2008.10.08.@ 11.10

Így diétázz az álomalakért!

Az alapszabály: legyen inkább öt-hat kis étkezés a nap folyamán a két-háromszori nagy mennyiségű táplálékbevitel helyett! Ha így teszel, stabilizálod a vércukor szinted, tovább érzel telítettséget, így elkerülheted a rágcsálnivalók csábítását, amelyek megakadályozhatnak a fogyásban.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Víz

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy amikor fogyni próbálsz, elengedhetetlen a napi másfél liter folyadék elfogyasztása. Tarts egy üveg ásványvizet az asztalodon, és az edzőterembe is mindig vigyél magaddal!

Egyél lassan

Szánj elég időt az evésre! Az agynak 20 percre van szüksége ahhoz, hogy jelezzen, ha tele a gyomrod, tehát legalább ennyi idő alatt fogyaszd el a fogásokat, így megelőzheted a „túlevést”! Kis adagokat végy magadhoz, rágj lassan, két falat között pedig tedd le az evőeszközt, és összpontosíts az ízekre!

Telítődj!

Ha olyan diétát folytatsz, ami rostokban gazdag, akkor tovább érzed a telítettséget, és kevesebb kalóriát veszel magadhoz. Cseréld le a chipset héjában sült krumplira, a kekszeket, sütiket gyümölcsre, és minden étkezés alkalmával töltsd meg a tányérodat zöldségekkel és salátával! Így juthat a lehető legtöbb rost a szervezetedbe és így részesülhetsz a fontos tápanyagokban. Jusson eszedbe, amikor a piacon válogatsz: minél színesebb a zöldség, annál táplálóbb!

Káros italok

Hagyd el a cukrot a kávédból, és válts alacsony kalóriatartalmú italokra! Elképesztő, mennyi felesleges kalóriát iszunk meg a nap során. Egy pohár narancslé a reggeli mellé 72 kalóriát tartalmaz, egy csésze kávé cukorral munka közben 20 kalória, ebédkísérőnek egy kis kóla 129 kalória, és a legrosszabb hír: egy üveg bor a vacsora „kiegészítőjeként” megközelítőleg 200 kalóriát ér.

A méret lényeg

A fogyás egyik kulcsa, ha kiporciózod az ételeidet. Érdemes befektetni egy konyhai mérlegbe, és rááldozni néhány hetet, amíg kitapasztalod, mekkora mennyiségű ételt kellene enned. Kerüld el azt a csapdát, hogy annyit eszel, amennyit csak akarsz! Kísérletezd ki, mi az a mennyiség, ami csillapítja az éhségedet, és utána tartsd ahhoz magad.

Légy erős!

Ha eldöntötted, hogy nem kérsz desszertet, de még egy pohár bort se, akkor ne kínozd magad azzal, hogy vetsz egy pillantást az étlap édesség- és alkoholrészlegére. Így kisebb a valószínűsége annak, hogy engedsz a kísértésnek, és rendelni fogsz egy olyan gyümölcsös, habos fagylalt kelyhet, amelyet éppen kerülni próbálsz.

Mérsékeld a „kávé-kalóriákat”

Ha nem tudod visszafogni a kávéfogyasztásod, akkor legalább tedd egészségesebbé! Kérd zsírszegény tejjel és édesítővel! A zsíros tej szintén tele van kalóriával.

Néha jöhet egy kis kihágás

Kutatók szerint sokkal jobban tudsz ragaszkodni az étkezési tervedhez, ha alkalmanként megengedsz magadnak egy kis kihágást. Legyen az pár kocka csoki vagy egy kis bor, engedélyezd magadnak ezeket az apró örömöket egy héten egyszer, mintegy a „jó magaviseletért” járó jutalomként.

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

1 hét alatt -5 kg könnyedén!

Őszi méregtelenítő alma-diéta

Hogyan maradhatsz vékony a kedvenc ételeiddel?

Az 5 legjobb alakformáló sport

Victoria Beckham edzéstitkai

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai