2008.05.19.@ 00.05

Nassolj bűntudat nélkül!

A főétel után semmi pénzért nem hagynád ki a desszertet, de bűntudatod van, ha édességet eszel? Ne aggódj, van megoldás erre a problémára is!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Először is úgy jársz a legjobban, ha te magad állítod össze a desszertet. Így elkerülheted, hogy olyan anyagok kerüljenek az ételbe, amelyek az egészségedre (és az alakodra) rossz hatással lennének. Nagyon fontos, hogy a diétás édességeknél ne használj cukrot, vagy csak nagyon keveset. Helyettesítsd inkább édesítőszerrel, vagy ha a természetes anyagok híve vagy, a méz lehet a legjobb megoldás.

Azonban nem kerülte el a figyelmünket, hogy mindenkinek mást jelent a diétás desszert. Van, aki csak csökkenteni szeretné az édességekben a cukor vagy a liszt mennyiségét, de van, aki a teljes elhagyásukra esküszik. Ennek megfelelően többféle, egyszerű recepttel kedveskedünk a diétás nassolóknak. Jó étvágyat!

Csokiparfé
15 dkg diétás csokit olvassz fel gőz fölött, majd lehűlve keverd el 5 darab tojássárgájával. Verj fel 3 dl tejszínt 1 csomag habfixálóval, majd óvatosan keverd el a csokis krémmel. Tálkákba kiöntve, alaposan lehűtve tálald, és díszítésként cukormentes tejszínhabot tegyél a tetejére!

Túrókrém
Végy 10 dkg sovány túrót, adj hozzá néhány evőkanál natúr joghurtot (vagy sovány tejfölt), édesítőszert, egy kis vanília kivonatot, egy tojássárgáját, majd reszelj rá egy kis citromhéjat. Keverd össze, tedd a hűtőbe egy órára, és máris kész a könnyed édesség.

Eperturmix
Önts 1 liter hideg, sovány (0.1-es vagy 1.5-ös) tejet a turmixgépbe, adj hozzá 50 dkg megtisztított epret, és ízlés szerint mézet. Ha egy kicsit bűnöznél, akkor önts hozzá 1 dl tejszínt, majd turmixold össze az alapanyagokat, és már ihatod is a vitamindús nyári italt!

Joghurt kicsit másképp
Fogj egy pohárkát, és rétegezd bele a következőket: natúr joghurt, méz, erdei gyümölcs mix (mirelit is lehet). Így nemcsak egészséges, de szemrevaló desszertet készíthetsz.

Brownie (szinte) cukor nélkül
Olvassz fel gőzön 25dkg étcsokit (legalább 60%-os legyen!) 35 dkg vajjal, 4 darab tojássárgáját keverj ki 1 evőkanál cukorral (ez a jelentősen csökkentett mennyiséget jelenti), amíg ki nem fehéredik. Keverd össze az eddigi hozzávalókat, majd adj hozzá 30 dkg darált diót. A maradék 4 darab tojásfehérjét verd fel kézi mixerrel, és utoljára ezt add hozzá a keverékhez, óvatosan forgasd bele a masszába. Az így kapott mixet öntsd egy sütőpapírral kibélelt tortaformába, és süsd 10 percig 160 fokon, majd kb. 40 percig 150 fokon. A desszertet kínálhatod édesítőszerrel elkészített pudinggal (egyszerűen cukor helyett édesítőszerrel főzd meg), vagy cukormentes tejszínhabbal, esetleg light jégkrémmel! 

Szöveg: Boros Kinga
Fotó: Profimédia

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai