2008.09.02.@ 11.09

Szabadulj meg rossz étkezési szokásaidtól!

Kinek ne lennének bűnös étkezési szokásai? Ide tartoznak azok az ételek és italok, amelyekről tudjuk, hogy nem tesznek jót a szervezetünknek, feltöltik zsírraktárainkat és a legtöbbször még egészségtelenek is, mégsem tudunk nekik ellenállni. Itt az ideje, hogy ezen változtass! Segítünk egészséges alternatívákkal pótolni a hizlaló finomságokat!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Kenyerek, péksütemények

A péksütemények hozzátartoznak a reggelekhez. A csokis croissant és a sajtos pogácsa telt és ínycsiklandozó illatukkal és látványukkal szinte mágnesként vonzanak be minket a pékségbe. Ellenállni a legnehezebb ezeknek a szemet és orrot gyönyörködtető daraboknak. De legyünk erősek, és válasszuk a teljes kiőrlésű, illetve a tönkölybúzából készült kifliket és süteményeket! Ezek fogyasztását is inkább délelőttre korlátozzuk!

Édességek

Az édesszájú emberek sok csokoládét, fagylaltot és süteményt tudnak befalni egyszerre. Egy fél tábla csoki itt, két gombóc fagyi ott, egy szelet torta a barátnőkkel, és közben észre sem veszed, mennyi felesleges kalóriával terheled a szervezeted. Ha úgy érzed, sokszor beleesel ebbe a csapdába, cseréld le a hizlaló cukorcsodákat egészséges változataikra! Egyél édességek helyett gyümölcsöket: ananászt, narancsot, szőlőt, dinnyét! Ha mindenképpen megennél egy szelet tortát vagy egy gombóc fagyit, akkor válaszd a diabetikus, cukormentes változatukat, ezek már a legtöbb cukrászdában megtalálhatóak.

Chipsek, rágcsálnivalók

Ki ne ismerné a helyzetet? Kezünkben egy zacskó chips, nézzük a tévét, vagy ugyanez egy extra nagy popcornnal a moziban. A chips vagy a sült krumpli zsíros, és még tele van szénhidráttal is. Ha otthon tör rád a nassolhatnék, egyél pár szem nyers mandulát, vagy rágcsálj el egy sárgarépát! Ha a mozi alatt mindenképpen enned kell valamit, akkor vegyél előtte a közértben egy zacskó almachipset! Ez nem csak finom, de egészséges is.

Cukros üdítők, alkoholos italok

Aki naponta megiszik pár liter cukrozott üdítőt, a lehető legrosszabbat teszi szervezetével. Helyettesítsd ezeket ásványvízzel vagy cukormentes italokkal. Facsarj az ásványvízbe citromot vagy narancsot, így természetesen ízesítheted a napi folyadékmennyiségedet! A cukrozott, hizlaló koktélok helyett válassz egy pohár száraz pezsgőt vagy száraz bort!

Főételek

A főételeknél, ami a legfontosabb: rántott hús és hal helyett natúr vagy grillezett szeletek, köretként pedig saláta, vagy párolt zöldség kerüljön a tányérodra rizs, tészta vagy krumpli helyett!

Szöveg: Gaál Zita

Címkék: diéta

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai