2009.06.02.@ 12.06

Így győzd le az érzelmi evést!

Te is az érzelmi evők táborát gyarapítod, akik stressz, unalom vagy düh esetén finom falatok után nyúlnak? A Cosmo.hu most segít neked abban, hogy hogyan különítsd el az ételt az érzelmeidtől!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Néha akkor is eszünk, amikor nem vagyunk éhesek, méghozzá azért, mert szükségünk van arra a megnyugtató érzésre, amit egy-egy ínycsiklandozó falat elfogyasztásakor érzünk. De az érzelmi evés nem korlátozódik kizárólag csak a rossz napokra, a jókedv és a boldog események is vezethetnek habzsoláshoz azoknál, akik hajlamosak az érzelmeik hatására harapni valami finomat. Nagy-Britanniában a túlsúlyos nők több mint a fele állította, hogy a felesleget bizony az érzelmi túlevésnek köszönhetik, a legtöbbjük bűntudatot érez, amikor esztelenül nyúl az étel után abban a pillanatban, amint a kellemetlen, vagy éppen a pozitív érzései a felszínre törnek. De hogyan küzdjük le azt, hogy az érzelmeink vezessék az étel utáni sóvárgásunkat?

Ismerd fel az érzelmeidet!

Ideges vagy, fáradt, mérges esetleg magányos? Ha azonosítod az érzelmeket és megpróbálsz egy alternatív módszert találni, aminek segítségével megbirkózol velük, akkor a táplálkozási szokásaidat is kontrollálhatod. Ha nap mint nap ezernyi feladatot kell megoldanod, akkor a te mentőövedet a mozgás jelenti. Növeli az energiaszinted, javítja a hangulatod, mindemellett az egészséged megőrzéséért is sokat tesz a sport.

Ne vond meg magadtól teljesen az élvezetet jelentő falatokat!

Ha éhes vagy, jusson eszedbe, hogy az éhség fizikai aspektusának kielégítése csak a történet egyik fele. Az étkezéssel az érzelmeinkre és az érzékeinkre is hatással vagyunk. Ha egy pohár bortól, egy szelet csoki tortától, vagy egy kis sajttól jobban érzed magad lelkileg, gondold át, hogyan tudod ezt beépíteni az étrendedbe, például az ebéd után egy kicsi szelet sütibe még senki nem halt bele, a hangsúly úgyis a mértéktartáson van.

Kerüld az éhséget!

Ne engedd, hogy rád törjön a farkaséhség, soha ne hagyd ki a főétkezéseket, így kevésbé valószínű, hogy túleszed magad, amikor meghallod a gyomrod korgását. Ha azt hiszed, hogy az a jó fogyókúra, hogy megfosztod magad minden földi jótól, hát tévedsz! Tégy egy kis kulináris kirándulást, fedezz fel új gyümölcsöket, zöldségeket, fűszereket és találd ki, hogyan helyettesítsd a hizlaló falatokat egészséges változataikkal!

Légy tudatos!

Még ha kritikus esetekben hajlamos is vagy elpusztítani mindent, ami a kezed ügyébe kerül, törekedj a tudatosságra. Az ésszerűtlen evés észrevétlenül jelentkezik, nem is konstatálod azt a pillanatot, amikor meggondolatlanul ragadod magadhoz a nápolyis zacskót, ez nem egy tudatos mechanizmus. Lehet, paradoxonnak tűnik, de épp emiatt muszáj tudatosan odafigyelni, hogy mikor nyúlsz vaktában az édesség után, mikor kerítenek hatalmába az érzések. Ha ilyenkor képes vagy megálljt parancsolni, van benned annyi önfegyelem, hogy az érzelmek okozta habzsolást leküzd, akkor nyert ügyed van. De ehhez tényleg jó nagy adag önérzetre van szükség.

Légy optimista!

Ha ez az egész még nem megy olyan flottul, ne ess kétségbe és semmi esetre se add fel, néha mindenki követ el apró hibákat. A sikeres súlyvesztés kulcsa abban rejlik, hogy nem hagyod, hogy a kis bakik teljesen belerondítsanak a fogyókúrás törekvéseidbe. Légy optimista, kötelezd el magad a diéta folytatása mellett, és ne feledd, a holnap mindig egy új nap, amikor bizonyíthatsz saját magadnak.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Forradalmi fogyás-módszer diéta nélkül!

Hogyan legyél vékony éhezés nélkül?

Szabadulj meg rossz étkezési szokásaidtól!

Turbózd fel a fogyást!

Viszlát, pluszkilók! – A legjobb zsírégető módszerek

Minden, ami diéta!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai