2009.07.01.@ 14.07

Amit tudnod kell a zsírégetésről!

Itt a bikiniszezon és szeretnél néhány kilótól megszabadulni? A zsírégetésről sokat hallhattál már, de vajon pontosan tudod, hogy mit jelent?

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nem mindegy, hogy mit és hogyan sportolsz! Zsírégetés aerob mozgással érhető el, ami azt jelenti, hogy az energia-leadás oxigén jelenlétében történik. Az aerob jellegű mozgásokat ezért hosszabb ideig tudod végezni, és ha megfelelő intenzitás mellett elég időd van, akkor hatékony lesz a zsírégetés. A szervezet mintegy 25-30 percnyi közepesen-intenzitású mozgás elteltével kezdi a zsírraktárakat leépíteni. Ha tartósan közepes intenzitással sportolsz, akkor csökken a szervezetedben a „gyors” szénhidrát energiaforrás, és ennek hatására a szervezetednek a zsírraktárakhoz kell „nyúlnia”.

A 6 legjobb zsírégető mozgásforma:

1. Lassú futás, jogging – Az az ideális, ha ízületkímélő talajon futsz, ilyen lehet a salak, fű, vagy a közelben található erdei út. Tűzz ki magad elé egy elérhető célt és az sem árt, ha kedvenc számaidat betáplálod az Mp3-ba, így jobban „repül” az idő.

2. Biciklizés – Kiváló állóképességi sport. A terhelés függ attól, hogy milyen terepviszonyokon kerekezel, és milyen fokozatra kapcsolsz. Az emelkedők például formálják a combod, a lankásabb tájakon pedig kicsit pihenhetsz, és emellett nem terheled túl az ízületeidet.

3. Aerobik Ha a rossz idő a konditerembe „kényszerít”, akkor irány az edzőterem és egy kiadós aerobik óra! Ma már számos fajtája közül választhatsz.

4. Úszás – A változatosság gyönyörködtet, ezért ne úgy képzeld el a napi úszás adagot, hogy egy úszásnemben úszod a hosszokat. Váltogasd a gyorsúszást a hátúszással, így pihenhetsz is. Hogy igazán hatásos legyen a zsírégetésed, mindig ússz minimum 30 percet.

5. Fitneszgépek varázsa – Ha szereted a fitnesztermeket, akkor taposs fél órát. Azért, hogy ne und meg, válts más cardio-gépre is. A lényeg, hogy folyamatosan mozogj és érezd, hogy az edzés megmozgatja minden porcikád!

6. Görkorcsolya – Ha szeretsz a jó levegőn sportolni, akkor bújj görkoriba! A rendszeres görkorizás formálja a popsit és a láb izmait.

Fotó: profimedia.hu

A teljes cikkért és további hasznos tanácsokért látogass el a Wellness Café oldalára!

Kapcsolódó cikkek:

Zsírégetés indul! – a leghatékonyabb ételek

Könnyű fogyás: zsírégető narancsdiétával!

Az 5 legjobb zsírégető mozgásfajta

Minden, ami fitnesz!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai