2008.05.19.@ 16.05

Ágyúgolyóval a kilók ellen!

Tudod, mire jó egy ágyúgolyó? Igen, háborús időben felettébb hasznos, de a kilók elleni harcodat is segítheti! Mi több: a sztárok is alkalmazzák. Pavel Tsatsouline, a hollywoodi edzőket oktató kettlebellguru interjút és exkluzív mozgástippeket is adott a cosmo.hu-nak!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A kettlebellt évszázadok óta ismerik és használják Oroszországban. Most azonban az egész világon terjed, és egyre trendibb. Természetesen kedvenc sztárjaink is kipróbálták ezt az edzésformát, és sokan ma is használják.
Pavel Tsatsouline, aki miután programját kidolgozta, és hivatásos edzőket képzett ki Amerikában, évek múlva kiadta a most magyarul is olvasható Kezdd el a Kettlebellt! című könyvét. Az interjú alatt azonban nem erejével, hanem kedvességével kápráztatott el minket. 

-Hollywoodban mennyire népszerű a kettlebell?
-Sok hollywoodi filmsztár használja, többek közt Sylvester Stallone, Matthew McConaughey, Penelope Cruz, Olivia Newton John, Joaquin Phoenix, a Grace klinika sztárjai, például Katie Heigl, és sokan mások. A Los Angeles-i Santa Monica beach-en a nap szinte bármely szakában találhatsz olyan csoportokat, akik kettlebelledzésen vesznek részt.

-Miért kedvelik ennyire ezt az edzésmódot a sztárok?
– Azért, mert rendkívül hatékony, és gyorsan lehet vele eredményeket elérni, akár heteken belül! Nagyon sok sikertörténetet tudnék neked mesélni: például egy hölgy ötven kilót adott le a kettlebell segítségével! A filmiparból is sok gazdag ember kettlebellezik, akiknek kevesebb idejük van, mert így gyorsan érnek el látható eredményeket.

-Ezek szerint a kettlebell sokkal több, mint egy ágyúgolyó, amire füleket szerelnek…
-Ha nem veszed komolyan az edzést, akkor csak ajtókitámasztónak használhatod, de ha tényleg ráállsz a tréningekre, és a megfelelő módszerrel kezdesz edzeni, akkor remek eredményeket érhetsz el!

-Ön is dolgozik sztárokkal?
-Én csak katonákkal, illetve más edzőkkel dolgozom, akik utána sztárokkal tréningeznek. Igaz, egy rövid ideig edzettem a teniszcsillag Maria Sarapovával, mert rendbe hoztuk egy sérülését, de utána az edzőjével dolgozott tovább.

– Milyen gyakorlatokat tudnál javasolni nekünk, Cosmo-lányoknak?
– A kettlebellgyakorlatok közt van egy úgynevezett lendítés, mely a hátnak, a fenéknek és a lábnak is rendkívül jót tesz. A világ legismertebb gerincspecialistája is támogatja ezt a gyakorlatot. Emellett van egy török felállásnak nevezett feladat, amely az egész testet veszi igénybe, különösen a vállat erősíti. Ezeket ajánlom, mert nem nehéz megtanulni, és helyesen elvégezni, ezen kívül már ez a két gyakorlat edzi az egész testet.

– Ezenkívül milyen edzéstippeket tudnál még javasolni?
– Nem hiszek a sétáló- és lépcsőzőgépekben, és semmi olyasmiben, aminek használata közben tévét nézünk. Úgy nem lehet száz százalékosan az edzésre koncentrálni. Mozogjatok rendszeresen, és ne váltogassátok az edzésprogramjaitokat! Ami az edzések számát illeti: heti háromszor fél óra bőven elég. Ezt a saját ritmusod szerint rugalmasan alakítsd ki, ahogy neked a legjobb.

De mit jelentenek Pavel gyakorlatai, a lendítés és a felállás, és hogyan kell őket elvégezni?

Lendítés: Lendítsd a kettlebellt a lábaid között, majd magad előtt a mellkasod magasságáig.

Szabályok:
1. A lendítések alatt, valamint amikor felemeled vagy leteszed a kettlebellt, tartsd a fejed és a hátad egyenesen, és inkább hátrafelé dőlj, ne lefelé ereszkedj!
2. A csúcspontnál a csípőd és a térdeid legyenek teljesen egyenesek: a tested egyenes vonalat képezzen.
3. A lendítés csúcspontján a kettlebell olyan, mintha az egyenes és lazán tartott karok folytatása lenne.

Felállás: Fogd meg a kettlebellt két kézzel, és az egyiket nyomd ki. Lassan állj fel, közben a súlyt tartó kezed mindig egyenes és függőleges legyen. A szabad kezeddel told el magad a talajtól, ezzel segíted a mozdulatot. Lassan csináld meg visszafelé. 

Szöveg: Balogh Mária

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai