2008.11.21.@ 10.11

Ősszel is csúcsformában: egy életre szóló karcsúság – South Beach diéta

A South Beach diéta nem csupán egy újabb hollywoodi sztárdiéta. Leginkább az Atkins-módszer tökéletesített változatának tartják. Sokat vitatott elődjével szemben odafigyel a zsírfogyasztásra, és kevésbé korlátozza a szénhidrátbevitelt. Próbáld ki az egészséges fogyást te is!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Dr. Agatston diétája mozgás nélkül is látványos fogyást ígér. Megtartja a korábban népszerű Atkins-diétából a húsokat, de csak a soványakat. Nem osztja azonban kollégája nézetét, aki szerint minden szénhidrát kerülendő. Különbséget tesz ugyanis jó és rossz, azaz komplex és egyszerű szénhidrátok között. A jók, a komplex szénhidrátok lassan, de tartósan emelik a vércukor szintjét, míg a rosszak, az egyszerű szénhidrátok hirtelen felpumpálják, majd hagyják leesni azt. Ezért leszünk hamar éhesek, és eszünk egyre többet.

A South Beach diéta kiegyensúlyozott étrendet biztosít: sok-sok gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű pékárut tartalmaz, valamint olajos magvakat és egészséges olajokat, zsírokat. A diéta tiltja a fogyni vágyókat a telített zsíroktól (vaj, zsíros húsok, hamburger, szalonna), és arra buzdítja őket, hogy inkább telítetlen zsírokat tartalmazó fogásokat egyenek. Ilyenek az olívaolajjal főzött ételek, az omega-3 zsírsavakban gazdag halak. Az étrend semmilyen fontos élelmiszercsoportot nem zár ki, hangsúlyt fektet a rendszeres étkezésre, a jóllakottságérzet kialakítására.

A South Beach diéta 3 fázisa:

Az első fázisban a diétázó elhagyja a kenyeret, a rizst, a burgonyát, a tésztát, a süteményeket, az édességeket, a gyümölcsöket, a jégkrémet és az alkoholt. Sovány húsok és rostos zöldségek hivatottak elűzni az éhséget, és ezekből nem is fogunk túl sokat enni. Ez a fázis a legszigorúbb és legnehezebben betartható. Viszont ez alatt lehet a legtöbbet fogyni: 4-6 kilót két hét alatt.

A második szakaszban, ami addig tart, amíg valaki el nem éri a kívánt súlyát, már lehet feldolgozatlan, rostdús szénhidrátokat enni. Az étrend fontos részét képezik a gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyerek és gabonapelyhek. A fogyás lassul: már csak heti fél-egy kiló súlyveszteség várható.

A harmadik rész akkor következik, ha elérjük a kívánt súlyt. Ekkorra már életmóddá válik a diéta, és csak arra kell vigyázni, nehogy visszatérjünk a régi, rossz ételekhez.

Fogyasztható ételek: sovány sajt, sovány joghurt, vesepecsenye, sovány karaj, borjúhús, baromfi (nem hízott), csirkemell bőr nélkül, pulyka, minden hal, rák és kagyló, tojás, csonthéjasok, tej, alacsony glikémiás indexű gyümölcsök, zöldségek.

Tiltott ételek: kenyér, csirke láb, zsíros hús és sonka, kolbász, zsíros és penészes sajtok (Brie, Camambert, Eidami), sárgarépa, burgonya, magas glikémiás indexű gyümölcsök, alkohol, jégkrém, zsíros joghurt, gabonapelyhek, tésztafélék. .

Szöveg: Gaál Zita

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ősszel is csúcsformában: Mediterrán diéta, szuper recepttel!

Ősszel is csúcsformában: Atkins diéta, 3 szuper recept

Forradalmi fogyás-módszer diéta nélkül!

Így diétázz az álomalakért!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai