2009.06.19.@ 10.06

Diétázz a szép bőrért!

Mindannyian ismerjük a gyümölcsök jótékony hatásait, azt is tudjuk, miért érdemes sok zöldséget enni, jó esetben arra is törekszünk, hogy a szénhidrátot és a fehérjét megfelelő arányban juttassuk be a szervezetünkbe. De azzal is tisztában vagy, hogy az egészséges táplálkozással a bőröd szépségét is megőrizheted?

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tojással, erőfeszítések nélkül

Egy dél-afrikai táplálkozásszakértő azt mondja, hogy a tojás tele van fehérjével, omega-3 zsírsavakkal és kolinnal, amelyek mind lényegesek a bőr egészsége szempontjából. A tojás gazdag A-vitaminban és szelénben is, amelyek szintén sokat tesznek a gyönyörű bőrért.

Hajrá olívaolaj!

Itt az ideje, hogy a mindennapi salátaadagodat nyakon öntsd egy kis olívaolajjal! Magas E- vitamin tartalma miatt ugyanis elengedhetetlen a bőr számára. Fontos, hogy csakis extra szűz olívaolajat használj, mert ennek jóval magasabb a vitamin tartalma, mint „sima” társának.

Zöldülj be!

A dietetikus szerint, ha a napi menüdbe jó sok zöld színű zöldséget csempészel, az sokat segít a bőr szerkezetének védelmében és helyreállításában. A leveles zöldségek, mint például a spenót kiváló béta-karotin- és C-vitaminforrás, fogyasztását mind a bőröd, mind a szervezeted meghálálja.

Fogj halat!

A hal a legjelentősebb omega-3 zsírsavlelőhely, ami óriási szerepet játszik a szép bőr megőrzésében. Lényeges, hogy heti rendszerességgel kerüljön hal a tányérodra. Ha bizonytalan vagy, hogy melyiket válaszd, íme egy tipp: egyél lazacot, a táplálkozásszakértő szerint ugyanis ez a halfajta dimetiletanolamint rejt magában, amely növeli az izomtónust, csökkenti a bőr megereszkedésének esélyét, a bőr kisimultnak, fiatalabbnak és feszesebbnek tűnik.

Egy maréknyi dió és más magvak

A táplálkozásszakértő állítása szerint a diófélék és a magvak megóvják bőrünk ragyogását és rugalmasságát. Jótékony hatásuk a bennük lévő antioxidánsoknak és az E vitaminnak köszönhető. Vitathatatlan érdeme az is, hogy fogyasztásával kiegészítheted az omega-3 zsírsavak hatását is. Naponta legalább egy maroknyival örvendeztesd meg magad!

Csak színesen!

Vigyél színt a diétádba, jöhet a piros, a sárga, a narancssárga! A színes gyümölcsök, zöldségek rengeteget tesznek a bőröd egészségért. A szakértő úgy véli, hogy az olyan gyümölcsök, mint a papaya, nemcsak a kollagén termelését elősegítő A- és C-vitaminban gazdagok, de a bennük lévő béta-karotin miatt létfontosságú a szerep hárul rájuk, ha bársonyos és egészséges bőrt szeretnénk. A görögdinnye, a tök, a sárgarépa, a mangó, az eper, a málna és a krumpli tele vannak béta-karotinnal, míg a narancs és a paradicsom C-vitaminnal tölti fel a szervezetünket.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Így oldd meg a nyári szépségdilemmákat!

Ételek, amelyek nyáron is elengedhetetlenek

Szépülj varázslatos olajokkal!

Az egészséges nassolás alapszabályai

Még többet a diétáról – klikk ide!

Címkék: bőrért! diétázz szép

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai