2009.04.28.@ 10.04

Diéta az egészséges és ragyogó hajért!

Nem könnyű megőrizni hajunk egészségét, hiába használunk hangzatos márkájú termékeket, nem biztos, hogy jót teszünk vele a hajkoronánknak. A kutatók szerint nem csak a készítmények, az elfogyasztott ételek is befolyásolják tincseink épségét.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha egészséges diétát választasz a haj gyorsan nő, a testben egészséges sejtek keletkeznek. Épp ezért a dietetikusok és a fodrászok azt ajánlják, hogy alakíts ki egy kiegyensúlyozott táplálkozási tervet, ami sok fehérjében, vasban gazdag ételt tartalmaz, ezzel hozhatod ki a legtöbbet a hajadból. A hozzáértők arra figyelmeztetnek, hogy az étrendkiegészítők feleslegesek. Többet tehetsz a hajad jó állapotáért a természet kincseivel, az alábbi ételek fogyasztásával tehát nem foghatsz mellé!

Lazac

Tele van omega-3 zsírsavval, ez a legkiválóbb proteinforrás, mindemellett B-12 vitamint és vasat is tartalmaz. A vegetáriánusok, és akik nem szeretik a halat, mivel helyettesíthetik a lazacot? Adj a napi étrendedhez egy-két evőkanál lenmagot, ez a nővény szintén jelentős omega-3 zsírsavforrás.

Sötétzöld zöldségek

Kitűnő A- és C-vitamin „lelőhelyek”, erre a testnek szüksége van ahhoz, hogy új bőrsejteket képezzen, de ezek a zöldségek hozzájárulnak a hajtüszők erősítéséhez is, hajkondicionálóként funkcionálnak. A sötétzöld zöldségek vassal és kalciummal is feltöltik a szervezetet.

Bab

A hüvelyesek, például a veteményes bab, a lencse meghatározó szerepet játszanak a hajat óvó diétában. Nem csak elegendő fehérjét szolgáltatnak a haj növekedéséhez, de még vasat, cinket és biotint is rejtenek magukban. A biotin-hiányos táplálkozás töredezetté teszi a hajvégeket és hajhullást okoz. Egy amerikai dietetikus azt tanácsolja, hogy hetente legalább három vagy még több csészének megfelelő mennyiségű lencsét vagy babot fogyassz az egészséges haj érdekében.

Diófélék

A brazil dió a legjobb szelénforrás, amely fontos ásványi anyag a fejbőrünk szempontjából. A dió is olyan omega-3 zsírsavakat tartalmaz, amelyek segítenek fenntartani a haj szerkezetét. Cinkben gazdag a kesudió, a pekandió és a mandula. A cinkhiány is hajhullást eredményez, így tehát ne hanyagold el a heti diófogyasztást.

Tojás

Lehet tükör-, vagy főtt tojás, esetleg rántotta, a lényeg, hogy a tojásfogyasztás a legszuperebb módja a megfelelő proteinszint elérésének. Biotint és B-12 vitamint is tartalmaz, amelyek értékes „szépségvitaminok”.

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiörlésű gabonák szerepeljenek előkelő helyen a táplálkozásodban, főként a teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre, a különböző reggeli gabonapelyhekre gondolunk, ezzel biztosítod a hajad számára az elegendő cink, vas és B-vitamin bevitelt. Egy teljes kiőrlésű gabonából készült rágcsálnivaló nagyszerű energiaforrás a délutánokra, amikor már lankad a figyelmünk.

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan óvjuk hajunkat nyáron?

Újabb remény a hajhullás megállítására

Praktikus módszerekkel a csodaszép hajért

Minden, ami haj – klikk ide!

Címkék: diéta egészséges hajért ragyogó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai