2008.04.22.@ 00.04

Diétázz okosan!

Mielőtt belekezdenél egy diétába, néhány apróságra mindenképp oda kell figyelned. Íme, néhány ötlet a tartós és látványos eredmény elérése érdekében!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Először is fontos, hogy tudd: mindenkinek más étrend és mozgásforma az üdvözítő, ezért érdemes kipróbálnod többféle diétát is. A legjobb eredményt úgy tudod elérni, ha mozgással egészíted ki az új étrendedet, és ha soha nem koplalsz!

A szálkás izmok titka

Mint ismeretes, a diétáknak különböző válfajai léteznek, ezért érdemes előre eltervezned, hogy milyen eredményt vársz tőlük. Amennyiben rendszeresen edzel és szálkás izmokra vágysz, az étrendedben fontos, hogy szerepeljen szénhidrát a kellő energia biztosításához – persze nem fehérkenyér vagy tészta formájában, inkább válassz szénhidrátban gazdag zöldségeket (pl. paprika), gyümölcsöket (pl. banán) és ezt az edzést megelőző időszakban fogyaszd! (Ha ezt az edzés utánra tennéd, könnyen beépülhet a szervezetedbe, és ugyan izmos leszel, de nem karcsú. )A mozgást követően nem ajánlott az étkezés legalább fél óráig, de utána is inkább fehérjével töltsd fel a szervezetedet, hogy minél szebb izmaid alakuljanak ki. A csontok és az izmok egészsége érdekében jó, ha tejtermékeket fogyasztasz, de az igazán szép, szálkás izmok titka a fehér húsokban, halakban rejlő tápanyag. Esténként pedig csak könnyű vacsora után bújj ágyba, így könnyebben megszabadulhatsz a feleslegtől.

Dobd le a felesleget!

Ha viszont nem edzel, de le szeretnél dobni néhány kilót, a legjobb, ha a jó öreg tanácsot követed, és rendszeresen (napi ötször), kevés mennyiségű (két-három maroknyi) ételt veszel magadhoz. Ezzel elkerülheted, hogy este kiéhezve felfald a hűtőd teljes tartalmát, így bűntudatod és súlyfelesleged sem lesz. A sokszori, kis étkezéssel az emésztésed is felgyorsul – ez szintén elengedhetetlen a megfelelő testsúly eléréséhez. Azonban légy éber, mert a drasztikus fogyás elcsúfíthatja a bőrödet a hasadon, a combodon és a fenekeden is. Ezért nem érdemes olyan célt kitűznöd, amely heti egy-két kilónál több leadására ösztökél. Légy mértékletes, így hosszú távú eredményeket érhetsz el! Vacsorára érdemes csupán visszafogott mennyiségű, könnyű ételeket fogyasztanod – így sokkal jobb lesz az álmod is, és nagy segítség lehet abban, hogy reggel szilárd önbizalommal állj a tükör elé a laposabb hasad miatt!

8 tipp, amelyre érdemes figyelned a diéta során:

1. Mindig fogyassz megfelelő mennyiségű folyadékot! Ez napi 2-3 litert jelent, és a legjobb, ha ásványvízből vagy teából nyered. A zöld tea például energiával és lendülettel tölti fel a testet, ráadásul zsírégető hatásáról is ismert.
2. Kerüld a nassolást! Sok esetben az esti, tévénézés közben elfogyasztott kalóriák jelentik a legtöbb plusz kilót. Ha már nagyon vágysz valami édességre, válassz aszalt gyümölcsöt vagy olajos magvakat – de azt is módjával!
3. Ne koplalj! Az étkezésben elengedhetetlen a rendszeresség, hiszen ha koplalni kezdesz, a szervezeted elkezd energiát raktározni – zsír formájában. Ráadásul a koplalást követően a ledobott kilók akár többszöröse is visszacsusszanhat rád. Ezt pedig biztosan nem akarod.
4. Egyél rostban gazdag ételeket (teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérféléket, gyümölcsöket), amelyek rendkívüli módon elősegítik az emésztést.
5. Ne siess az étkezéssel! Minél nyugodtabb körülmények között eszel, annál korábban telítődsz.
6. Kerüld a gyorsételeket, illetve a percek alatt elkészülő, csomagolt finomságokat! Ezekben több kalória és rengeteg tartósítószer van. Inkább készítsd magad az ételeket, akkor legalább azt tudod, hogy mi kerül bele.
7. Ha léböjtkúrába kezdenél, előtte egyeztess a háziorvosoddal, és soha ne tartsd tovább 2-3 napnál!
8. Az új életforma keretében menj heti 2-3 alkalommal szaunázni vagy infraszaunázni, így könnyebben megszabadulhatsz a szervezetedben felgyülemlett méreganyagoktól, ráadásul ezáltal a fogyás is sokkal egyszerűbbé válik!

Szöveg: Boros Kinga

Fotó: Profimédia

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai