2008.03.11.@ 07.03

Diétamustra

A tavasz a legalkalmasabb időszak a diéta elkezdéséhez, hiszen a jó idő és jobb közérzeted miatt te is könnyebben betartod a szabályokat, és ilyenkor érdemes a télen elraktározott feleslegtől megszabadulni. Mi összegyűjtöttünk néhány egészségmegőrző és súlycsökkentő diétát, hogy kiválaszthasd a számodra legmegfelelőbbet!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Jin-jang diéta – az egyensúly a lényeg 

A kínaiak, mint mindenben, a diétában is az ellentétes erők közti egyensúlyt igyekszenek megteremteni. Elméletük szerint a jin jelenti a nőiességet, a hideget, míg a jang a férfiasságot és a melegséget. Mindkét elembe más-más típusú ételek tartoznak, és a két típus megfelelő arányát kell megtalálni. A jin típusú ételek közé tartoznak például a cukrok, az olajok, a méz és az alkohol, így jinből kevesebbet érdemes fogyasztani, míg a jang ételek általában egészségesebbek. A janghoz tartozik például a hal, a gyümölcsök és a zöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék és a tejtermékek. Ez az étrend inkább az egészséget szolgálja, mint a fogyást, ám kellő odafigyeléssel és sok mozgással az ideális testsúly elérésében is szerepet játszhat.

Napi 1000 kalória levesből 

Ennek a diétának az az alapja, hogy ebédre és vacsorára csak levest szabad enni, és az egész napi étrended nem haladhatja meg az 1000 kalóriát. Ha szereted a zamatos zöldségleveseket, nem fog nehezedre esni ennek az ötnapos étrendnek a betartása, főleg, mivel reggelire és uzsonnára ehetsz egészséges szilárd táplálékot is: gyümölcsöt, müzlit, pulykamell sonkát vagy száraz túrót korpás kenyéren. Ebédre és vacsorára pedig készíts ínycsiklandó brokkoli-krémlevest, anyagcsere fokozó csípős ázsiai zöldséglevest gyömbérrel, és legalább egyszer iktasd be a tuti-zsírégető káposztalevest is!

Forking diéta – figyelj az evőeszközökre!

Jó hír: ennél a diétánál mindent szabad! De mivel muszáj megszabni egy határt annak érdekében, hogy fogyj, természetesen ennek a diétának is megvannak a szigorú szabályai. Itt minden az evőeszközökön múlik: reggel bármit ehetsz késsel, villával, kanállal, de akár kézzel is. Délben csak olyan ételeket fogyassz, amihez muszáj használni valamilyen evőeszközt: válassz például levest, párolt halat rizzsel vagy grillezett csirkemellet salátával. Viszont minden tilos, amit csak kézzel tudsz enni: a szendvics, a mogyoró, a csoki, a csipsz és egyéb nassolnivalók. Ha eljön az este, akkor pedig tedd le a kanalat és a kést is, és kizárólag olyat egyél, amihez általában villát használsz: különféle salátákat, rizst, párolt zöldséget, gyümölcssalátát. Mindemellett igyál rengeteg folyadékot, és természetesen délben és vacsoraidőben is kerüld a túl cukros, túl zsíros ételeket!

Böjttel szervezetünk tisztításáért 

Legalább évente egyszer mindenkinek be kellene iktatnia étrendjébe egy kisebb-nagyobb böjtöt, ami tarthat egy naptól akár két-három hétig is. A szervezet ilyenkor kitisztul, megszabadul a méreganyagoktól, felgyorsul az anyagcsere, bomlanak a zsírsejtek, és megindul a fogyás is. Tarthatsz gyümölcsnapot, vagy belefoghatsz egy annál hatékonyabb léböjt-kúrába is. A léböjt-kúránál minden szilárd táplálékot kerülnöd kell, viszont annyi zöldség- és gyümölcslevet, gyógyteát és szénsavmentes ásványvizet kell innod, amennyit csak bírsz. Ha hosszabb kúrába akarsz belevágni, akkor érdemes szakértő segítségét kérned, hogy minél hatékonyabb és biztonságosabb legyen a böjtölés.

Lúgosíts és fogyj! 

A betegségek nagy részéért és a túlsúlyért is sokszor a szervezet elsavasodása a felelős. Vannak olyan ételek, amik a vér normális ph-értékét (7,38-7,42 között) a savasabb felé viszik, illetve olyanokból is akad bőven, amik a lúgosítást segítik elő. Utóbbiból fogyassz minél többet az egészség és az ideális testsúly elérése érdekében! De figyelj oda: lúgosító ételből és italból sem lehet mindent mértéktelenül habzsolni, hiszen a kakaó, a vörösbor, a kávé és a cukor is lúgosít, mégis nyilvánvaló, hogy ezeknek a túlzott fogyasztása nem vezet semmi jóra.
Savasító ételek például a sajtok, a tojás, a gabonából készült ételek, a húsok és húskészítmények. Hatékonyan lúgosítanak viszont a zöldségek és a gyümölcsök, a spenót, a mazsola, a méz és a margarin.

Szöveg: Berende Alexa

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai