2008.11.21.@ 14.11

Te is márkafüggő vagy?

Neked is vannak „boltjaid”, igaz? Amelyek előtt nem tudsz úgy elmenni, hogy meg ne állj legalább egy pillanatra megnézni a kirakatot. Persze, ha már ott vagy, „beszaladsz” körülnézni, jóllehet, kívülről fújod a kollekció összes darabját. Az eladók előre köszönnek, ismernek már, hisz gyakorlatilag csak náluk vásárolsz. Ennek egyszerű oka, hogy kedveled az adott márkát. De mégis miért pont azt a márkát?

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Léteznek a „földi halandók” számára nem megfizethető kollekciók, amelyek a legdrágább magazinok hirdetéseiről köszönnek ránk. Az ilyen cuccok ritkán jönnek szembe velünk a piacon bevásárlás közben. Bár, érdekes módon, ha szembe jönnek, valószínűleg akkor sem ismernénk fel… Aztán ott van a „mindenki számára” hozzáférhető konfekció.
Azon belül is természetesen létezik olcsóbb és drágább. Sőt, ha tovább hámozunk, az árkategóriákon belül is találunk vagy egy tucat különböző céget, akiknek a termékei közül mazsolázhatunk.
Úgy 25 éve még nem volt jellemző az a termékdömping, ami manapság. Akkoriban azt vette az ember, amit lehetett. Ma azonban már egész más a helyzet. Ugyanis választhatnunk. Ha két árucikk, egy gagyi és egy minőségi termék valamelyikéért kell fizetnünk, nagy valószínűség szerint a drágább, de jó árut vesszük, hisz hosszútávon az éri meg jobban.
Ám manapság, amikor egyik divatos ruhakollekció „erősen” emlékeztet a másikra, amikor ugyanolyan selymes lesz a hajad egy sampontól, és annak konkurensétől, amikor egyik vitaminszelet éppen annyira egészséges, mint a másik, és árban sincs jelentős különbség a kettő között, felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon miért pont azt a márkát választjuk, amit?

A megvásárolt illúzió

Nyilván téged is hatalmába kerített már az a furcsa, de kellemes érzés, amikor tele pénztárcával beszabadulsz egy üzletbe, és tudod, hogy vásárolni fogsz. És nyilván éreztél már olyan zavart is, amikor a shoppingolást követő nap csak bámulsz a bevásárlózacskóra, és nem igazán érted, hogy előző nap mi különlegeset találtál egy olyan pólóban, amelyhez hasonlóból vagy egy tucat van már a szekrényedben… Mégis miért vásárolunk, ha nincs is igazán égető szükségünk valamire?

Az ember manapság már nem pusztán azért vesz meg valamit, hogy a termék használatával kielégítse szükségleteit. Egy ennél jóval erősebb motiváció lépett be a képbe, az érzelmek. Mivel egyre több termék tudja nagyjából ugyanazt, emocionális szempontok alapján döntünk, mikor kinyitjuk a pénztárcánkat. Ígéretet, álmokat, hangulatot, image-t vásárolunk. Egy, a márkanév köré hosszú évek alatt, tudatosan felépített világot.

Ahogy Tamara Mellon, egy, a hírességek által kedvelt, szuperdrága cipőmárka tulajdonosa mondta egy interjúban: „Aki a mi cipőinket veszi, az egy darab fantáziát, menekülést vásárol meg. Az én életvitelemnek egy szeletét: a helikoptereket, a nyaralásokat, a házasságomat, a férjem autóit, az életem tündérmeseszerű elemeit.”
Azzal, hogy megvásárolunk valamit, elhitetjük magunkkal, hogy pusztán annak a dolognak a birtoklásától különlegesebbek, érdekesebbek leszünk. Megközelíthetetlenek, mint a termék reklámkampányában a modell. Csillogó, ünnepelt, és hasonlóan feltűnő, mint a filmsztár, aki az arcát adta egy kozmetikai termékhez.
Természetesen TUDJUK, hogy nem változunk varázsütésre Angelina Jolie-vá attól, hogy olyan ruhába bújunk, mint ő. TUDJUK, hogy az egész egy milliárdos biznisz, PhotoShop programmal agyontuningolt reklámfotók kreált világa, mégis belemegyünk a játékba, az önámításba, és képesek vagyunk meggyőzni magunkat arról, hogy az adott ruhadarabtól, parfümtől, szempillaspiráltól mi is ellenállhatatlanok leszünk. És minél többet szerzünk az adott márka által képviselt világból, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részévé váljunk. Legalább is a környezetünk számára így tűnhet.

Folytatás a Cosmóban!

Címkék: márkafüggő vagy

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Ez a legszexibb tulajdonságod a csillagjegyed szerint

Ez a legszexibb tulajdonságod a csillagjegyed szerint

Gondolkodtál már rajta, hogy mivel tudod azonnal elcsavarni a pasik fejét? Eláruljuk, de a fiúdnak egy szót se!

Mit árul el rólad, ha sírsz a filmeken?

Nem csak a romantikus vígjátékokon, de akár egy akciófilmen is képes vagy könnyezni? Akkor ez a te cikked!

Ez lesz 2018-ban az év színe!

A Pantone bejelentette, melyik árnyalat lesz a legmenőbb jövőre. Tuti, hogy te is imádni fogod!

Ez az eddigi legértelmetlenebb netes kihívás

Az új challenge lényege, hogy átlépj egy láthatatlan dobozt. Oké, elsőre lehet, hogy nem tűnik bonyolultnak, de az emberek hatalmasakat esnek miatta!

Ez a nő szerelmes a csillárjába

Igen, jól olvastad! Bármennyire is furán hangzik, annyira imádja a csillárját, hogy el is jegyezte…

Erre az Instagram újításra te is régóta vágytál

Kedvenc képmegosztó appod sem hagy ajándék nélkül: egy valóban hasznos újdonságot tesznek idén a karácsonyfa alá!

Te felismered, melyik az igazi Beyoncé?

Oké, már eddig is mutattunk neked néhány elképesztő sztárhasonmást, de a mostanitól garantáltan leesik az állad!

Ezt fogadd meg 2018-ra a horoszkópod szerint

Idén mindenképpen valami olyan kihívást szeretnél magadnak, amit tutira betartasz? A csillagok megsúgják, milyen fogadalommal teheted szuperré 2018-at!

Te megtalálod a karácsonyfák között a kismadarat?

Kerülj karácsnyi hangulatba egy szuper téli fejtörővel! Vigyázz, mert most nem lesz olyan egyszerű megtalálnod az elbújt kismadarat!

Eddig rosszul tetted fel az égősort a karácsonyfádra

Neked is megvan a saját kis ceremóniád, milyen sorrendben és elrendezésben rakosgatod fel a díszeket és égőket a fenyőfára? Képzeld, egy szakértő szerint az emberek nagy része utóbbit mindig elrontja!

Be kéne tiltani a glittert?

Nincs ünnepi készülődés csillámporban úszó sminkek és karácsonyi gömbök nélkül, ugye? Sajnos egy új kutatás szerint egy életre le kéne mondanod a glittercsillogásról...

Rénszarvas-cici a karácsonyi netes kihívás

Hamarosan itt a karácsony, amihez természetesen egy szuper új kihívás is dukál. Készülj fel, mert talán ez minden idők legbizarrabb netes challenge!

Egy iskolában valóra vált a Pretty Little Liars sztorija

Oké, nekünk is egyik kedvenc sorozatunk volt a Hazug csajok társasága, és bármikor szívesen újranézzük a teljes hét évadot. De egy amerikai rajongó eléggé túlzásba vitte a PLL-fanatizmusát…