2008.04.21.@ 01.04

Egyénre szabott edzések

Úgy érzed, nem tudod, milyen mozgásforma való neked leginkább? Találd meg segítségünkkel a számodra ideálisat, az igényeid figyelembe vételével!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Zsírégetéshez

Először is gondold át, hogy egyedül, vagy csoportban szeretsz-e inkább edzeni. Ha magányosan szabadulnál meg zsírpárnáidtól, akkor irány a négy alap kardiogép: a szobakerékpár, a taposógép, az ellipszistréner és a futópad! Ezzel nem csak a zsírégetés kapcsol turbó fokozatra, de állóképességed is igencsak fokozhatod. Tipp: vigyél magaddal egy mp3-lejátszót, és a pörögj fel a kedvenc számaidra!

Ha viszont szereted, hogy van hajtóerő egy edzésen, akkor válaszd a csoportos spinninget, a zsírégető stepet, vagy bármilyen aktív, izzasztó aerobik órát! Sokaknak igen nagy motiváló erő az edző biztatása, és az élmény, hogy nem egyedül hajtasz.

Ha az izmaidat formálnád

Itt is választhatsz, hogy egyedül, vagy másokkal együtt szeretnéd-e erődet növelni. Ha a gépek és súlyzók mellett döntesz, ma már nem kell leragadnod a hagyományos eszközöknél. Egyre több edzőteremben találhatsz újabbnál újabb erősítő gépeket, amik célzottan formálják a különböző izomcsoportokat. Érdeklődj a legközelebbi teremben, vagy a kedvenc helyeden, biztosan tudnak újdonsággal szolgálni!

Ha csoportban erősítenél, válaszd az alakformáló tornát, vagy az újdonságnak számító Kettlebelt, vagyis a súlygolyós edzést!

A nyugalom szigete

Ha egész nap pörögsz, és este már csak egy kis békességre vágysz, akkor neked találták ki a test és lélek harmóniájára törekvő edzéseket. Menj el egy jógaórára, vagy ha kicsit bevállalósabb vagy, próbáld ki a bikram jógát, amit 40 °C-ra felmelegített teremben végeznek. A jógán kívül megpróbálkozhatsz a Pilatesszel, ami amellett, hogy nyújt, erősít is, ráadásul a helyes légzéstechnika elsajátításával még inkább fokozódik hatása. Ha újdonságot keresel, akkor pedig próbáld ki a Body Artot, ami részben a jógán alapszik, így a kellemes, nyugalmat árasztó zene sem hiányozhat ezekről az órákról!

Ha mozgás közben szórakoznál is

Ha az edzéstípusok közül is a különlegeset részesíted előnyben, akkor válassz egy táncos aerobik edzést, menj el hastánc- vagy salsaórára, esetleg próbálj ki egy harcművészeten alapuló mozgásformát! Ma már több helyen tartanak latintánc-aerobikot, de beleshetsz a capoeira aerobik mozdulataiba is, amiben a brazil küzdősport elemeit ötvözték az aerob mozgással.

Cosmo-tipp: Ezeket az edzésfajtákat nyugodtan kombinálhatod is egymással! Ha úgy érzed, hogy rád férne egy kis zsírégetés, de közben jó lenne néha kicsit lazítani, hát tedd ezt! Menj el hetente egyszer-kétszer dinamikus step aerobikra, a hét más napjain pedig látogasd lelkesen a jógastúdiókat!

Szöveg: Berende Alexa

Fotó: Profimédia

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai