2009.06.23.@ 12.06

Az 5 legalattomosabb diétacsapda

Még akkor is, ha minden alapvető diétás szabályt betartasz, lehetnek buktatók a fogyókúrádban. A Cosmo.hu most ezekre hívja fel a figyelmedet!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nagy mennyiséget vásárolsz

A családi kiszerelésű termékekkel ugyan megtakarítasz egy kis pénzt, de ezek vásárlása könnyen túlevéshez is vezethet. A hatalmas zacskó csipszek, földimogyorók, édes kekszek, valamint a kétliteres üdítőitalok a lehető legrosszabbak, véli egy ausztrál dietetikus szakértő. Inkább csináld azt, hogy kisebb porciókat osztasz szét apró dobozkákba, üvegekbe és ezeket az óriás méretű nassolnivalókat pedig tedd el különleges alkalmakra. De a legjobb, ha a boltban csak a kis szeletek után nyúlsz.

Egy kis „elővacsi”

Épp hogy hazaestél a munkából, kopog a szemed az éhségtől, és túl fáradt vagy ahhoz, hogy főzőcskézésre add a fejed? Ez az a pillanat, amikor megadjuk magunkat a sajt, a túró rudi vagy a csokis nápolyi csábításának. Kerüld el a korgó gyomor kísértését úgy, hogy a hazafele úton elrágcsálsz egy almát! Nem csak a kínzó éhséget csillapítja, de az alma elfogyasztásával a napi rostbevitelt is fedezheted.

Alkohol

A barátokkal töltött idő alatt könnyű legurítani pár pohár italt, ez is jelentős veszélyforrás. Egy-két pohár bor egy-két szelet kenyérrel ér fel, és ha este állsz neki iszogatni, akkor az duplán káros, hiszen már nem használod fel az így bevitt energiát. Limitáld az alkoholfogyasztást kizárólag csak egy napra a héten, így jóízűen élvezheted azt a pár pohár bor elszűrcsölését anélkül, hogy aggódnod kellene a felesleges kalóriák miatt.

Maradék

A táplálkozás szakértő úgy gondolja, ha marad még étel előtted az asztalon, az biztos, hogy katasztrófához fog vezetni. Kiskorunkban sokunkban az a minta rögzült, hogy ami a tányérunkra került, azt bizony az utolsó falatig meg kell enni. Pedig ez semmi jóra nem vezet, hiszen az evést akkor kell abbahagyni, amikor már érezzük a telítettség érzést, ehhez nem kell mindent befalni, ami elénk kerül. Óvakodj ettől a csapdától, inkább fagyaszd le a maradékot, ha nem akarsz ételt kidobni, vagy csomagold el másnapra ebéd gyanánt, legvégső esetben pedig add oda a kutyának!

„Lusta” ételek

A mikróval elkészíthető, előrecsomagolt ételeknek nehéz ellenállni egy hosszú nap után, de ezek korántsem olyan táplálóak, mint ahogy azt a csomagolásuk hirdeti. Lehet, úgy tűnik, hogy ezek alacsony zsírtartalmú fogások, de gyakorta tele vannak szénhidráttal és mesterséges összetevőkkel, csak nagyon kevés fehérjét illetve zöldséget tartalmaznak. Ha sebtében akarsz egészséges vacsorát készíteni, üss össze omlettet, vagy egyél tonhalat egy szelet pirítóssal. Ha mindenáron mélyhűtött kaját akarsz falatozni, akkor olyat vegyél, amiben valóban hús és zöldség van, és pótold ki a menüt egy kis általad készítetett párolt zöldséggel!

Rendelj Fitt Tippeket a mobilodra! (x)

Kapcsolódó cikkek:

Diétázz a szép bőrért!

Kerüld el a hétvégi súlygyarapodást!

Ételek, amelyek nyáron is elengedhetetlenek

Minden, ami diéta!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai