2008.10.28.@ 12.10

Paradicsommal a fogyásért és a szép bőrért

A paradicsom az egyik legsokoldalúbb zöldség: számos betegség kialakulását megakadályozhatjuk rendszeres fogyasztásával, és bőrünk védelmében is fontos szerepet játszik!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A paradicsomot nyers fogyasztásra és konzerválásra egyaránt termesztik. Nagyon sok fajtája van és sokféleképpen használható fel. Táplálkozási értéke abban rejlik, hogy harmonikus összetételben tartalmazza a különböző aroma anyagokat, amelyet más növények ízben nem tudnak megközelíteni. A vitaminok közül a C-vitamin, és még 11-12 féle vitamin található benne, közöttük az A, B1, B2, ezek mellett jelentős mennyiségben tartalmaz karotint. Felhasználható nyersen, savanyúságnak, levesnek, mártásnak, passzírozva üdítőitalnak. Az alacsony kalóriatartalmú zöldség a fogyokúrák során is első osztályú alapanyag!

Szemben más zöldségekkel, amelyek nyersen a magasabb C-vitamin tartalom miatt egészségesebbek, a paradicsomnak főzve nagyobb a tápértéke, mert a likopin így könnyebben ki tud szabadulni a növényi rostok közül. A likopin a paradicsom színanyaga, de sok más bogyós gyümölcs színét is ez adja (például a csipkebogyóét). A likopin erős antioxidáns, képes a szabadgyököket semlegesíteni, így védi a szervezetet a rák kialakulásától. Élelmezési célok mellett a paradicsom gyógyhatása is jelentős. Hámozva a diétás étrendbe is alkalmazható, mert így könnyebben emészthetővé válik.

A korral bőrünk egyre jobban kiszárad, elvékonyodik, szabálytalan festéknyomok tarkítják. A paradicsom különleges összetevője, a lipokin beépített fényvédő szerként működik, és minden testrészünket védelemmel látja el. A lehető legtermészetesebb fényvédő anyag (a vörös grapefruitban és a papajában is megtalálható), így a paradicsom rendszeres fogyasztásával megőrizhetjük bőrünk feszességét, és nem utolsó sorban kitűnő fényvédőként is funkcionál.

Cosmo-tipp: Könnyedén az életünk részévé tehetjük a likopint: melegítsünk néhány szem paradicsomot a héjával együtt egy kevés extra szűz olívaolajon, míg meg nem puhul, és szét nem esik! Keverjünk hozzá egy kis bazsalikomot, és kenjük egy szelet teljes kiőrlésű kenyérre. Így egészséges reggelit kapunk és rugalmas marad a bőrünk!

Szöveg: Gaál Zita

Kép: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Top 5 méregtelenítő módszer

Barnulást segítő ételek

Zöldellő finomságok

3 napos diéta a szép bőrért

Bőrtápláló étrend

Címkék: bőrért! fogyásért paradicsommal szép

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai