2009.06.22.@ 10.06

Egyszerű tippekkel a formás testért!

Könnyebb elhatározni, hogy ledobunk néhány kilót, mint kivitelezni a tervet. De a Cosmo.hu alábbi tippjeivel nem marad rajtad felesleges kiló!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A fogyás a fejben kezdődik el

Egy los angelesi fitnesz szakértő szerint fontos, hogy magadban vizualizáld az elérni kívánt eredményt. Írd le, milyen számodra az álomalak, hány kilótól szeretnél megszabadulni. Minél határozottabban fogalmazod meg a vágyaidat, annál könnyebb megtervezni a fogyókúrád menetét, nyomon követheted a folyamatot is, és minden leadott dekának örülni tudsz majd. Nem hiába mondják, a fogyás a fejben kezdődik el, ha szilárd az elhatározásod, sikerülni fog.

Új edzéstípusokkal a jókedvért

Egy idő után minden mozgásforma megszokássá válhat a testünk számára, ilyenkor nem fejlődnek ugyanolyan ütemben az izmok, mint korábban. Ebben az esetben próbálj ki új edzéstípusokat, így kicsit „megfűszerezed” a mozgást, az izmok újult erővel dolgoznak tovább. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a sport a hangulatunkat is javítja, legyen szó bármilyen mozgásról, mindegyik jótékonyan hat a kedélyállapotunkra. Például egy angliai egyetem kutatói megállapították, egy „szimpla” sétával is 88 százalékkal javul a kedvünk.

Aerob gyakorlatokkal az étvágy ellen

Az aerob mozgásokkal nemcsak a kalóriákat égeted, de még az étel utáni sóvárgást is leküzdheted. Egy kutatás olyan embereket vizsgált, akik tíz héten át hetente háromszor legalább húsz percet bicikliztek vagy futottak. A kutatóorvosok megfigyelték, hogy az alanyoknál csökkent az étvágy, köszönhetően a neurotrofikus faktor szint növekedésének (ez egy olyan fehérje, amely az agyban elfojtja az éhség érzetet), és ez a mozgás áldásos hatásával hozható összefüggésbe.

Napi 5 perc hasizmozás

Ha gyorsítani akarsz a tempón, mozgáskísérőként válassz pörgős zenét, energikusabb leszel, később fáradsz el, tovább tudsz edzeni, és jobb eredményre is számíthatsz. A lapos hasért nem kell hatalmas erőfeszítéseket tenned, elegendő napi öt perc hasizom-szépítés. Ha naponta legalább öt percet fordítasz erre a területre, ha elvégzel pár felülést, büszkén vonulhatsz végig a strandon. A gyakorlatokat egészítsd ki biciklizéssel, mert még ez a leghatékonyabb hasizom-formáló.

Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt

Olyan fogás után áhítozol, amely ízletes, könnyen elkészíthető és kevés kalóriát tartalmaz? Sétálj el a piacra, ahol friss és finom összetevőkre bukkanhatsz, alapos válogatás után már minden adott egy egészséges menü összerittyentéséhez. A zöldségek és gyümölcsök nyújtják a szervezet számára a legtöbb tápanyagot, nem mellesleg jó ízűek, és ha sovány hússal, csirkével vagy a tenger gyümölcseivel párosítod, akkor hosszú órákig megmarad a telítettség érzés.

Főzz citromlével

Szeretnéd mérsékelni a kalóriákat, a zsiradékot, méghozzá úgy, hogy kellemes ízt adsz az ételeidnek? Akkor, amit lehet, főzz citromlével! Az ebédre szánt csirkét, halat pácold be egy citrom levével, ami természetes aromát kölcsönöz a húsnak és segít megőrizni porhanyós állagát is.

Fotó: profimedia.hu

Rendelj fitt tippeket a mobilodra! (x)

Kapcsolódó cikkek:

Feszesítsd a problémás területeket szuper gyakorlatokkal!

Lendülj formába 15 perc alatt a nappaliban!

Legyél bombázó nyárra: elő a lábakkal!

Minden, ami fitnesz!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai