2008.09.08.@ 13.09

Hogyan legyél vékony éhezés nélkül?

Alapigazság, hogy azért leszünk túlsúlyosak, mert több energiát viszünk be táplálékunkkal, mint amennyire szervezetünknek szüksége van. Ha súlyfeleslegünk van, számtalan fogyókúra közül választhatunk, de ezek a diéták általában csak rövidtávon sikeresek. A titok az életmódunk megváltoztatásában rejlik!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ahhoz, hogy kilóinktól megszabaduljunk a kalóriák csökkentése az első feladatunk. A cél minél kevesebb kalóriát bevinni ételeink gondos megválogatásával, közben pedig minél több energiát elégetni rendszeresen testmozgással. Úgy kell egyensúlyba kerülnünk önmagunkkal, hogy kevesebb kalóriával is beérjük, mégse essünk az alultápláltság csapdájába!

Mi az oka annak, hogy nádszálkarcsú barátnőnk akármit megehet, míg mi a levegőtől is hízunk? Tévképzet, hogy a sovány emberek anyagcseréje gyorsabb, mint testesebb társaiké. Igazából vékonyabb társainknak lassúbb az anyagcseréje, és nem gyorsabb! Miért ehetnek mégis többet anélkül, hogy akár egy grammot is híznának? Az igazság a legtöbbször szinte mindig az, hogy nem esznek többet! A legtöbb túlsúlyos ember alábecsüli, hogy mennyi a napi adagja. A valóság az, hogy az elhízottak zöme több táplálékot visz be, mint a vékonyak és kevesebbet is mozognak. A testedzés meghatározó lehet abban, hogy hány kalóriát égetünk el. Sokat számít az is, hogy hogyan járunk dolgozni (autóval, vagy gyalog), lépcsőzünk, vagy liftezünk, egész nap ülünk, vagy szaladgálunk egyik helyről a másikra.

Minden el nem égetett 7700 kalória után egy kiló testzsír rakódik ránk. Minél kényelmesebb az életmódunk, minél kevesebbet mozgunk, és többet eszünk, annál több súlyfeleslegünk halmozódik fel. Sajnos fogyni messze nem olyan egyszerű, mint hízni. Diéta során az éhezés hatására testünk a zsírraktárak mellett a fehérjéket is elkezdi bontani, így izmaink is áldozatul esnek az önsanyargatásnak.

Fogyni lassan és módszeresen lehet a leghatékonyabban. Érdemes kiegyensúlyozottan étkezni és emellett a kardio jellegű mozgásokat (futás, kerékpározás, gyaloglás) kombinálni az erősítő edzésekkel. Ne tűzz ki irreális célokat magad elé! Amint sikerül a számodra ideális súlyt elérned, barátnődhöz hasonlóan már te is elfogyaszthatsz egy szelet tortát bűntudat nélkül!

Szöveg: Gaál Zita

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai