2009.06.29.@ 10.06

Hogyan folytass helyes nyári diétát?

Ahogy közeleg a jó idő, egyre többet mutató ruhákban flangálunk, ez tehát arra késztet minket, hogy egyre többet mutassunk az alakunkból is. Mielőtt pánikba esnél, a Cosmo.hu segít neked, hogy formába lendülj mire beköszönt az igazi, forró nyár. A most következő diétás trükkök annyira hatásosak, hogy hamar lefelé lódul a mérleg nyelve tőlük.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Figyelj a rejtett kalóriákra!

Ha öntettel fogyasztod a kedvenc salátádat, nem áldozol úgy az egészség oltárán, mintha csak önmagában ennéd. A dresszingek és szószok tele vannak felesleges kalóriákkal. Érdemes erre is odafigyelni, mindig tájékozódj, mekkora az öntet kalória- és zsírtartalma, így kiküszöbölöd a rejtett kalóriákat.

Ne hagyd ki az étkezéseket!

Mindenkivel előfordul, hogy nincs étvágya, nem kíván egy árva falatot sem, de az egészséges diéta alapja, hogy nem szabad egy étkezést sem kihagyni, főleg nem a reggelit! Ha kimarad egy főétkezés, lelassul az anyagcsere, a kalóriák sem égnek olyan sebességben, ahogy arra szükséged lenne az álomalak elérése érdekében. Legközelebb, amikor ételt veszel magadhoz, tuti, hogy jóval többet fogsz befalni a kelleténél. Tervezz be egészséges rágcsálnivalókat, natúr pattogatott kukoricát, rizses sütit, gyümölcsöket, ezekkel gondoskodj arról, hogy az anyagcseréd rendesen dolgozzon.

Koncentrálj, amikor főzöl!

Ha olyan hangulatban vagy, hogy rászánod magad egy kis „konyhai kalandozásra”, fókuszálj az összetevők minőségére, így nem teszel szert plusz kilókra! Használj főzőspray-t olaj helyett, a tejszínt helyettesítsd alacsony zsírtartalmú tejföllel! Csökkentsd az adagokat, és ne feledd, nem kell mindent megenni, ami a tányérodra került!

Ne tiltsd el magad azoktól az ételektől, amelyeket szeretsz!

Semmi sem idegesítőbb annál, mint amikor olyan diétát folytatsz, amely tilt minden nyári finomságot! Szinte minden ilyen ételt el lehet készíteni kímélő verzióban is, csak egy kis leleményesség szükségeltetik! Például, ha a kedvenc húsételeidet grillezéssel készíted el, fogyókúrás menüben lesz részed! Ha egy kis Balaton-parti palacsintázásra vágysz, akkor egyél szimplán kevesebbet, elégedj meg egy darabbal! Nem baj, ha nem te vagy az önfegyelem mintaképe, annyi önuralmad biztos van, hogy ne majszold el az egész tábla csokit, és azt is megteheted, hogy az alacsony zsírtartalmú változatokat részesíted előnyben! Csak körül kell nézni a boltok polcain, ma már tényleg minden kapható diétás formában is!

Mozdulj, legalább egy kicsit!

A nyár beköszöntével a lehetőségek széles tárháza áll előtted, ha mozgásról van szó. Ezernyi mozgásforma áll rendelkezésedre, amivel csökkenheted a fölös kilók számát, de néha az is elég, ha egy megállóval előbb szállsz le a buszról, és a maradék távot lesétálod. Toborozd össze a barátnőidet, lendüljetek formába együtt, a pletykákat az uszodában is megoszthatjátok egymással. Az edzés felpörgeti az anyagcserédet, segít, hogy hosszútávon is megszabadulj az úszógumitól!

Fotó: profimedia.hu

Rendelj Fitt Tippeket a mobilodra! (x)

Kapcsolódó cikkek:

Az 5 legalattomosabb diétacsapda

Kerüld el a hétvégi súlygyarapodást!

Ételek, amelyek nyáron is elengedhetetlenek

Minden, ami diéta!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai