a Balatonba, de ezt szerintem inkább élvezi az ember.

Heti hány órán kell részt venni ahhoz, hogy érezni lehessen a pozitív hatásait?

Már heti egy óra is elég ahhoz, hogy jobb legyen az egyensúlyérzéked, és erősödjön az izomzatod. Ráadásul gyorsan tudsz eredményt elérni, ugyanis három-négy óra után már kevesebbet esel vízbe, sőt akár már a fejenállás is sikerülhet.

A hétköznapokban milyen hatásait érezheted a SUP jógának?

A lebegés élménye, a fizikai egyensúly és a mentális egyensúly összefüggenek, ezért ez a mozgásforma a lélekre is nagyon jó hatással van. De a sportsérüléseket is meg tudod előzni vele, hiszen ha jó az egyensúlyérzéked, akkor a végtag koordinációd is rengeteget javul, ezért kisebb az esélye annak, hogy lesérülsz sportolás közben. Szóval nem csak a lelkedet nyugtatja meg, de az egészségedre is pozitív hatással van!

Még több tippért lapozd fel a szeptemberi Cosmo jógamellékletét! 

Címkék: ászana interjú jóga jóga óra lélek sport

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga