2009.01.28.@ 14.01

A 3 legújabb alakformáló sport

Ha már unod a konditermet, az egysíkú aerobik edzéseket, vagy egyszerűen csak valami más mozgásformára vágysz, akkor próbáld ki az alábbi három újdonság egyikét: a Bikram jóga, a Body Art és a gyorstollas is tetőtől talpig megmozgat, csak a dinamikájuk eltérő.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

1. Bikram jóga

A Bikram jóga 26 gyakorlat egymásra épülő sorozata, melyet bárki, bármilyen életkorban elkezdhet. Minden óra 90 perces és 38-40°C-ra felfűtött teremben végzendő. Ennél a hőmérsékletnél az izmok, szalagok lazábbak, könnyebben nyújthatók, így a sérülésveszély kockázata lényegesen lecsökken. A meleg hatására az izzadás fokozottabb, így a méreganyagok kiválasztása jóval hatékonyabb. Egy 90 perces óra alatt, a gyakorlatok segítségével átmozgatjuk teljes testünket, izomzatunkat és az összes belső szervünk friss, oxigéndús vérhez jut. De ne feledkezzünk meg a Bikram jóga szellemünkre, lelkünkre gyakorolt hatásairól sem. A jóga segítségével gyakorolhatjuk az önuralmat és a türelmet, megtanulhatunk bízni magunkban és másokban. Mindemellett a jóga fejleszti a koncentrálóképességet és nem utolsó sorban, csökkenti a stresszt.

A Bikram jóga órán 90 percen keresztül csak saját magunkra koncentrálunk, megfigyelhetjük testünk, lelkünk reakcióit, és lecsendesíthetjük gondolatoktól hemzsegő elménket. Megtapasztalhatjuk saját korlátainkat, megismerhetjük gyengeségeinket és erősségeinket. És hogy mihez kezdünk az itt megszerzett tapasztalatokkal az már csak rajtunk múlik.

További információ: http://bikram.hu/


2. Body Art

A Body Art az emberi test funkcionalitását helyezi előtérbe, mozgásanyaga a jóga alapjaira épül, ehhez különböző stretching technikákat hív segítségül és a japán do in rendszerét követi, amelyet a légzéstechnikák alkalmazásával fűszerez. Ez az óratípus a test és a lélek egységét tartja szem előtt, valamint az egész test tudatos átmozgatását tűzi ki céljául.

A Body Art óra rendszeres látogatásával a rövidülésre hajlamos izmok újra visszanyerik rugalmasságukat, elérik feszességüket. Az órára jellemző a dinamikus és statikus elemek harmóniája. A gyakorlatok folyamatosak, és egyik a másikból következik, minden gyakorlatnak megvannak a különböző nehézségi fokai, így a kezdőtől a haladóig mindenki megtalálja a saját maga mozgását és edzését. Ezen az órán profi, magasan képzett nemzetközi edzőtől tanulhatsz, aki minden kérdésedben segít.

Fontos a test, a lélek és a tudat harmóniája. A gyakorlatok kivitelezésénél fontos szerepet kap a koncentráció és a helyes mozgástechnika. Megtanít tudatosan edzeni, megtanít megtalálni és visszaállítani a központodat. A meditatív zene segít ellazulni és segít kikapcsolni a hétköznapok gondolatai alól.

További információ: http://www.bodyartschool.com/bodyartTM/interfranchise/hungary/

3. Speedminton: gyorstollas

Nemrég megjelent az évszázad ütős sportja, a gyorstollaslabda. Ez a tollaslabda továbbfejlesztett változata: gyorsabb és intenzívebb, mint bármely más ütős labdajáték. A Speedminton-nal új korszak kezdődött az ütős labda-játékok terén. Könnyen elsajátítható, mégis folyamatosan próbára teszi a játékos tudását és kondícióját, mivel a tollaslabda, a tenisz és a squash legjobb tulajdonságait ötvözi. A Speedminton-labda súlyának és újszerű aerodinamikai kialakításának köszönhetően hihetetlen sebességre képes. Az ütők optimális kialakítása és súlya a lehető legjobb irányítást, pontosságot és legnagyobb sebességet teszi lehetővé. A Speedminton-nal bárki megtalálja a számítását, és a játékhoz még háló sem szükséges. A Speedminton titka: a labda (speeder), ami akár 290 km/órás sebességre és 30 méter hatótávolságra képes. A labdák a csúcstechnológia szülöttei: kialakításuknak köszönhetően valamennyi tollaslabda-változatnál áramvonalasabbak. Nagyobb súlyuk és a kisebb kosárméret következtében csekélyebb légellenállással rendelkeznek. Emiatt nagyobb a hatótávolságuk, röppályájukat pedig sokkal pontosabban tartják.

Bárhol, bármikor, bármilyen időjárási körülmények között, a nap 24 órájában játszható, határok nélkül! Bárhol játszhatsz – legyen szó akár tengerparti játékról, akár kemény meccsről a parkban vagy a teniszpályán. Éjszakai labdával és világító patronnal éjjel sem kell abbahagynod a játékot!

További információ: www.speedminton.hu

Szöveg: Gaál Zita

Fotó: Speedminton (Maria Sharapova)

Kapcsolódó cikkek:

Az 5 legjobb zsírégető mozgásfajta

Ősszel is csúcsformában: a legújabb zsírégető aerobik-típusok

Az 5 legjobb alakformáló sport

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai