2009.04.21.@ 10.04

Mozgással a betegségek ellen!

A rendszeres testmozgás távol tartja a plusz kilókat, segít a stressz legyőzésében, jó közérzetet biztosít és hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. A sport nemcsak az egészség megőrzését szolgálja, de képes megelőzni bizonyos betegségek kialakulását és fontos szerepet játszik kezelésükben is.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mindannyian ismerjük az egészséges életmódra vonatkozó alapelveket: a káros szenvedélyek, mint amilyen a dohányzás, a túlzott alkoholfogyasztás mellőzése, magas szénhidrát- és zsírtartalmú ételek kerülése és a rendszeres testmozgás mind egészségünk megőrzését szolgálja. A valóság azonban az, hogy évente mégis több ezren halnak meg szív-és érrendszeri valamint daganatos betegségek következtében.

Sajnálatos módon hazánkban drámaian nő a túlsúlyos, magas vérnyomástól, cukorbetegségtől, magas koleszterinszinttől szenvedők száma. Ennek oka egyértelműen a nem megfelelő étkezési szokások (gyorséttermek, mértéktelen evés) és a mozgáshiányos életmód (ülőmunka) terjedésében keresendő. Megfelelő odafigyelés mellett azonban idejében felismerhetjük a korai figyelmeztető jeleket, a folyamatot visszafordíthatjuk, és ezzel megelőzhetjük a súlyosabb betegségek kialakulását.

A rendszeres, minimum heti három alkalommal végzett, minimum 1 órás mozgás nemcsak kellő edzettséget biztosít, de segítségével – különösen megfelelő étkezési renddel kiegészítve, a magasabb vércukor, vérzsír és vérnyomásértékek is normalizálhatóak. Életmódot változtatni pedig soha nem késő! A szakszerűen végzett fizikai aktivitás hatására a szív izomzatában olyan kis hajszálerek alakulnak ki, amelyek képesek átvenni többé-kevésbé a beszűkült vagy elzáródott koszorúerek szerepét, így biztosítva a szív jobb vér- és oxigén ellátottságát.

Cosmo-tipp: Ha eddig nem voltál egy sportos típus, akkor se csüggedj! Apránként kezdd el a változtatásokat és próbálj ehhez társat találni magad mellé. Kezdj el kétnaponta sétálni a barátnőddel pár kilométert. Közben beszélgethettek, nem mellékesen pedig a napsütés és a friss levegő áldásos hatását is érezhetitek. Ha nem akartok sétálni, akkor biciklizzetek, vagy tornázzatok, a lényeg, hogy együtt legyetek és közepes intenzitással sportoljatok.

Most a mobilodra érkezhetnek a legújabb tippek és tanácsok, hogy egész évben fitt és kiegyensúlyozott legyél!

Forrás: www.oxygenmedical.hu

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Árthat a sport?

Karikára fel!

A hosszú és egészséges élet titka

Súlyzós edzésekkel a vékony, szálkás testért!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai