2009.01.15.@ 11.01

Az 5 legjobb zsírégető mozgásfajta

Ha elsődleges célod a fogyás, és nem az izomépítés, akkor olyan mozgásformát kell választanod, ami leolvasztja rólad a felesleges kilókat, nem pedig a zsírt alakítja át izommá. Az alábbi 5 sport bármelyikét alkalmazva némi kitartással búcsút inthetsz a pluszsúlynak!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha bele akarsz vágni egy zsírégető edzésprogramba, akkor mindenképpen kérd szakember segítségét és állíts össze vele egy edzettségi állapotodnak és céljaidnak megfelelő edzéstervet. Mindenképpen hosszútávú edzésprogramban gondolkozz, mert igazi eredményeket és fejlődést nem lehet pár hét alatt elérni. A zsírégetést csak aerob jellegű sportokkal lehet elérni, ez azt jelenti, hogy sokáig kell egy bizonyos mozgásformát végezni, és semmiképpen sem túl megerőltetően, a kifulladásig célszerű edzeni, mivel így a szervezeted nem a zsírraktárakat fogja felhasználni. Az extrém megerőltetés egyáltalán nem egyenlő a zsírégetéssel, ezt mindenképpen tudatosítsd magadban az edzések alatt. A zsírégetés körülbelül 30 perc, közepes intenzitással végzett testedzés után indul be a szervezetedben, ennél kevesebbet mozogni nem érdemes, mivel semmilyen eredménnyel nem fog járni. Éppen ezért másfél, két óra intenzív, de légszomjmentes edzés lenne az ideális a látható eredményekhez.

Ha a pulzusodat a zsírégető tartományodban tudod tartani, akkor éred el a legmagasabb mértékű zsírégetést (ehhez egy speciális pulzusmérő órára van szükséged, aminek a segítségével, az adataid alapján be tudod mérni ezt a tartományt).

Az 5 legjobb zsírégető mozgásforma:

1. Futás, kocogás
Intenzív futással óránként akár 800 kalóriát is elégethetsz, ráadásul a futás hatása sokáig tart: a szervezeted még akkor is felhasználja a kalóriákat, amikor már rég vége van az edzésnek. A kocogás (főleg, ha friss levegőn történik) serkenti a sejtek megújulását, és a teljes testedet feszesíti és szálkásítja. Az ideális futóedzés legalább 30-40 percig tart, ha azonban kezdő vagy, akkor 15 percről indulj, és fokozatosan emeld az időtartamot. Rugalmas felületen fussál, hogy ne terheld a térdízületeidet.

2. Úszás
Az úszás ízületkímélő és kalóriafaló sport: gyorsabb tempójú úszással fél óra alatt 350 kalóriát égethetsz el. Persze itt is igaz, hogy minimum egy óra úszás szükséges a látványos eredményekhez. Az úszás állóképességjavító mozgásforma, az egész testét formálja. A nyaktól kezdve a vádliig szinte az összes izmot megmozgatja. A vízben végzett edzés másik számunkra fontos tulajdonsága, hogy nagyon hatásos a narancsbőr ellen.

3. Aerobic
Az aerobicedzések is jótékonyan hatnak a légző- és a keringési szervek működésére, és remek zsírégetőként is funkcionálnak. Számos fajtája közül választhatsz: ha a küzdősportokat kedveled: a kick-boksz, vagy a well-boksz a te típusod, ha inkább a koreografált edzéseket részesíted előnyben, akkor a step-aerobicot, a kangoot, vagy a dance aerobicot válaszd. Legalább hetente háromszor látogass el az órákra, így már pár hónap alatt látszódhat a hatása.

4. Taposás
Télen a hideg idő miatt marad a konditermi taposógép, de ezzel is fantasztikus eredményeket érhetsz el. Napi 15 perc, és pár hónap alatt tiéd lehet a földkerekség legkerekebb feneke. Fontos, hogy a taposás alatt végig szorítsd le a sarkad, soha ne dőlj előre, és ne támaszkodj a kezedre, mert úgy a láb izmai nem dolgoznak olyan erőteljesen. Lehetőség szerint variáld másik sporttal, mondjuk a futás tökéletesen kiegészítheti.

5. Ugrálókötelezés
Az ugrálókötelezés egy játékos mozgásforma, ami megmozgatja az egész testet, azonban edzett tüdőre van hozzá szükség. Kezdd egy pár perces lassú bemelegítéssel, majd váltogasd kétpercenként az intenzitást, illetve a páros, váltott lábbal végzett, és az egylábas ugrásokat. Más edzésformával együtt végezd (például aerobiccal, vagy futással), így nem fogsz hamar beleunni.

Szöveg: Gaál Zita

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ősszel is csúcsformában: a legújabb zsírégető aerobik-típusok

Sportolj a szabadban – a rossz idő ellenére is!

Az 5 legjobb alakformáló sport

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai