2009.04.07.@ 10.04

Így fogd vissza a nassolást!

Lehet unaloműzésből falatozni, vagy csak simán rád tör a nassolhatnék, esetleg egy sikerélmény kapcsán jutalmazod magad, de egy biztos, a rágcsálnivalók sokat ártanak. De több módszer is van, amivel megfékezhetjük a káros ételek utáni sóvárgást.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A kártékony ételek mindenhol ott vannak, valljuk be, sokunk nem tud nekik ellenállni, hiszen délután könnyebb egy szelet csokit elmajszolni, és az automata sem egészséges ételekkel lát el minket. A „véletlen evések” miatt nem csak felesleget szedünk magunkra, de a sok cukor és zsír károkat okoz az egészségünkben is. A helytelen táplálkozási szokások rákot, szívelégtelenséget, és cukorbetegséget is okozhatnak. Hála a tudománynak, újabb módszerek láttak napvilágot, melyekkel leküzdhetjük a pszichológiai kényszert, ami evésre késztet. Íme, az új nassolási „szabályok”:

Olyannal ebédelj, aki rendesen eszik!

Kutatások szerint az emberek annak függvényében esznek sokat vagy keveset, hogy a többiek mennyit szednek a tányérjukra. Ha olyannal ebédelsz együtt, aki egy örökös fogyókúrázó és kis adagot vesz magához, 28 százalékkal kevesebb tápanyagot juttatsz be a szervezetedbe, hiszen te sem fogsz kiadósan ebédelni. Hogy később ne legyél éhes, a déli órákban fogyassz tápanyagokban gazdag ételt, normális mennyiségben.

Nézz vidám filmeket, és mellőzd az óriás kiszerelést!

Bármily furcsa, de az emberek 20 százalékkal több pattogatott kukoricát rágcsálnak el, amikor szomorú vagy komoly hangvételű filmet, és nem vígjátékot néznek. Szóval elő a vidám filmekkel!

Koncentrálj az edzésre!

Egy francia tanulmány szerint egy órás kardiózás bele is rondíthat a diétádba. A kutatás az emberek fogyasztását figyelte, akik 22 százalékkal több kalóriát vettek magukhoz edzés után, mint ha egyáltalán nem mozogtak volna. Legalább annyi kalóriát ettek meg, mint amennyit elégettek. Az igazság az, hogy a „kompenzációs hatás” csak azokkal történt meg, akik a kísérlet előtt azt az utasítást kapták, hogy mozgás közben koncentráljanak valami másra, mondjuk a zenére, amit hallgattak. A másik csoport, akiknek viszont a testükre kellett figyelni, hogy hogyan érzik magukat fizikailag, nem habzsolták tele magukat az edzést követően. Fókuszálj magadra, az izmaidra, hogy a mozgás valóban hatásos legyen!

Oszd el az ételt és győzd le a túlevést!

A tanulmányok azt mutatják, hogy aki kis porciókra osztja az ételt, lassabban eszik. A kísérletben az a csoport, amely nem vágta szét, ami a tányérjára kerül, kétszer annyit evett, mint azok, akik kis falatkákra szeletelték a fogást. Küszöböld ki a nassolási vágyat úgy, hogy még otthon apríts fel egy almát apró darabkákra, tedd be egy kis lezárható tálkába és vidd magaddal a munkahelyedre. Amíg falatozol, el is felejted, hogy éhes voltál.

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Tippek, ötletek, tévhitek a mozgásról, táplálkozásról, most a mobilodra is!

Kapcsolódó cikkek:

A 3 legjobb zsírégető gyümölcs

A 3 legjobb zsírégető édesség

Szuper tippek édességfüggőknek

Diéta.lap.hu

Címkék: fogd nassolást! vissza

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai