2009.07.28.@ 10.07

Hízhatsz az edzéstől?

Ha annak reményében (is) mozogsz, hogy mihamarabb megszabadulj a felesleges kilóktól, akkor érdemes tájékozódnod arról a tanulmányról, amely nemrégiben jelent meg az Egyesült Királyságban. Eszerint vannak olyan mozgásformák, amelyek hizlalhatnak is.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A kutatás vezető szakértője szerint, aki számos mozgásformát figyelt meg, néhány gyakorlat az edzés után óriási éhséget idéz elő, és néhányuk hizlaló falatok utáni sóvárgást is eredményez. Vannak dietetikusok, akik nem értenek egyet ezzel a feltevéssel, úgy vélekednek, hogy az edzés után azért eszünk egészségtelen rágcsálnivalókat, mert meggyőzzük magunkat, hogy ilyen kemény munka után ennyi kényeztetést megérdemlünk. De az orvosok ajánlanak pár módszert, amivel kiküszöbölheted a tornázás utáni falási kényszert.

A grelin hatása

A szakértő azt állítja, hogy néhány magas intenzitású mozgás, mint például a hőségben történő futás lenyomja a grelin hormon szintjét (amely az éhségérzetet is szabályozza), így az éhséget is elfojtja, míg más mozgások, amelyek a szervezetet nagyon igénybe veszik, például ha hideg vízben úszol, növelik ennek a hormonnak a szintjét, ezzel egyenes arányban az étvágy is elhatalmasodik. A közepes és az alacsony tempójú testedzések, mint a gyors iramú séta nem befolyásolják a grelin mennyiségét, csak annyira leszel éhes egy egyórás sétálás után, mintha egy órán keresztül egyhelyben ültél volna, teszi hozzá a szakértő csoport vezetője.

Keksz-bojkott

Még ha mardos is az éhség az edzés után, az nem jelenti azt, hogy enned is kell valami hizlaló finomságot. Ha a mozgás után majd’ megveszel egy kis kajáért, akkor nem csak a testedet kell edzeni, hanem az önuralmadat is. Tartsd észben, hogy minden erőteljes fizikai terhelés nyomást gyakorol az étvágyra is, és ennek hatása egészen addig tart, amíg a test hormonszintje vissza nem tér a normális állapotba, általában ez a mozgást követő két-három órában várható. Ha elég sokáig ellen tudsz állni, akkor nem lesznek olyan csábítóak azok a kekszek.

Mi szerepeljen a menün?

Szó sincs arról, hogy edzés után szigorúan böjtölnöd kell. Sőt! Az orvos szerint egyenesen kötelező valamit elfogyasztanod a fizikai munkát követően. Minden fitnesztanácsadó azt javasolja, hogy lehetőleg az edzést követő egy órán belül egyél. Ebben az időszakban az izmok jobban hasznosítják a tápanyagokat, ezáltal jobban is fejlődnek. A legfontosabb, hogy a táplálék proteinben gazdag legyen. Az legszembetűnőbb ok, amiért az emberek nem fogynak a sporttól, az az, hogy rossz táplálkozási szokásokat folytatnak, és túlbecsülik a mozgás által elégetett kalóriák számát. A fogyás puszta fizika: több energiát kell felhasználnod, mint amennyit bevittél. Ha ezt sikerül betartani, akkor a fogyás is beindul.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

A sztárok legszuperebb fitnesztippjei

A hatékony fogyókúra titkai

A sztártréner tanácsa: így legyen szexi hasad!

Címkék: edzéstől? hízhatsz

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai