2009.07.22.@ 10.07

A sikeres diéta titka: így állj ellen a csábításnak!

Ha mindenfelől csábító falatok leselkednek rád, az egyetlen dolog, ami közéd és a plusz kilóid közé állhat, az az akaraterő. Ha híján vagy ennek a képességnek, bizonyára örülni fogsz a következőknek: kutatások szerint az akaraterő tulajdonképpen egy mentális izom, és mint minden más izomcsoport, ez is erősíthető.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egyél kis adagokat, de gyakran!

Mit küszöbölhetsz ki: a farkaséhséget.
Miért működik: Ha sokáig nem eszel, akkor leesik a vércukorszinted. Emiatt jelentkezik az a mardosó éhség, amely a legelszántabb diétázókat is letérítheti az útról. De ha pár óránként magadhoz veszel egy kis harapnivalót, ez a veszély nem fenyeget. Fontold meg, mi kerül a tányérodra vagy a poharadba! A combod körfogata is kisebb lesz, ha elfelejted a cukros üdítőitalokat, és az is sokat nyom a latba, ha olyan rágcsálnivalókat választasz, amelyek ötvözik a szénhidrátot, a sovány fehérjét és egy kevés egészséges zsiradékot (amely a diófélékben, az olívaolajban és a halban találhatók), így stabilizálod a vércukorszinted. További egészséges példák: alacsony zsírtartalmú natúr joghurt málnával vagy egy maroknyi mandula almával.

Falatozz a másik kezeddel!

Mit küszöbölhetsz ki: a figyelem elterelődését.
Miért működik: Ha a másik kezeddel ragadod meg a villát, nem azzal, amellyel a teendőidet végzed, lelassítod az étkezést, ezáltal jobban összpontosítasz az ételre, ily módon is elősegíted a súlyvesztést. A tanulmányok kimutatták, ha gyakorolod ezt a módszert, növelheted úgy általában az akaraterődet is.

Mérd magad rendszeresen!

Mit küszöbölhetsz ki: a cél szem elől vesztését.
Miért működik: Semmi sem tud ösztönzőbben hatni, mintha látod, hogy a mérleg nyelve egyre lejjebb kúszik, hogy konstatálod, az erőfeszítéseidet siker koronázza. A rendszeres mérlegelésekkel időben észreveszed, ha felcsúszik egy kóbor kiló, így azonnal akcióba léphetsz. A minnesotai egyetem kutatói több mint 1800 ember fogyókúrás programját figyelték meg, és arra jutottak, hogy a sikeres fogyózok 40 százaléka naponta, de legalább hetente egyszer megmérte magát. Minél gyakrabban pattantak fel a mérlegre, annál többet fogytak: a naponta mérlegelők átlagban tizenöt kilónak mondtak búcsút.

Erősítsd a lelked!

Mit küszöbölhetsz ki: az érzelmi evést.
Miért működik: A szakértők szerint amikor az emberek telehabzsolják magukat, az esetek 75 százalékában azért van, mert szomorúak. Erősítsd magad belülről, „tréningezd” a lelked, ez is segíthet, hogy eltereld a gondolataidat a falatozásról. A kritikus helyzetekben is meg kell tanulnod nemet mondani. Legközelebb, amikor szembe találod magad a csábítással, állj ellen, inkább nézd meg a kedvenc együttesed egyik videóját, vagy vedd meg azt a topot, amelyet kinéztél. Ezek a jó érzések igaz, időlegesek, de elég sokáig tartanak ahhoz, hogy biztonsággal elhaladj az ínycsiklandozó sütiket felvonultató cukrászda mellett.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

A sztárok legszuperebb fitnesztippjei

Így táplálkozz egészségesebben!

Amit tudnod kell a zsírégetésről!

Olvass még többet diétáról – klikk ide!
 

Címkék: állj csábításnak! diéta ellen sikeres titka

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai