2009.07.08.@ 12.07

A sikeres diétát gátló ételek

Mindannyian szeretnénk jól kinézni, és remekül érezni magunkat a bőrünkben, de nézzünk szembe a tényekkel: nem ehetünk minden reggel főtt tojást egy kis gyümölccsel megspékelve, igaz? Néha elkövetünk apróbb bakikat a diétánkban, és ilyenkor fontos, hogy revíziót tartsunk! Vizsgáljuk meg, mit fogyasztottunk aznap! Észrevétlenül csusszannak le azok az ételek, amelyek gátat szabnak a súlyvesztésnek. Ezeknek az ételeknek az elhagyásával, mérséklésével (majdnem) gyerekjáték a fogyókúra.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Sütemények

Az édes sütemények hihetetlenül csábítóak, főleg ebéd után eshetünk áldozatul az ínycsiklandozó falatoknak. Még ha ezek nem is olyan hatalmas adagok, legalább annyi kalóriát tartalmaznak, mint öt szelet kenyér. Ha már nagyon sóvárogsz egy kis süti után, akkor válassz olyat, amely teljes kiőrlésű lisztből készült, és csak a felét edd meg.

Csokoládé

Ne dőlj be az „alacsony zsírtartalom” címkének! Azok az ételek is, amelyek ebbe a kategóriába tartoznak, ugyanolyan kalóriaértékkel bírnak, mint hagyományos társaik. Ha csokit akarsz, vagy más, a diétát nagyban fenyegető nyalánkságot, akkor semmi esetre se érezd magad rosszul, minden csaj megérdemel egy kis kényeztetést, csak győződj meg róla, hogy tudod tartani a limitet! Ha csokoládét majszolsz, ragaszkodj a két-három kockához, vagy ha kekszre áhítozol, állj meg egy darabnál!

Gyümölcslevek

A mesterséges gyümölcsleveknek elképesztően magas a cukortartalma. Jobb, ha vizet iszol, vagy ha saját kezűleg facsarod ki a betevő gyümölcslevedet.

Muffinok

Manapság a muffinok hatalmas népszerűségnek örvendenek, ezer féle ízben elkészíthetőek, és valljuk be, ezeknek a sütiknek is igen nehéz ellenállni. Pedig a szomorú igazság az, hogy tele vannak zsiradékkal és cukorral. Másrészről már eleve egy darab is túl nagynak minősül, ha diétás szemszögből nézzük a méreteket, itt is tanácsos csak a sütemény felét elpusztítani. Azzal is kalóriát spórolhatsz, ha a gyümölcsös verziókat részesíted előnyben! A meggyes muffin isteni finom tud lenni.

Rágcsálnivalók

A dió és a mogyoró mind ízletes harapnivaló, jelentős proteinforrás, de ez nem jelenti azt, hogy egész éjjel nyugodt szívvel lakmározhatsz belőlük tévénézés közben. Nagy mennyiségű sót és zsiradékot rejtenek magukban, ha ezt szeretnéd nassolni, akkor csak egy maréknyit vegyél magadhoz! A boltban is inkább a pörköletlen és sótlan változatot keresd!

Saláták

Az előre elkészített salátákat általában magas zsírtartalmú dresszingekkel öntik nyakon, és más „veszélyes” adalékokkal bolondítják meg (kockakenyér, tészta, különböző szószok). A legegyszerűbb megoldás? Készítsd el magad a salátád, és adj hozzá balzsamecetet a krémes öntetek helyett!

Kapcsolódó cikkek:

A hatékony fogyókúra titkai

Hogyan folytass helyes nyári diétát?

Az 5 legalattomosabb diétacsapda

Minden, ami diéta!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai