2017.08.18.@ 07.08

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Egy ideje már kacérkodsz az ászanákkal, de eddig még nem gyűjtötted össze a bátorságodat, hogy elmenj egy órára? Az egyik legmenőbb magyar jógaoktató, Diószegi Ádám most garantáltan megadja neked a kezdő lökést!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Diószegi Ádám: „A jóga mindent jobbá tesz az életedben!”

Mi az, amit a legjobban szeretsz a jógában? 

Nem akarok fanatikusnak tűnni, de azt gondolom, hogy a jóga mindent jobbá tesz az ember életében. Korábban sokféle sportot kipróbáltam, mert apukám tesitanár volt. Pingpongoztam, teniszeztem, karatéztam, és végül a jógánál kötöttem ki, mert szerintem nincs még egy olyan mozgásfajta, ami ennyire komplex módon fejlesztene testileg-lelkileg.

Elég sok jógafajtával foglalkoztál. Van kedvenced irányzatod? 

Igen, a dinamikus jógákat szeretem leginkább, a kötöttebb Astanga-féle variációkat nem igazán bírom. Nekem ezekből hiányzik a kreativitás.

Milyen órákat javasolnál kezdő jógázóknak? 

A Gerincjógát mindenképp, mert nagyon jó alapot ad a gyakorláshoz, itt lehetőség van megtanulni az ászanák anatómiailag helyes kivitelezését. Ezenkívül a Hatha jógát is ajánlom, akár a saját óráimat is, mert ugyan én dinamikusabb verziót tartok, de az új stúdióm csak nemrég nyílt, ezért főként kezdők járnak hozzám, könnyű felvenni a tempót.

Miben különlegesek a te óráid? 

Elsősorban Hatha jógát oktatok, de mivel ez a legősibb műfaj, belefér, hogy alakítgatok rajta. Nagyon jók a tradicionális jógaórák, ahol egy-egy pózt hosszabb ideig kitartunk, mert ezek szuperül javítják a tartást és erősítik a tartóizmokat. És azt veszem észre, hogy a mai embereket inkább ezek a fizikai eredmények érdeklik a jógázással kapcsolatban, nem a spirituális elmélyülés. Ezért az én óráimon vannak ugyan hosszabb kitartások, de ezeket dinamikus elemekkel keverem, hogy izgalmasabb legyen.

Jöhet egy félórás otthoni jógázás Ádámmal? Katt a play gombra! 

Mire számíthat az, aki először megy hozzád jógázni? 

Arra mindenképp készülhet, hogy nagyon komplex és precíz óra lesz. Az anatómiai alapokkal elég szigorú vagyok, mert ha ezt nem sajátítja el valaki, akkor nem tud megfelelően fejlődni. Szóval elég sokat magyarázok a test helyes beállításáról. Ezenkívül a légzésről és a figyelem irányításáról is, hiszen a jóga akkor működik igazán, ha rá tudsz koncentrálni a testedre és az ászanákra. Elsőre lehet, hogy soknak tűnik majd ennyi infó, de szerintem ha valaki mondjuk salsázni kezd, ott is ugyanez a helyzet, nem kell ettől megijedni.

Heti hányszor érdemes jógázni? 

Akár heti egy óra után is érezni a változást: felfrissülsz, megnyugszol, de ez a hatás hamar elmúlhat, ha utána bemész a munkahelyedre és sok stressz ér. Ahhoz, hogy elinduljon a fizikai és lelki fejlődés, szerintem heti 2, de inkább 3 jógaóra szükséges.

Ajánlasz más sportot a jóga mellé? 

Gyakorlatilag bármit, sőt inkább azt mondanám, hogy a jógát ajánlom minden más mozgásforma mellé! A súlyzós edzések mellé például azért szuper, mert egyrészt lenyújtja az izmokat, másrészt segít, hogy jobban figyelj a testedre és egyes gyakorlatokra, így hatékonyabb tudod végezni azokat. De ugyanígy a futóknak és úszóknak is ajánlott, mert a légzést javítja, ami nekik elég fontos.

A szeptemberi Cosmo 20 oldalas jógamellékletében még több infót és tippet találsz!

dioszegi-adam-joga-cosmopolitan1

(Fotó: Mihály Zoltán)

Címkék: diószegi ádám hatha jóga jóga jóga stúdió jógaoktató

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga