2008.08.13.@ 10.08

Feszes fenékért a szabadba!

Itt a jó idő, vonz minket a természet! Kössük össze az egészségeset a hasznossal! Legyünk fittek és csinosak! Számos mozgásforma létezik testünk csinosítására. Ahhoz, hogy elégedettek legyünk alakunkkal, bizony tennünk is kell érte! Ha nem akarsz megerőltető edzéseken részt venni, de sportolni szeretnél, a gyaloglást neked találták ki! Ennek a mozgásnak mát több fajtája is létezik.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Power Walking

Ez az edzésforma dinamikus, erőteljes gyaloglás, hosszú léptekkel és aktív karmozgással. Nagyfokú pulzusemelkedéssel jár és 20-30 perc után beindul a zsírégetés. Kíméletes az izmokhoz, izületekhez. Erősíti a törzset és a hátat. Javasolt edzési idő: kezdőknek 30 perc, haladóknak 60-90 perc.

Nordic Walking

A skandináv elnevezésre utaló név nem más, mint a túrabotos gyaloglás. Itt az intenzívebb karmunka révén minimum 10 százalékkal magasabbra emelkedik a pulzusszám, mint az erőgyaloglás alatt. A kar hosszúságához igazítható botok által a térd és más teherviselő izületekre gyakorolt hatása csekély, így hatékonysága mellett még kíméletes is. Az állóképesség, a kalóriafelhasználás, a zsírégetés ennél a sportnál intenzívebb, mivel az összizomzat 90 %-át is megmozgathatjuk vele. Az edzésre szánt idő ennél a gyaloglásnál kb. 1-3 óra.

Hiking: egyszerűbben kirándulás

Ez abban különbözik a Nordic Walkingtól, hogy ennél a gyaloglásnál akár fél napot, napot is el lehet tölteni a szabadban. Lehet nehezebb, könnyebb szakaszokkal színesíteni a túrát. Lehet túrabottal űzni, vagy anélkül.

Fontos, hogy mindig megfelelő cipőt használj lábfejed és gerinced kímélésére!

Miért jó, ha ezeket a típusú aerob mozgásfajtákat végzed?

– az izületeknek, csontoknak csak kismértékben megterhelő
– kiválóan edzi a láb és a far izmait
– hatékony és kíméletes fogyasztómódszer
– bárhol, bármikor végezhető
– személyes igény szerint lehet vele az erőkifejtést gyakorolni
– fokozhatod a terhelést emelkedőn felfelé
– az egyenes tartás miatt erősíti a hátat és a törzset, javítja a testtartást
– kismamáknak is javasolják
– jobb lesz a szellemi teljesítőképességed
– magasabb energiaszintet hoz
– szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésére is alkalmas

Jó a lelkednek, mert:

– csodás helyeket fedezhetsz fel
– pénztárcakímélő
– mindig jó alkalom arra, hogy csak kettesben legyetek a pároddal

Egyszerű kis séta, de hatásos módszer a pluszkilók ellen!

Szöveg: Rácz Krisztina

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai