2009.06.03.@ 11.06

Az egészséges nassolás alapszabályai

A nassolásra nem lenne szabad csak pejoratív értelemben gondolnunk. Minden attól függ, hogy mit csipegetünk. Sajátítsd el az egészséges nassolás művészetet, és így sakkban tarthatod korgó gyomrodat!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nassolás közben és főleg utána gyakran érzünk bűntudatot. Könnyen áldozatául eshetünk a csokis keksz, a sós burgonyaszirom csábításának, és ilyenkor jön a jól ismert lelkiismeret-furdalás. Pedig abban nincs semmi rossz, ha ebéd után pár kocka csokoládét elfogyasztunk, de a nassolásnak vannak egészségesebb módjai. Érdemes néhány szabályra odafigyelni, így büntetlenül csipegethetsz, és még az egészségedet is megóvod.

Tervezz előre!

Egy dél-afrikai dietetikus szerint az egészséges nassolás alapköve a tervezésben rejlik. Gondolkodj előre! Ha megtervezed, hogy mit falatozol délután, nem teszed ki magad annak a veszélynek, hogy a késői órákban leessen a vércukorszinted, és egyúttal az anyagcserédet is felgyorsítod. A nassolás arra is jó indokot szolgáltat, hogy még több gyümölcsöt fogyassz. Az alapvető szabály az legyen, hogy három óránkét eszel kis adagokat, amivel fenntartod az energiaszinted, így a nap végéig kiegyensúlyozott maradsz. A táplálkozásszakértő úgy véli, a tízórai és az uzsonna legalább olyan fontosak, mint a főétkezések, hiszen jó hatást gyakorolnak a vércukorszintre. Ez főleg azoknál lényeges, akik egész nap elfoglaltak és rohanásban vannak.

Kerüld a szénsavas italokat!

A délutáni rágcsálnivalót semmi esetre se váltsd ki szénsavas vagy cukrozott italokkal! A legjobb, ha ásványvizet vagy gyógyteát iszol. Ha izgalmasabb szomjoltót keresel, próbáld ki az ízesített vizeket, ezek alacsony kalóriatartalmúak, vagy egyszerűen add egy egész citrom levét az ásványvizedhez.

Elő a fehérjével!

A fehérjében gazdag nassoknak köszönhetően később tör rád újra az éhség. Az uzsonnád minimum 20 százalékban tartalmazzon proteint is. Például, ha szeretsz friss gyümölcsöket falatozni, akkor bolondítsd meg a gyümölcstálat egy maréknyi diófélével, mondjuk mandulával.

Mellőzd a sós rágcsálnivalókat!

Ezek ugyanis túlságosan feldolgozott élelmiszereknek minősülnek, tele vannak tartósítószerrel és egyéb egészségtelen adalékanyagokkal. Észrevetted, milyen nehéz leállni a burgonyaszirom majszolásával? Szinte eteti magát. Ez a monoszodium glutamát miatt van, ami tulajdonképpen „függővé” tesz, emiatt tudunk annyira sóvárogni egy-egy újabb sós falat után.

Figyelj a zsiradékokra!

Amikor vetünk egy pillantást a rágcsálnivaló apró betűs címkéjére, az első, amit megnézünk, hogy mennyi kalóriát fogyasztunk. Pedig a zsírtartalomra is oda kell figyelni! Legyen szó telített zsírsavakról vagy transz-zsírsavakról, mindkettő ártalmas a szervezetünkre nézve. A telített zsírsavak növelik a mellrák kockázatát, miközben azok az étkek, amelyekben mind a telített, mind pedig a transz-zsírsavak fellelhetők, nagyban felelősek a szívelégtelenség kialakulásáért.

Fotó: profimedia.hu

Tippek, ötletek, tévhitek a mozgásról, táplálkozásról, most a mobilodra is!

Kapcsolódó cikkek:

Zsírégetés indul! – a leghatékonyabb ételek

Változtass a rossz beidegződéseken a tökéletes alakért!

Diéta az egészséges és ragyogó hajért!

Milyen hatással van a szerelem a diétádra?

Még több diéta – klikk ide!
 

Címkék: alapszabályai egészséges nassolás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai