2008.08.14.@ 10.08

Nyári villámdiéta

Szeretnéd a szeptembert vékonyabban kezdeni? Vagy a kései nyaralásra akarod formába hozni magad? Segítségünkkel éhezés nélkül leadhatsz jó pár kilót, ha pontosan betartod az előírásokat! Diétára és mozgásra fel!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A legtöbben ott követik el a legnagyobb hibát, hogy a diétázást önsanyargatásnak fogják fel. Éheztetik magukat, ahelyett, hogy egészségesen és jó kedvűen adnák le a kilóikat. Eláruljuk azokat a trükköket, melynek segítségével gyorsan és tartósan szabadulhatsz meg a felesleges kilóktól.

1. Naponta 2-2,5 liter vizet mindenképpen igyál meg. Ne cukros üdítőitalokból vidd be ezt a mennyiséget, csak és kizárólag ásványvízből. Még jobb, ha a másfél literes üvegbe belecsavarod egy citrom levét, mivel a citrom kiváló zsírégető és nem utolsósorban magas a C-vitamin tartalma.

2. Naponta étkezz 4-szer, 5-ször és keveset. Ez felgyorsítja az anyagcserédet, szinten tartja a vércukrodat, és feszült sem leszel a korgó gyomrodtól.

3. Délelőtt próbálj meg csak szénhidrátot enni (például gyümölcsöt, tönkölybúzás pirítóst), délután viszont már csak fehérjét és zöldséget fogyassz. Ebédre egy szelet grillezett hús, vagy egy szelet alacsony zsírtartalmú grillezett sajt (például mozzarella) salátával kitűnő választás, délutáni nassként pedig elrágcsálhatsz egy sárgarépát. Vacsorára válassz egy kis szelet halat, vagy egy könnyű salátát.

4. Minden nap mozogj fél órát legalább. Használd ki, hogy szép az idő: tegyél egy gyors sétát, kirándulj, vagy kocogj, a lényeg, hogy ne ülj otthon. Szervezz a barátnőiddel olyan programokat, amelyek sok sétával járnak (egy 5-6 órás bevásárló körút sem lebecsülendő).

5. Este 6 után már ne egyél semmit. Próbálj a nap folyamán egyre kevesebb ételt fogyasztani. Reggelire a legtöbbet, ebédre már kisebb mennyiséget, a vacsora pedig csak jelképes legyen. Az anyagcseréd reggel a leghatékonyabb, estére azonban lelassul, ezért kell egyre kevesebb kalóriával ellátnod a szervezetedet.

6. Tilos a fehér kenyér, a burgonya, az olajos magvak, a liszt, a tészták és minden cukros étel és ital. Ehetsz fehér húst, halat, sovány sajtot, sovány tejterméket, tönkölybúzás kenyeret, zöldséget és gyümölcsöt. A húst és a halat grillezve, vagy sütve készítsd el, ne rántva.

7. Amíg diétázol, próbáld az alkoholfogyasztást teljesen mellőzni. Ha mégis innál valamit az esti buli során, akkor csak egy pohár száraz pezsgőt, vagy száraz bort válassz. A kávét nem kell kiiktatnod az életedből, de édesítőszerrel és zsírszegény tejjel fogyaszd, és csak a délelőtt folyamán.

8. Gyümölcsökből egyszerre csak egy darabot, vagy 20-30 dekát egyél, és ezt is próbáld meg délelőttre korlátozni, mivel magas gyümölcscukortartalmuk megakadályozza a fogyást, ha később fogyasztod őket.

Szöveg: Gaál Zita

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai